Hier een oproep van een inmiddels oververmoeide moeder en vader... Joris nu 5,5 maand sliep in de nachten altijd goed, hij kwam1x voor een voeding zo rond 3.00 uur. (laatste voeding hiervoor om 19.00 uur). Voeding van rond 23.00 uur is nooit gelukt, dan dronk hij nooit. Echter nu sinds een aantal weken wordt het slapen steeds meer dramatisch. Iedere keer nacht hij om 19.30 uur naar bed gaat, valt hij meteen in slaap huilt dan nooit echter wordt na 1 uur ineens wakker, huilen valt dan niet meer in slaap, dan geven we hem een speen en slaapt hij verder. Om vervolgens nog zo'n 15x wakker te worden...... en is vanaf 5.00 klaar wakker. Maar er tussenin wordt hij dus echt heel vaak huilend wakker, draaien, overstrekken niet zelf in slaap vallen. als we hem laten huilen wordt hij echt overstuur, dus troosten we hem redelijk snel nu. Soms wachten we 10 min maar dan is hij compleet overstuur. geen koorts, geen vieze luier, geen tandjes.... krijgt nog een nachtvoeding valt hierna altijd even rustig in slaap. Wat kan het zijn? we zijn kapot.... gebroken
Klinkt als de fase die wij ook net achter de rug hebben. Onze vent werd wel 10x per nacht wakker. Maar nu 3 weken later is het wel klaar en slaapt meneer weer ontzettend goed... Ben bang dat jullie er even doorheen moeten en het wprdt vanzelf weer beter...
ik hoop het, maar een sprong duurt toch geen weken. het is nu echt al zo'n 3 weken, misschien zelfs iets langer, maar in het begin dacht ik nog dat het toeval is. nu is het gewoon kapotmakerij... vannacht zelfs gillen.....
Hier wilde mijn dochter een aantal weken ineens niet meer in haar eigen bed slapen, ze werd continu wakker en huilde dan hysterisch; naast mij sliep ze wel gewoon prima. Dus ik heb haar maar bij me genomen telkens. Nu gaat het sinds een kleine week ineens wél weer prima met slapen in haar eigen bed, ze slaapt er beter dan ooit....
Hier ook drie erg vermoeiende weken achter de rug, nu ineens heeft Lucas zijn ritme aangepast. Van 3x kort slapen overdag, naar 2x lang slapen overdag. Heerlijk! Ook 's avonds gaat het langzaam aan weer beter, soms wordt hij nog wel wakker of 2x maar na een voeding slaapt hij dan meestal weer verder. We moeten hem nu ineens bijna dagelijks overdag wakker maken, ik heb ineens weer super veel tijd voor het huishouden! Het is zwaar, ik weet het, want Lucas heeft eigenlijk nog nooit echt doorgeslapen. Maar houd goede moed, ineens kan het weer veranderen!
Die fase hebben wij ook gehad. Ben gerust het gaat vanzelf over en dan komen er nog heel veeeeeel van die fases
Ik denk dat het sprong is, de 19 weken sprong. Bij ons begon die met 12 weken en heeft tot 20 weken geduurd, ook regelmatig 's nachts wakker worden. Niet zo overstuur. Tijdje nachtvoeding gegeven. Op een gegeven moment werd het steeds minder, nu is het soms nog 1 z 2 x eruit voor een speentje, soms ook niet. Hoe vervelend het ook is maar ik denk dat je er echt door heen moet. Probeer als dat kan overdag wat bij te slapen. Of de kleine een keer een nachtje naar opa/oma?
Oooo leuke fase, gewoon lekker aan toegeven, extra voeding wat dan ook. Het is voorbij voordat je er erg in heb.
Wij hebben hier momenteel hetzelfde met mijn zoontje, ook 5,5 maand oud. Het is slopend! Vannacht werd hij tot 3.00 ieder uur huilend wakker!!! Daarna werd hij wakker om de twee uur. Laten huilen heeft echt geen zin, mijn zoontje krijst de hele buurt bij elkaar en is dan compleet overstuur. Wij kiezen nu eieren voor ons geld en nemen hem bij ons in bed, hopelijk slaapt hij dan beter en is het een fase. Ik ken mensen die hun kindje twee nachten laten huilen en om de 10 minuten even troosten en weer weg gaan...wij kunnen het niet. Ik heb het een nacht geprobeerd, maar heb er nog spijt van. Ik ben er van overtuigd dat het een fase is, meneertje is nu overdag ook niet te genieten...
heeeel herkenbaar, wil je niet ontmoedigen, maar wij zitten al sinds half april in deze fase: soms een "goede"nacht ertussen enhoeven we er maar 3 keer uit, maar soms wel 15 keer. drinken wil ze niet, speen erin en ze slaapt verder. Maar ja, dan valt de speen eruit en is het weer huilen. Inmiddels zijn wij wel op het punt dat we echt alles geprobeerd hebben, ook gecheckt met het cb en nu hebben we de eerste nacht "laten huilen"achter de rug. het is zwaar, maar hopelijk wordt het naar een paar nachten beter. Maar pffff.... hier wen je echt niet aan he? succes....
Ik herken dit deels.mijn ventje die word in de avond altijd vaker wakker.dit gaat door tot dat hij zijn laatste fles gehad gelukkig.niet snachts maar wat niet is kan natuurlijk nog dus ik juich nog niet te vroeg, want wat ik lees van de andere die kinderen zijn allemaal iets ouder. Ik hoop voor je dat het snel we over is en dus en fase, want je hebt je slaap hard nodig.
Ik herken dit deels.mijn ventje die word in de avond altijd vaker wakker.dit gaat door tot dat hij zijn laatste fles gehad gelukkig.niet snachts maar wat niet is kan natuurlijk nog dus ik juich nog niet te vroeg, want wat ik lees van de andere die kinderen zijn allemaal iets ouder. Ik hoop voor je dat het snel we over is en dus en fase, want je hebt je slaap hard nodig.
Ohhh ik hoop niet dat het nog lang duurt...... bah. al moet ik zeggen gisteravond was al een goede nacht, 4x wakker voor 0.00 uur en hierna om 3.00 uur en vanmorgen om 6.00 uur. Erg he, dat we dit al heerlijk vinden haha. Ik heb 2x 3 uur geslapen en voel me weer een beetje mens. Vandaag hoor ik of Joris een nachtje naar opa en oma gaat, hihi, ik hoop het even lekker slapen, heerlijk!!! Overdag is hij erg vrolijk en slaapt hij totaal een 4,5 uur. Maar de nachten drama drama. De sprong van 19 weken? die heeft hij al gehad, is toch weer met een half jaar, ik dacht dat het die al is. Hij is nu ongeveer 21/22 weken. Hij groeit ondanks al het gehuil als kool, nu al 9 kilo. en hij krijgt nog niet eens bijvoeding. we geven hem in de nacht wel een fles van 200cc, geven we minder is hij niet voldaan en blijft hij hierna constant komen. geven we 200cc dan slaapt hij na de fles soms nog 3 a 4 uur, meestal maar 2 nu.