Hoi meiden, Mijn zoontje drinkt op dit moment 5x 180 forte. Straks is hij 6 maanden zouden jullie dan met nutrilon 2 forte verder gaan of eerst standaard gebruiken, hij is overigens nog steeds heel hongerig en heeft nét genoeg aan de fles dus ik zat er zelf wel aan te denken. Nog een vraagje ik las in de supermarkt op het nutrilon 2 pak dat ze uitgaan van 3-4 voedingen maar mijn kinderen zitten nog op 5, ben wel bezig met fruit en groente maar dat gaat niet heel snel, denk niet dat ze met 6 mnd echt een volledige maaltijd eten waardoor ik een fles zou kunnen vervangen. Moet je dan desondanks over op 2 of moet je dan nog even 1 blijven geven zoalng ze op 5 voedingen zitten? Dat was het
Mijn zoon is volgende week 6 maanden en ik ben sinds 3 dagen begonnen met het mengen van de forte 1 en 2 zodat hij volgende week volledig op de nieuwe forte zit. Ik ben trouwens wel van de nutrilon op de kruidvat forte overgegaan gezien het prijsverschil.
Forte bestaat alleen maar omdat je niet over een maximale hoeveelheid kunstvoeding heen mag en nog niet mag bijvoeden. Dus het heeft alleen nut voor 6 maanden. Opvolgmelk bevat al zetmeel waardoor het beter vult en een kind met minder toe kan. En met 6 maanden kun je een hongerig kind gewoon meer bijvoeding geven. Na 6 maanden is forte flauwekul, het wordt ook nauwelijks verkocht (let dus goed op houdbaarheidsdatum als je het koopt). Het bestaat eigenlijk alleen maar omdat je voor kv tot 6 maanden geen reclame mag maken en voor opvolgmelk wel.
Linda, van opvolgmelk nr 2 mag je overigens max 800cc geven, omdat hier in verhouding veel meer toevoegingen in zitten dan bij nr1. Bij nr 1 is max 1liter. Dus zolang je niet van de 5de fles af kunt zou ik nog doorgaan met Nr1. Het kan natuurlijk ook dat je kindjes minder gaan drinken met nr2, omdat deze sneller verzadigt. Hier was dat iig wel zo.
@adi ben jij gewoon over gegaan op 2 en toen geprobeerd dus de 5e weg te laten? we moeten ze altijd uit een diepe slaap halen dus wie weet slapen ze wel gewoon door tot de ochtend. Nog even stel ik geef 4x nr. 2 straks dan maakt het nog niet uit hoeveel groente en fruit ze eten? Dan hebben ze dus voldoende?
800cc opvolgmelk is inderdaad voldoende als volledige voeding. Die van mij hebben tot een maand of 7/8 echt niet veel aan bijvoeding gegeten. Maar ze hoeven op deze leeftijd nog geen hele maaltijden naar binnen te werken. Met 6 maanden zijn 10 hapjes groente echt al heel wat zeg maar. Ik zit nu ook terug te denken hoe we overgestapt zijn naar nr 2. Ze dronken iig 900cc van nr1. Toen zijn wij langzaam gaan overstappen (gemengd) en toen zijn ze zelf terug gegaan naar 800cc geloof ik. Gewoon elke keer iets laten staan. Toen zijn wij ook overgestapt naar 4 flessen, ook omdat ze het zelf niet meer leuk vonden om wakker gemaakt te worden om 23.00. Ze kwamen toen een tijdje om 05.30 voor de ochtendvoeding maar dat is langzamerhand naar later gegaan
Wij gaven 4 flessen a 210/7 tot 6 maand aan Forte met nutriton (ook tegen de honger). Na 6 maand zijn we fles voor fles overgestapt naar standaard opvolgmelk. Naar 4 flessen a 180/6, een fruithap, en een groentehap. Van het CB moesten we naar 3 flessen liefst, met 6,5 maand met een boterham begonnen met thee, en dan scheelde ook al snel een fles.
Waarom, en hoe laat haal je ze dan uit die slaap? heb je dit ook wel eens niet gedaan? en doe je ook bambix rijstebloem door hun laatste flesje? misschien dat ze daar op doorslapen en op 4 voedingen uitkomen?
gaan we vanavond bij timo proberen, evy laat nog vaak een groot deel van hara fles staan en zou zonder die laatste fles te weinig drinken dus die maak ik nog wel even wakker