Ach, wat zijn richtlijnen? Mijn zoontje praat veel meer dan een even oud kindje uit het dorp, maar die rolt al wél weer om, en Siem dus niet. Tsja, ieder zijn ding, toch? En jouw kleintje zit rondom een sprongetje en dan zijn ze vaak wat minder beweeglijk. Misschien als het sprongetje voorbij is, gaat ze ineens wel rollen én kruipen! Of niet, maar da's geen probleem hoor. Geen zorgen dus.
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik moet er ook niet zo druk om maken. Maar het is ons 1e kindje en dan kom je op het cb en meteen krijg je vaak zo'n vragenvuur van allerlei moeders. Eerst ging dat altijd "slaapt die van jouw al door" en nu dus over rollen etc. Ik word daar soms echt onzeker van.... Maar ons kleintje moet maar mooi zelf haar tempo aangeven.
Nou, onzeker word ik er niet van, maar ik snap niet waarom mensen dat allemaal vragen, want 9 op de 10 keer is het geen oprechte interesse, maar alleen om te kunnen zeggen dat hun kind dat wel allemaal doet. Ze zullen niet spontaan opnoemen wat hun kind allemaal NIET kan. Doorslapen, omrollen, staan, lopen, praten, zindelijk, lezen, schrijven...bluhhh, er staat ons nog een hoop te wachten!
Tessa was ook heel laat (7 maanden of zo) en ze doet het nog steeds niet vaak. Komt allemaal vanzelf hoor.
rachelle doet wel pogingen maar het lukt haar nog niet echt, en als het haar een keer lukt, dan is het brullen geblazern haha.
Arend heeft het 3 keer gedaan, van rug naar buik. En nu al de hele week niet. We zien wel hoe het gaat.
Senna doet ook nog geen moeite om te gaan rollen. Ze is wel heel druk met allerlei andere dingen (zoveel mogelijk speelgoed naar haar toe trekken enzo) Soms oefen ik even met haar hoe ze moet rollen, maar meer speelenderwijs dan dat ze van mij het echt MOET leren.... Komt vanzelf wel! Gr. Dolfijn
Jesper draait de hele dag door op zijn buikje, maar kan nog niet weer terug. Hij doet dingen die ik andere kindjes van zijn leeftijd wel zie doen nog niet, maar goed, ieders interesses liggen ergens anders, dat zal bij kinderen wel niet anders zijn. Dus het ene kindje zal sneller draaien, het andere zal sneller kruipen, zou het lekker zo laten gaan.
Hier rolt ze wel op haar zij, maar niet naar haar buik. Heeft ze geen interesse in. Ze verzint wel andere manieren om bij spullen te komen. Bijvoorbeeld zich afzetten tegen de babygym en dan iets draaien, alles gewoon op haar rug. CB zei dat het niets uitmaakt. Ieder kind in zijn eigen tempo. Het maakt mij ook helemaal niet uit. Ik word wel een beetje moe van die strijd tussen moeders over de dingen die kinderen zouden moeten kunnen.....pfft!