Hallo, Ik zou graag wat advies en ervaringen willen horen. Wij hebben al een hele tijd in ons hoofd dat we eind Mei op vakantie willen naar Turkije. Onze dochter is dan 14 maanden. Turkije is voor onze en bekende bestemming en ik weet zeker dat we het daar heel leuk zullen hebben. Maar waar ik eerder heel makkelijk dacht over het vliegen, krijg ik nu veel twijfels. Ik heb er namelijk eens goed over nagedacht en er komen dingen boven waar ik over zit te tobben. Mijn dochter kan niet stilzitten, en 3,5 uur stilzitten op schoot in het vliegtuig dat kan ik vergeten. Op zich niet zo erg, maar ik weet nu al bijna zeker dat ze ook echt niet gaat slapen op schoot. Ook niet in de maxi cosi, want die zou meemogen. Ze heeft namelijk nog nooit in de maxi cosi, wandelwagen, op schoot geslapen..alleen maar in bed. Ze deed/doet het gewoon niet. Ze wil alles zien, en is dol op afleiding. Maar tot ze moe wordt, dan gaat ze jengelen en vervolgens huilen..logisch. Maar dit 3,5 uur in een vliegtuig...pff. Ook de complete reistijd lijkt me vervelend, naar Schiphol toe...wachten op de luchthaven, shuttle naar het hotel enz...al met al ben je bijna 12 uur bezig. En als de vliegtijden ongunstig zijn waardoor ze een slaapje over moet slaan ofzo, daar maak ik me nu al druk om. Aan de andere kant wil ik haar graag wennen aan het vliegen want we gaan graag op vakantie naar vliegbestemmingen. Ik wil me eigenlijk niet tegen laten houden door angst, want misschien gaat het ook wel heel goed, maar ik vind het toch moeilijk wat te doen. Ik zie van tevoren wellicht teveel beren op de weg, maar ze zou bij ons op de hotelkamer moeten slapen. Het liefst heb ik een familiekamer zodat er een extra slaapkamer voor haar is, maar dat scheelt ons dik 500 euro voor een week. Vind ik veel geld. Toch vraag ik me af of het wel handig is, ik denk er nu makkelijk over...als zij naar bed gaat gaan wij lekker op het balkon zitten...maar ik vraag me af of ze dan gaat/kan slapen. En ik zie het al voor me dat ze de hele avond gaat schreeuwen ofzo. Ze is een hele goede slaper overigens, maar een andere situatie daar veranderd dat misschien... Kortom, ik zou graag wat ervaringen horen.... Alvast bedankt
Mijn dochter was 14 maanden toen we naar de USA zijn geweest. Relax, neem wat speelgoed etc mee en die paar uur zijn echt zo om. Daarnaast misschien een paar cadeautjes meenemen, wat snacks en een ipad? Genoeg afleiding lijkt me dan voor die paar uurtjes
Waarom ga je niet naar spanje(mallorca, ibiz etc.)via rotterdam airport of eindhoven. Gaat allemaal net wat sneller dan schiphol en het is een kortere vlucht. Als je nu al weet dat je kind alleen in een bedje slaapt zou ik geen turkije doen. Je bent echt een halve dag onderweg: schiphol,vlucht, bagage en transfer. Geen enkel kind is vrolijk na zoveel uur wakker zijn. Als ze iets ouder zijn kan je ze al beter bezig houden dan is het weer een stuk makkelijker.
Het begint bij.... ONTSPANNEN... als jij niet ontspant, wordt het nooit wat. Ik ben de halve wereld over gevlogen met mijn kinderen en dat is altijd prima gegaan. En die keren dat het wat minder ging? Nou toen ging het wat minder.. so what. maar als mama gestressed is.. zal het kind dat zeker ook zijn!
Idd gewoon doen en relax!😃 makkelijker gezegd als gedaan... Wij zijn een aantal jaar geleden met onze dreumes van 15 mnd naar santorini geweest vanaf schiphol ( en ik was 28 wkn zwanger) We hadden verschrikkelijke vliegtijden vertrek om 5 uur vanaf schiphol dus 3.00 aanwezig en 1.00 uur al in de auto vanaf groningen...(allemaal s nachts dus) Dus iets voor 1.00 uur wakker gemaakt (zelf ook amper geslapen) in de auto maar niet slapen in de auto.... Inchecken schiphol in de buggy achterover maar niet slapen... Er is ook zoveel te zien! Hij kroop toen nog en heeft heel wat meters afgelegd daar.... Eenmaal in het vliegtuig grote lol en gelukkig was her niet helemaal vol dus ook stukjes kruipen door het gangpad op schoot spelletjes doen en allerlei eten en drinken mee. Hij zat vooral bij mij man omdat ik al een flinke buik had. Eenmaal angekomen, transfer naar app en we konden pas om 13.00 onze kamer in... Daar stond een kinderbedje klaar en toen na ongeveer 10 min huilen van vermoeidheid/ onwennig? viel hij in slaap tot 17.00 en kwam gelijk in zn vakantieritme van 20 a 20.30 uur naar bed. Dit had ik van te voren ook niet bedacht dat hij zooo lang wakker zou blijven. Maar hij was net als ons wrs ook hyper voor de vakantie... Lekker veel aandacht geven en nix aantrekken van de rest...😊. Die zomer erna met de kids van 2 jaar en 6 mnd naar spanje gereden met caravan, ging ook prima!
