uitgerekende datum miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door meme29, 1 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    In dec is een miskraam opgewekt omdat ons ukkie niet meer bleek te leven maar niet vanzelf loskwam. A.s. vrijdag zou ik uitgerekend zijn. Ik merk dat ik erg opzie tegen die dag, ben uit mijn doen deze week. Ik ben net tante geworden (we waren tegelijk zwanger) maar ik merk dat ik niet zo goed tegen alle vrolijkheid en geluk kan. Ik schaam me er een beetje voor.
    Hebben jullie nog iets speciaals gedaan de uitgerekende datum of ben ik de enige die zo erbij stilstaat? Misschien wel extra omdat ik helaas nog niet weer zwanger ben.

2. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Bah, wat vervelend voor je. :( kan me heel goed voorstellen dat je tegen die dag op ziet!

Ik denk dat het zeker meespeelt dat je nu (nog) niet zwanger bent. Dat zou het verhaal wat minder moeilijk maken misschien.

Aan mij heb je misschien niet veel, want na m'n mk was ik vrij snel weer zwanger, maar ik wil je toch even een dikke knuffel geven en sterkte wensen voor vrijdag. Ik zou er verder denk ik niet veel aan doen, want je bent er ongetwijfeld de hele dag wel mee bezig. Gewoon een dagje "zielig" zijn, filmpje, chocolaatje, (dekentje zou ik niet doen met deze temperaturen;)..) en verstand op 0.

Oh en je hoeft je absoluut niet te schamen voor je gevoelens, denk dat iedereen het zou begrijpen. Je (schoon)zus gun je het van harte, maar je gunde het jezelf ook. Ain't nothing wrong with that.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb 4mk's gehad, maar ik heb nooit stilgestaan bij de uitgerekende datum en ben daar dus ook niet door uit mn doen geweest.

Van samen zwanger zijn zou ik overigens wel goed van slag zijn geweest, dat wel.

4. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor je reactie. Het is de samenloop denk ik ook, zien hoe je schoonzus wel groeit en nu dus bevallen is van een prachtige baby en zelf nog niet weer zwanger zijn.

5. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Wat vreselijk verdrietig... dikke knuffel voor jou meid!

Ik kan me voorstellen dat je ontzettend tegen vrijdag op ziet.. Het is ook een vreemde gedachte dat je die dag uitgerekend zou zijn van jullie kindje.

Hier bijna hetzelfde, volgende week zou ik uitgerekend zijn geweest van ons eerste kindje. Ook ik heb in december een miskraam mee moeten maken en net als jouw onderschrift verteld heb ik in februari een vroege miskraam gehad. Op dit moment ben ik gelukkig wel goed zwanger.. dat gun ik jou ook toe.. Met mijn man heb ik afgesproken om op de uitgerekende datum samen uit eten te gaan. Symbolisch, omdat we voor het eerst ouders hadden moeten worden.

Ik moet toegeven dat de zware lading er nu wat af is, sinds ik de twaalf weken voorbij ben en nu dus zwanger zal zijn op het moment dat we de eerdere uitgerekende datum voorbij zullen gaan. Ook ik was tegelijk zwanger met mijn schoonzusje, iets minder dicht op elkaar dan jij en je schoonzusje, maar het dubbele gevoel om haar te zien groeien en zelf een platte buik te houden is gewoon beroerd.. Het is zwaar en het is iets ontastbaars waar je geen grip op krijgt..

Dikke knuffel voor jou.. Aangezien onze verhalen best sterk op elkaar lijken hoop ik voor jou op dezelfde uitkomst en dat je snel goed zwanger mag zijn!

6. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel lizzy01, wat fijn dat jou zwangerschap goed verloopt. Dat geeft mij weer beetje hoop. Soms is het gewoon even fijn om te weten dat je niet de enige bent die in dit schuitje zit, hoe raar het ook is om je te kunnen levelen met een ander zijn narigheid.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb in 2009 een missed abortion gehad. Met 8 weken een perfecte echo gehad, met 11 weken bleek het kindje te zijn gestopt met groeien. Ik was op 23 oktober uitgerekend.

