Even advies hoor. Dreumes had hier nu ongeveer een week geleden een wondje op haar vinger. Geen idee hoe het gekomen is hoor. Dat wondje werd vaak vuil en dan maakte ik het schoon met een washandje. Desinfecteerde ik het en smeerde er een huidcreme van vsm op. Wondje werd alleen maar erger en groter. Zag er een beetje gek dik uit. Niet eens echte korstvorming meer de huid die telkens weer kapot ging. Het plekje werd ook steeds groter. Nu was ik dit weekend weg met mijn oudste en toen ik terug kwam leek het wondje wel iets beter. Aan het helen zeg maar. Maar nu heeft ze ineens 39,5 koorts. Ik, ex-hypochonder, ben dan gelijk erg ongerust. Vraag mij dan af of het een met het ander te maken heeft. Man en moeder denken van niet maar ik heb er geen lekker gevoel bij. Wat denken jullie? Heeft iemand dit weleens gehad. Of is het gewoon toeval?
Heb je een foto van het wondje? Ik denk wel miet dat het wondje en koprts met elkaar te maken hebben. Tandjes op komst?
Ja ook tandjes zitten er weer aan te komen volgens mij. Ik denk ook dat ze het wondje heeft van het bijten op haar vingers.
Als het wondje aan het helen is, is het niet logisch dat de koorts daarmee verband zou houden Zal wel een virusje zijn dus Beterschap!
Echt niet. Omdat ik lees dat koorts na een paar dagen kan komen. Nou ja, ik maak mij dan ook zo druk om iets waarvan ik dan een paar dagen later denk: nah jaaaaaa ..waar maakte ik mij druk over.
Koorts kun je krijgen als een wond geinfecteerd is. Het gebeurt echter niet als een wond al aan het helen is. Als een wond geinfecteerd is, zal het niet dichtgaan, er komt geen korstje op, er is vaak verlies van wondvocht, het wordt alleen maar groter, het is rood en opgezet, het voelt warm aan. Ik heb meerdere keren een infectie gehad na een operatie, als gevolg van een bacterie in een operatiewond. Je krijgt pas koorts als de infectie zo vergevorderd is, dat je lichaam er niet meer voldoende tegen kan vechten. Daarvoor heb je alle bovengenoemde symptomen al opgemerkt. Pas daarna komt de koorts erbij. En dan ben je er ook flink ziek van! Dat lees ik allemaal niet terug in jouw verhaal. Ik denk dat de reden dat het wondje niet snel weg gaat is, dat je kind met de vingers in de mond zit. Daardoor kan een wond niet goed opdrogen, de huid blijft zacht als het steeds nat wordt (hier dus door speeksel). Een kindje wordt echt niet ziek van een klein wondje op een vinger. Een gezond kind is echt wel ergens tegen bestand. De koorts lijkt mij meer te maken te hebben met het krijgen van tandjes of een virus. Beterschap daar!