Mijn zoontje was 13 maanden toen we naar Amerika zijn geweest. Hij presteerde het om tijdens het stijgen en landen in slaap te vallen. Voor hem is het hetzelfde als autorijden. Hetzelfde monotone getril/geluid. In die vakantie hebben we bijna 30 uur in het vliegtuig gezeten en dat was heerlijk relaxed! Wel hadden we voor bijna elke vlucht een stoel voor hem geboekt. Dat kostte ons voor veel vluchten in totaal maar zo'n 300 euro. Ze betalen maar 10% ofzo. Ik weet niet hoe je zoekt, maar waarschijnlijk ben je goedkoper uit als je naar de d-reizen filiaal (of een andere club) gaat. Zij kunnen een stuk gemakkelijker zoeken op familiekamers. Wij hebben toen alles via Tioga Tours geregeld en zo goedkoop zouden wij nooit uit zijn als we alles zelf hadden geboekt. Gewoon gaan, als de kleine 4 uur huilt in het vliegtuig, wat is die 4 uur nou op een hele vakantie?
Helemaal met Cygnet eens. Wij hebben ook al wat vluchten gemaakt en ons motto was/is; alles gaat voorbij. Niet te ingewikkeld doen en voor je t weet ben je er. Onze langste vlucht was 13 uur en ook die viel mee en de vakantie was te gek. Slapen bjj ons op de kamer gjng bijna elke nacht goed! Wel zorgden wij er ook voor dat er atijd een buiten was, zodat wij daar in de avond lekker konden zitten.
Laat het gewoon over je heen komen. 14 maanden is niet de makkelijkste leeftijd om mee te vliegen maar je overleeft het heus wel . Gewoon doen en het ergste wat kan gebeuren is dat ze 3,5 uur aan een stuk zou huilen: nou dan slapen ze daarna lekker . Geen zorgen maken en ook die uren gaan voorbij. Het loopt toch altijd anders dan je verwacht. Ik heb een keer tijdens het opstijgen mijn oudste op schoot gehad toen ze bijna 2 was en die krijste het hele vliegtuig bij elkaar - niet leuk nee - maar na 10 minuten viel ze in slaap en heeft ze de rest van de vlucht geen kik meer gegeven. Wij zijn al een stuk of 6 keer met kind(eren) naar Turkije gegaan en ik kan me buiten dat echt geen noemenswaardige problemen herinneren.
Ik denk dat je teveel beren op de weg ziet. hier met zoontje toen die 13 maanden was naar Turkije gevlogen. Tegen onze verwachting in heeft hij zowaar een uur geslapen in het vliegtuig, net als jou dochter slaapt hij nooit ergens anders als in bed. Ze zijn zo onder de indruk van het hele gebeuren. We hadden een tablet mee en rammelaars en rozijntjes en koekjes en we hebben die 4 uur prima overleefd Af en te kroop die eens door het gangpad allemaal prima. Wij hadden zoontje in een campingbed achter de bank gezet zodat hij toch zijn eigen plekje had, hij is namelijk een luidruchtige slaper dus hij slaapt nooit bij ons op de kamer. Dus wij lagen in de slaapkamer. We hebben inderdaad gewoon in de avond op het balkon gezeten, wel deed zoontje in Turkije ineens weer 2 slaapjes, denk door de warmte maar ook omdat hij s'avonds automatisch ook later naar bed gaat als thuis.. Dus meid relax, hoe flexibeler jij jezelf opstelt hoe makkelijker het gaat
Wij gaan als Sem 13 maanden is naar Turkije. We zien wel hoe het gaat, maken er ons niet druk over. Voor in het vliegtuig genoeg speelgoed, eten, drinken etc me en dan zien we het wel. Hij slaapt daar bij ons op de kamer, ik hoop dat hij goed slaapt haha dat is het enigste waar ik me druk om maak..