KMA aanwakkeren door bijvoeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by kleintjevoorons, Aug 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hallo,

Het klinkt een beetje raar maar zou ik een KMA kunnen triggeren door de bijvoeding? Het volgend is namelijk het geval.

Mijn zoontje is nu 5 maanden en krijgt vanaf zijn geboorte HA melk. Dit ging eigenlijk altijd erg goed. Nu ben ik begonnen met bijvoeding (met 4 maanden omdat ik nog een maand verlof had en graag zelf met de bijvoeding wou starten ipv het KDV). Dit weekend heb ik hem worteltjes gegeven en daar reageerde hij totaal niet goed op. Hij zat onder de rode uitslag en hij moest braken (dat was zeker niet een beetje spugen maar echt braken).

Als ik hem nu weer voed met de HA melk wakkert zijn rode uitslag weer aan. ZOu het kunnen dat hij nu in eens wel reageert op de koemelkeiwitten omdat ik zijn immuunsysteem wakker geschud heb met de worteltjes?

Alvast bedankt,
    Kleintje

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Geen idee of je met het geven van worteltjes een KMA triggert. Maar wel duidelijk is dat zijn darmpjes er nog niet aan toe zijn.
    Als het aan houdt zou ik eens overleggen met de HA.

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou het ook niet weten. Hier heeft ze KMA en soja-allergie, ik geef bv en ben toen ze 2 maand oud was op dieet gegaan. Ze krijgt sinds deze week bijvoeding maar a la rapley dus ze eet zelf grote stukken vanuit het vuistje. Ze krijgt nog niet zoveel binnen maar op deze manier kan ze er langzaam aan wennen. Broodkorstje krijgt ze ook zodat ze alvast aan kleine beetje gluten kan wennen voor ze straks meer brood krijgt.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb dat wel vaker gehoord ja. Beste is om even helemaal te stoppen met bijvoeding. Blijft hij ook op de HA reageren, dan zul je op iets sterkers zoals Pepti over moeten. Liefst even met CB of huisarts overleggen.

Share This Page