uit de maxi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Calimero, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    goedenmorgen moeders!


    wanneer kun je echt zeggen dat je kindje niet meer in de maxi past?
    als het te zwaar is ofzo of als ze met kun koppie bovenaan zijn?
    en wat neem je daarna een autostoel?
     
  2. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Als ze met hun oortjes boven de rugleuning/hoofdsteun uitkomen zijn ze echt te groot voor de cosi...Dus een stukje hoofd erbovenuit kan geen kwaad en uitstekende benen ook niet..
     
  3. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Maar hoe zit het dan met het gewicht daar staat toch ook een maxi aan?
    Wij hebben de Mutsy trafler en daar kan hij in tot 10 kilo, aangezien Teun nu 8.5 kg is gaan wij kijken richting de vervolg stoel...niet dat we hem nu al gebruiken hoor maar de kilo's staan er denk ik niet voor niets op ....toch? :rolleyes:
     
  4. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    maxo cosi is tot 13 kilo geloof k
     
  5. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik dacht wanneer ze met hun hoofdje boven de maxi uitkomen. Mijn zusje merkte gisteren op dat ze er met 8 kilo al niet meer in zouden mogen :confused: , maar dat lijkt me sterk... Joey was met 3 maanden al 8 kilo :rolleyes: , toen had hij echt nog niet in een gewone kinderstoel kunnen zitten.

    Verder adviseren ze zo lang als mogelijk in een maxi cosi te laten zitten, omdat het de meest veilige manier zou zijn van vervoeren...
     
  6. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    maar de opvolg stoeltjes zijn toch vanaf 9 kilo?..en ja 9 mnd.....
     
  7. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja, ze raden aan je kindje pas in de opvolgstoel te zetten als hij of minstens 9 kilo weegt of 9 maanden oud is.

    Iman is bijna 10 maanden en zit er nu pas in.
     
  8. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    dus voor Teun nog een half kilootje en dan mag hij.......:(
    we wachten wel dat hij 10 kilo is en dus uit deze "moet"........kunnen we nog ff rustig kijken
    nog tips met kopen?
     
  9. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    Kaye is sinds gisteren in de autostoel gaan zitten(weegt bijna 10 kilo en is 71 cm 9maanden oud) omdat zijn hoofdje iets boven de maxi uit kwam en dat mag echt niet want als je een ongeluk krijgt raakt de stoel waar je op zit zijn hoofd.

    ze willen wel dat ze zo lang mogelijk in de maxi blijven want als je een ongeluk krijgt drukt die de baby in de stoel en met een autostoel krijgt die en klap naar voren.
     
  10. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Als ze meer als 9 kilo gaan wegen, en als ze met het hoofd het randje van de maxi-cosi raken, dan moet je overstappen naar bv een maxi-cosi pirority xp.
     
  11. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Beste is gewoon zo lang mogelijk in de maxi-cosi.

    Dat gewicht zegt niet zoveel want mijn zoontje zal met 6 mnd richting de 9 kilo gaan schat ik maar dat vind ik nog veel te klein voor een grote autostoel. Bij een aanrijding heeft heeft het nekje als de stoel met de rijrichting meestaat veel meer te verduren dan als het achterstevoren staat.
     
  12. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik weet ook van stoelen die je de eerste tijd nog tegen de rij richting in kan zetten en daarna omdraaien.......maar of dat met alles stoelen kan?
     
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.245
    113
    Als je naar de site van maxi cosi gaat en je zoekt even dan zul je heel veel antwoorden op je vragen vinden.

    www.maxicosi.nl

    En anders kun je ze daar (denk ik) wel een mailtje met je vragen sturen.

    Groetjes anita
     

Deel Deze Pagina