Hallo dames, Ben weer een beetje onzeker en angstig en zou graag even willen weten wat jullie in mijn situatie zouden doen. Mijn moeder ligt in het ziekenhuis na een gecompliceerde heup operatie. Mijn moeder mist haar enorm. Ik heb haar vandaag een kwartiertje meegenomen naar het ziekenhuis zodat ze haar even kon zien. Prima zou je denken, alleen ik ben dan weer bang dat mijn dochter wat oploopt in dat ziekenhuis. het is daar natuurlijk een huis vol zieke mensen en bacteriën. zoals een ziekenhuis bacterie. Klinkt voor jullie als gezeik waarschijnlijk maar ik vind het moeilijk. Zouden jullie je dochter of zoon meenemen en zouden jullie je daar druk om maken? Alvast bedankt
De laatste keer dat oma.in het ziekenhuis lag, heb ik haar gewoon meegenomen, wat oplopen kunnen inde supermarkt ook...
Ja hoor, ik zou mijn zoontje meenemen, en heb het onlangs ook gedaan... Mijn vader lag in het ziekenhuis ivm een buikoperatie en lag op een zaal met 3 andere mannen... De ene rochelde nog harder dan de ander, maar hij heeft er niets aan over gehouden! Ik kijk wel eerst naar mijn zoontje, als hij zich niet lekker zou voelen of niet helemaal in orde / ziek is neem ik hem niet mee omdat zijn weerstand dan misschien wat lager is en hij dan sneller iets oppikt (of doorgeeft aan de zieken daar), maar anders, geen probleem... Denk maar zo, de meeste bacterieën die in het ziekenhuis rondwaren pik je ook op in de supermarkt, het kdv of gewoon op bezoek thuis...
Ik ook... Pas nog gedaan toen schoonvader in het ziekenhuis lag! Overigens werk ik zelf in een ziekenhuis en neem vast ook wel eens wat mee naar huis 'van die bacteriën'. Hier is ze vrijwel nooit ziek, in heel haar leventje 3x koorts gehad... En is goed voor de weerstand!! Het is misschien riskanter voor de patiënten die er liggen als je zoontje een virusje of bacterie bij zich draagt...
Gewoon meenemen, anders zou je nergens meer naartoe kunnen....In een trein of bus stikt het ook van de virussen.
Als je dochter zelf niet ziek is, zal ik haar gewoon mee nemen hoor. Je moeder ligt ook niet aan allerlei toetters en bellen waardoor het voor zo'n kind misschien angstig kan worden dus gewoon lekker mee nemen. Pikken ze in het ziekenhuis geen virus op, dan pakken ze dat buiten wel op.
Ik zou haar gewoon mee nemen is leuk voor de persoon die in het ziekenhuis ligt en virussen kunnen ze overal wel oplopen dan kan je je beter opsluiten in huis Nee meis lekker mee nemen
Ik zou tycho ook meenemen. En zeker als ik zou weten dat hij zo gemist werd! Ze kunnen overal wat oplopen. Tycho heeft de 6e ziekte gehad toen hij 14maanden oud was en geen idee waarvandaan. Hij gaat nml niet naar kdv of gastouder en hij had toen amper tot geen contact met andere kindjes of vrienden van mij met kinderen....
Daar dacht ik niet eens over na toen mijn moeder in het ziekenhuis lag (niks ernstigs hoor) en mijn zoontje zes maanden was.
Ik heb er ook nooit over nagedacht of bij stil gestaan... Als je kindje gewoon gezond is, pikken ze in het ziekenhuis niet sneller iets op dan bv op het kinderdagverblijf..
Hier toen oma een week of 2 terug in het ziekenhuis lag zijn de kids ook een paar keer mee geweest. Het is alleen jammer dat ze er op de afdeling geen klein speelhoekje hebben want de oudste ging zich dan snel vervelen, hadden zelf niet aan beetje speelgoed gedacht.
hier ging shannon ook gewoon mee naar mij toe dat ik in het ziekenhuis lag dat ze 8 weken was en die is prematuur geboren, ze was net 5 weken van de kinderafd. af. colin is in mijn zwangerschap ook bijna altijd mee geweest de dagen dat ik in het ziekenhuis lag en als opa /oma in het ziekenhuis zouden liggen zou ik ze ook meenemen. Mits hun zelf niet ziek zijn en dan vooral voor de mensen die daar liggen.
Dan zouden er ook geen baby's in het ziekenhuis geboren kunnen worden als het gevaarlijk was... Mijn vader heeft een half jaar terug ook in het ziekenhuis gelegen wij waren elke dag een aantal uren in het ziekenhuis geen probleem hoor
Ziekenhuizen zijn bacterierijker dan een bus oid hoor, dus zo gek is de gedachte ook niet. Wat dat betreft is een thuisbevalling ook 'beter' Dit gezegd hebbende, met een heel piepjong babytje zou ik een ziekenhuisbezoek liever vermijden, maar met een dreumes zou ik zeker gewoon gaan.
Ja ik neem mn dochter mee op ziekenbezoek bij oma's in het ziekenhuis. Om de ziekenhuisbacterie op te lopen moet je doorgaans een open wond oid hebben, een gezond iemand met gewoon goede weerstand zal daar niet ziek van worden als er gewoon een stofje ronddwarrelt met wat MRSA erop. Ik werk zelf ook in 't ziekenhuis en het enigste waar ik rekening mee houd is dingen zoals: fopspeen op de grond = steriliseren, niet kruipen, en daarna natuurlijk goed je handen wassen!
Mijn schoonmoeder lag laatst een paar weken in het ziekenhuis met longproblemen en we zijn er meedere keren langs geweest met ons zoontje. Hij was toen een half jaar. Vond mijn schoonmoeder erg leuk.