5.5 kilo maat 4 luier

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mary12, Jan 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Indd verschonen voor de fles en dan lekker met een warm roezig gevoel van de fles zo het bedje weer in :) werkte hier goed. Zoon slaapt nu zelfs door het verschonen van de luier heen (nog niet nachtzindelijk en regelmatig een bomvolle luier als ik naar bed ga. Als ik niet verschoon is hij nat bij de volgende plas, ook al slaapt hij daar ook gewoon doorheen)

Grotere romper wil ook nog weleens helpen. Dit doordat de luier dan de ruimte heeft om mee te rekken naar hoeveelheid plas. Hij kan dus uitzetten als je romper van onder wat groter is. Dit kan niet als de romper direct op de luier aansluit :0

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Ik zou inderdaad voor een goed aansluitende luier gaan (eventueel voor de + (Pampers BabyDry), die schijnt voor extra absorptie te staan), bij een te grote luier lekt het ook veel sneller door. En inderdaad een romper een maatje groter voor de 'ruimte'. En als dat allemaal niet helpt, dan zou ik toch om 23.00u voor de voeding verschonen.

3. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

Sep 10, 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke luiers gebruik je van Pampers? Bij de Etos verkopen ze New Born mt 3 en die nemen voor mijn gevoel meer op dan de babydry! Verder zit mijn meisje van 6,5 mnd en 7kg in mt 3 van Newborn. Op het kinderdagverblijf heeft ze mt 2 van het kruidvat en dat gaat geloof ik gewoon goed.

4. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry voor de late reactie, ze heeft inderdaad een best strakke romper dus dat zou ik kunnen proberen, en dan ook echt een maat groter?

Ik ben vandaag op zoek gegaan naar huggies want die zouden beter absoberen maar deze worden niet meer verkocht.

Ik heb al pamper baby dry voor de nacht maar dit werkt soms niet en soms wel, vaker niet.

Ik hoorde ook via een andere site om daar inlegluier in te doen? Of maandverband kotex. Iemand ervaring. Geen idee trouwens wat inlegluiers zijn of waar je dat kan kopen?

Nee, wakker maken doe ik niet, wij hebben hier echt een probleem met slapen overdag maar redelijk in de nacht, zijn ook in begeleiding in ziekenhuis hiervoor omdat ze erg weinig slaapt. Dus haar slaap verstoren is geen optie, zoek echt andere oplossingen, bij wakker worden is het huilen en niet meer slapen ook al geef ik fles na verschonen.

Begrijp ook niet dat zo'n klein ding zoveel plast. Maar misschien dat het wel door die rompers komt.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Een maat groter hoeft niet per se je kunt ook kijken naar een groot vallende romper in haar eigen maat. Maar het moet niet te strak zitten dat hij de luier tegenhoudt want dan kan hij niet vollopen en gaat alles langs de zijkanten er tussendoor.

inlegluiers missch bij een thuiszorgwinkel? Kotex kun je proberen maar zal het lekker zitten voor zo'n kleintje en blijft het rechtliggen met draaien en bewegen in de slaap? Ik heb dr geen ervaring mee.

heb je in de buurt niet mensen met een kleintje die andere luiers gebruiken? Misdchien kun je eens een paar luiers ruilen en dan zien wat wel lekker gaat.

Af en toe is het een heel gepuzzel met die luiers vind ik. Hier een meisje wat het perfect doet met lidl luiers maar die hebben ze bij lidl (tijdelijk) uit het assortiment gehaald?? Geen idee waarom maar baal wel want ik zoek nog steeds een goed passende luier voor haar :)

6. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik zou op zoek naar een andere luier. Hier zijn Pampers bijv. geen succes, doorlekken gegarandeerd. Met Kruidvat en Bumblies nooit problemen.

Kotex? Als er maar geen plastic laagje onder zit, denk ik dan maar, dat het niet gaan broeien in die luier.

Ik herken je probleem van niet willen verschonen voor of na de 23.00 uur voeding. Hier ook veel problemen omtrent huilen en slapen gehad, verschonen was dan ook aanleiding tot huilen en niet meer willen slapen.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    #27 nicole18, Jan 12, 2014
    Last edited: Jan 12, 2014
    ik wil niemand voor zn hoofd stoten maar hoe kan je verwachten van je kindje dat overdag om de paar uur verschoond word wel in de nacht 12 uur met een luier kan doen als ze ook nog een fles krijgt s nachts/s avonds.

geef je haar flesje in haar bedje? zou je haar dan niet "gewoon" in haar bedje even kunnen verschonen? of evt onder t drinken dat je man meehelpt ofzo?

ik denk namelijk als jij al zo veel geprobeert hebt dat je kindje gewoon te veel plast voor een luier, hoe groot je hem ook gaat kopen.

ik snap dat het voor jullie heel lastig is en blij zijn dat ze eindelijk slaapt maarja iedere dag een nat pak is ook niet echt een pretje lijkt me, zowel voor je kleintje als voor jou en je wasmachine.

kotex erin doen weet k niet hoor, gaat idd broeien kijk maar naar jezelf...en dan neemt de luier waarschijnlijk niets op op de plek waar je kotex zit dus schiet je niet zoveel mee op....

succes, hoop dat je snel een fijne oplossing vind voor je kleine..

misschien kan je nog wasbare luiers proberen bedenk ik me nu....;)

8. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Ander merk luier?
    Mijn zoontje weegt 8,2 kilo (reus) en heeft maatje 3 van Pampers, baby dry.
    Anders 3+ kopen als ze die hebben? Weet wel dat er 4+ is

9. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het grappige is dat jou advies geef over een grotere romper. Nu zelf onbewust ook eens een grotere romper aangedaan en welja, geen natte boel meer. De luier kan ineens weer uitzetten en wordt dan ook enorm.

Hier worden het echter stoere boxershorts vanaf nu, ipv romper.

Share This Page