Inmiddels zijn we bijna zes jaar verder, maar ik denk er altijd aan op de uitgerekende datum. Je denkt toch: Zou het een broertje of zusje zijn geweest? Nu was hij/zij zo oud geworden, enz. We doen niet iets in het bijzonder, maar ik denk er wel altijd aan terug. Je hoeft je helemaal nergens voor te schamen, ik vind het alleen maar logisch dat je even geen zin hebt in feest, vrolijkheid en geluk bij je zus. Het is confronterend. Natuurlijk gun je het haar, maar jezelf toch het meest. Sterkte!

8. Annemarieke

Annemarieke Actief lid

6 okt 2014
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ook samen uitgerekend met een hele goede vriendin.
    En mijn uitgerekende dag is haar wondertje geboren.
    Dat steekt! En veel zelfs...
    Ik gun het haar echt wel maar die dag had ik ook mijn kleintje in mijn armen willen hebben.
    De andere keren was ik minder ver en ik ben ondertussen weer zwanger dus ik denk er minder aan.
    Dikke knuffel

9. Miss86

Miss86 Actief lid

18 feb 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meme

Ik herken je gevoel heel erg. Het is heel verdrietig om te zien dat de wereld om je heen doorgaat terwijl het bij vroegtijdig is afgelopen. Ik zie nu dat de mensen met eie ik tegelijk zwanger was, nu zwanger zijn van hun tweede. En bij ons wil het mar niet.

Vrijdag wordt idd een moeilijke dag. Laat je verdriet er zijn.

Dikke knuffel en ik hoop dat je heel snel weer zwanger mag zijn

10. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb 3 uitgerekende datums meegemaakt, vond die hele maand lastig. Was blij als t over was. M'n vierde miskraam is de uitgerekende datum van m'n zus, dus die zal extra steken.. Ik sta er bij stil maar probeer ook niet teveel er aan te denken want dat maakt t bij mij lastiger om positief te blijven. Sterkte

11. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel, ik schiet helemaal vol.
    Jippie: Mijn verhaal is precies als de jouwe, ook 8 weken een kloppend hartje en bij 12 weken bleek het al 3 weken niet meer te leven.
    Soms is t leven even niet zo eerlijk. Ik heb morgen maar niet te veel gepland, ik zie wel hoe ik me voel en waar ik behoefte aan heb. Lief dat jullie gereageerd hebben en jullie verhaal wilden delen.

12. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ik herken het helemaal! Mijn 1e zwangerschap werd een miskraam op 7 weken ik zou uitgerekend zijn 7-7-07 en ook al is het al even geleden en was ik heel snel weer zwanger elk jaar denk ik op deze dag even aan onze "lassie"

Ik wil je veel sterkte wensen voor morgen!

13. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.402
    1.180
    113
    Ook ik kan hier helaas over mee praten! Ook in december achter gekomen dat het ging om een partiële mola, maar wel een kloppend hartje gezien op de 1e 2 echo's. Helaas 3e echo geen hartactie meer, dus curettage. Zou 13 juli as uitgerekend zijn, en heb het er best.moeilijk mee!

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee hier niets. Voor ons haar geboortedag is dus dag dat ze daarwerkelijk geboren werd met 16wk.
    Ik was ook net zwanger dus op moment van de uitgerekende datum..

We hebben gewoon asurn me haar en ik heb haar naam en geboorte datum bijgezet op mijn hangertje naast die van de oudste dochter als aandenken ervan

15. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik heb vorig jaar een ma gehad. Zou 5 dec zijn uitgerekend, dus das echt een rot datum. Zal der altijd ff aan denken. Hierna redelijk snel weer opnieuw zwanger en uitgerekend precies een jaar nadat ze het weggehaald hadden!! Dit vond ik ook heel moeilijk. Gelukkig ben ik niet op dezelfde dag bevallen.

Ik weet niet of het slijt maar voor nu sta ik er nog vaak even bij stil.

16. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    ik was in mei uitgerekend, ik voelde me heel nuchter over de zwangerschap die niet goed gegaan is en de curettage die volgde, maar ik was me echt wel bewust van de uitgerekende datum. ;)

Deel Deze Pagina