Wanneer ging jouw kindje naar een groep 1 stoel

Discussie in 'Prematuur' gestart door girl1988, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Ik vroeg me af wanneer jullie kindje over ging naar een groep 1 stoel. Normaal gaan kindjes ongeveer met 9 maanden over maar Norah zal nog wel even in de maxicosi blijven denk ik ze is nu ongeveern 63cm en 5920gr.

2. Stephanie90

Stephanie90 Actief lid

14 jan 2013
    197
    8
    18
    Zuid Holland
    Mijn dochter van bijna 16 maanden (met 33 weken geboren) is nu ongeveer 75 cm en past echt nog perfect in de maxi cosi cabriofix. Maar merk wel dat ze het erg vervelend begint te vinden. Dus ik ga denk ik binnenkort wel op zoek naar groep 1.

3. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    TS ik denk dat het idd nog wel duurt voor je meisje over mag/kan, ze mogen namelijk pas met 9 kilo over naar de groep 1 stoel.

mijn dochter is nu 16 maanden (7185 gram) en zit nog in de maxi-cosi, ik doe haar over naar de groep 1 stoel zodra ze 9 kilo is dus dat zal bij ons ook nog wel even duren.

Welk autostoeltje past bij welk kind? | Consumentenbond

4. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    De nieuwe regelgeving geeft toch aan tot minimaal 15 maanden achterwaarts vervoeren?

J. zit sinds december in een groep 1 stoel. Een achterwaartse.
    Ze vond de Maxi-Cosi echt niet fijn meer.

Voor degene die de Maxi-Cosi op de Family fix hebben, je kan 'm dan iets rechterop zetten. Daar zit een hendel voor.

5. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter past qua formaat nog prima in de maxi cosi (ze is nu 82cm, dus is nu wel krap) maar vond het wel heel vervelend worden. Ik heb haar rond 1.5 jaar over gedaan naar een groep 1 stoel.

6. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    dit is toch nog niet verplicht, of wel?!

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Nee nog niet verplicht

8. tuc

tuc Niet meer actief

De oudste met ruim 17 maamden de jongste met bijna 16 maanden

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Met 7 maanden. Hier was ze dan ook 7 maandjes

10. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Ik heb net even naar de curver gekeken en als ze der lijntje blijft volgen zou ze rond de 15/16 maanden rond de 9kg zitten.

Dan gaan we aankomende mama mazzel dagen nog maar niet naar een groep 1 stoel kijken. Dat kan dan nog wel even wachten tot de volgende.

11. megacarls

megacarls Niet meer actief

Onze oudste ging met 4 mnd over. Was toen 9,1 kilo.
    Onze jongste ging met precies 1 jr over (ongecorrigeerd). Was toen 9 kilo rond. Hier begonnen ze het ook echt vervelend te vinden.

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Rond de 10 maanden ging mijn meisje in de autostoel.

13. megacarls

Herstel van bovenstaande comment;
    Ging met 14 mnd over. Niet 4 mnd....

Vrienden van ons hun kindje ging vanwege spreidbroek met 7 mnd al over. Was nog lang geen 9 kilo maar anders kon ze helemaal niet meer vervoerd worden anders dan in de kinderwagen.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier nog in de maxi cosi.
    Ze zal nu ruim 72 cm zijn en bijna 9 kg zijn.
    Maar onze oudste zit nog in de groep 1 met 97.7 cm en 15 kg.
    Zij zit nog zo goed in deze stoel dus we wachten gewoon nog.
    Kan nog prima.
    Ze zal er wel langer in zitten dan grote zus zij ging met 11 mnd over en ik geloof iets meer dan 9 kg.
    En ze hebben het achterin reuze gezellig juist omdat ze elkaar aankijken

Maar je kan toch vast een stoel aanschaffen en wegzetten?
    Als je een mooie aanbieding ziet?

15. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft er ruim 2 jaar in gezeten. Is pas sinds een paar maanden over naar de volgende stoel. Ze past eigenlijk nog in de maxi cosi (2,5 jaar en 83 cm) maar ze was het echt beu haha.

16. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Quinten is met 17 maanden overgegaan. Hij werd toen te lang voor de maxi cosi, maar woog nog geen 9 kilo. Als we daarop hadden moeten wachten was zn hoofd er echt bovenuit gekomen .

Wat ons is verteld door fysio en ergo is dat er een flinke marge op het gewicht zit omdat bedrijven zichzelf in moeten dekken. Quinten was net 8 kilo toen hij over ging en zit nu pas sinds 2 maanden boven de 9.

Wij zijn wel gaan passen in de winkel om te kijken waar hij het beste in zat. Veel stoelen waren veel te breed. Uiteindelijk voor de Tobi gegaan.

Ik zou tegen de tijd dat ze over moet dus even gaan passen wat het beste past bij haar. Maar denk dat je nog wel even hebt! 63 cm past nog wel even. Quinten. Was 80 cm toen hij over ging.

17. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Volgens mij ging Luc over toen hij 1 jaar was. Hij was toen precies 9 kg. Hij was toen 75 cm, dus hij had nog wel in de maxicosi gepast

18. megacarls

N Is overgegaan naar 1 en tegelijk is S overgegaan naar 2/3. Zij was de laatste controle nog wel geen 15 kg (maar wel bijna) dus we hebben toen, omdat ze ook naar school gaat, voor de volgende stap gekozen.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wij zullen wel binnenkort overgaan naar een nieuwe stoel. Eva is 9.1 kg met 74 cm (vanochtend naar cb geweest :D)en past nog wel in de maxi cosy, maar het gaat niet echt meer van harte. Ik hoor haar regelmatig trappen tegen de rugleuning van de achterbank, maar haar hoofd komt nog niet boven de rand uit. Dus het kan in principe nog wel. Ik denk dat wij voor kerst overgaan met haar ...

20. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Dat zou kunnen ja maar is best zonde als die stoel nog meer dan een half jaar ongebruikt hier staat. Kunnen we beter wachten tot een volgende aanbieding.

Deel Deze Pagina