hallo allemaal ik heb even een vraag, mijn zoon is nu ,5 maand en hij krijgt 4 flessen per dag en fruit zo af en toe zijn schema ziet er zo uit: 07.30 uur fles 220 water 7 schepjes 10.00 uur fruit 3 kwart banaan bv of beetje peer en banaan en kiwi enz. 11.30 fles 180 water 6 schepjes 15.30 fles 220 water 7 schepjes 18,45 uur fles 220 water 7 schepjes en 2 eetlepels nutrix hij is hier volgens mij wel tevreden mee, wat geven jullie? zou hij wel genoeg voedingstoffen krijgen nu? hij is 65 cm en 7 kilo
Mijn zoontje is 5 maanden en heeft nu het volgende schema. 7:00 uur 180+6 11:00 uur 180+6 15:00 uur 180 + 6 19:30 uur 180+6+4 schepjes rijstebloem. Hij groeit super hierop. Hij is 7900 kg en 70 cm. En dit zal hij tot 6 maanden krijgen. Tot 6 maanden heeft een baby in principe niet meer nodig. Dus je kleintje krijgt nu echt wel genoeg voedingsstoffen + hij krijgt al fruit.
idd; zolang hij op 4 flessen zit (waarvan 3 flinke flessen) heeft hij zowiezo genoeg voedingstoffen. Fruit en groente is extra, maar nog niet nodig. Mijn dochter is nu bijna 5 maanden en krijgt 4 flessen van 200 cc (180 + 6) . Alleen in de laatste fles gaat wat rijstebloem. Verder proberen we fruit, groente en pap, maar ze vind eigenlijk alleen pap lekker. Van de rest krijgt ze maar een paar hapjes binnen, uitzonderingen daargelaten, maar hoogstens 1/3 van een potje als ze het echt lekker vind (worteltjes 1x) . Fae was overigens 2 weken terug 65 cm en 6400 gram. En ook zij groeit goed
Met 5.5 maand hier alleen nog melk. Reageert je kindje goed op kiwi? Ik heb begrepen dat dat best wel een allergene vrucht is.
hij heeft nu 2x kiwi gehad samen met banaan en hij heeft er niet op gereageerd dus gaat goed denk. ik vind het wel lastig hoor met fruit want elke keer banaan lijkt me voor de ontlasting ook niet echt goed? geef jij nog geen fruit?
Ja, hoor, Camila is tenslotte al ruim 10 maanden, dus veel fruit! Alleen ben ik voorzichtig met de allergene fruitsoorten zoals aardbeien, bessen, kiwi's etc. Ik zou ook niet elke dag banaan doen, maar je kan toch ook appel en peer geven?
Volgens mij krijgt je zoontje meer dan genoeg. Wij hadden toen ook ongeveer dat schema maar dan waren de flessen 180/6. Dus als hij het hier goed op doet zou ik het gewoon zo laten hoor.
Volgens het voedselintroductieschema van Stefan Kleintjes (kinderdiëtist), zijn dit de meest milde fruitsoorten om mee te beginnen. abrikoos ananasmeloen appel avocado banaan druif duindoorn kers mango meloen peer perzik pruim (vers) rozenbottel stoofpeer suikermeloen
geven jullie ook druifjes aan jullie kleintje? lijkt me ze lastig fijn malen hou je dan niet allemaal velletjes? Hier zijn peer en mango favoriet appel en banaan ook wel maar ietsjes minder. Volgende week ga ik wat fruit mixen maar wilde eerst kijken hoe ze op de verschillende fruit soorten reageerde. Groetjes van de mama van Jamila
Wij doen de druiven door de midden snijden, pitjes eruit als het druiven met pit zijn, dan even het velletje eraf pulken met een mesje en dan smullen ! Evt kan je het prakken met een vork of in 4 snijden, maar echt fijn malen is echt niet nodig hoor ! Succes!
ik heb het verkeerd getypt zie ik het schema is als volgt 07.30 uur fles 210 7 scheppen 10 uur fruit 11.30 uur fles 180 6 schepjes 15.30 uur fles 210 7 schepjes 18.45 uur 180 6 schepjes en 2 schepjes nutrix
Inderdaad, zoals Suus het zegt. Ik kook het eerst ook altijd en daarna maak ik er heerlijke moes van met stukjes!