mijn test is ineens zo licht!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lotte1986, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Ik ben inmiddels ruim 6 weken zwanger. En dacht vandaag laat ik mijn laatste test eens "opmaken" nou dat had ik beter niet kunnen doen. Hij was heel erg licht. Terwijl ik al genoeg testen gehad heb waarvan de test streep donkerder was dan de controle streep. Iemand hier ervaring mee?

Ben nu toch wel bang dat het op een miskraam gaat.uitlopen.

2. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Wat vind jij heel licht? Misschien dat de test de hoeveelheid HCG niet meer aankan? Dat hoor je echt heel vaak. Er zijn meerdere topics over geopend.
    Ik heb meerdere meiden gezien die dit rond dezelfde termijn als jij hadden en bij hen bleek alles goed te zijn. Zij hebben mij dan ook op hart gedrukt niet meer te testen na zes weken.

Succes meid!

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hey lotte.....

Weet even niet vanaf wanneer testen lichter kunnen worden.....want dat kan als je verder bent. Maar met 6 weken is dat nog niet volgens mij...

Heb je een foto ?

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #4 Bouwjaar1979, 21 dec 2012
    Laatst bewerkt: 21 dec 2012
    Ik voel me helemaal niet zwanger en vorige week woensdag dacht ik he ik heb nog een test liggen. Die was ook lichter dan de andere testen, nou stress natuurlijk. De dag erna een echo en dat zag er goed uit. Ietsje minder ver dan mijn berekening, maar de gyn liet eht hartje horen en zei als je nog twijfels had....

Het hoeft dus niet per se wat te betekenen. Wanneer krijg je een echo?

@eliz laatste zin van je onderschrift: de waarheid als een koe :)

5. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Volgens mij heeft Annabeth met 6,5 week ook getest en was zij ook geschrokken van de lichte test. Zij heeft er een topic over geopend toen. Ik kijk even of ik het kan vinden.

@Bouwjaar: ik dacht dus dat ik mezelf gek maakte toen ik nog niet zwanger was. Silly me!!

6. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Hey Meiden, zal er even een foto bij doen. De bovenste is dus van een week geleden en die onderste van vandaag. Het kan trouwens zijn dat ik al een week verder ben. De gyn denkt dat namelijk ivm met Follikel Metingen die ik gehad heb en posi ovu test. Ik denk van niet ivm mijn temp die pas veel later steeg.

Maandag heb ik een echo.

Bijgevoegde bestanden:

7. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Hey Lotte,

Even een positief verhaal. Ik heb dit ook gehad, ergens tussen 6 en 7 weken en ik heb toen ook een topic geopend omdat ik me te pletter schrok.

Ik hoorde toen dat tests soms de hoge hoeveelheid hcg niet meer aankunnen en dat ze daardoor lichter worden. Een bevriende arts bevestigde dat. Toch had ik moeite met geloven dat dat kon (zeker na mijn mk's) dus ik heb het getest. Ik heb twee testen gekocht, in een bekertje geplast, eerste test gedaan, urine verdund met ca 1/3 water 2/3 urine (had achteraf ook 50/50 kunnen doen) en toen nog een test gedaan. De tweede was inderdaad donkerder. :)

Daarna heb ik 11 december een echo gehad en ik zag een mooi frummeltje met een kloppend hartje. Vandaag weer een echo en de kleine ligt helemaal op schema. :D

Dus ja, ik snap je ongerustheid, want die had ik ook. Maar 't hoeft dus niks te betekenen.

8. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Mijn test zagen er exact zo uit. Eerst een knaller met zelfs een iets donkerdere teststreep en daarna eentje die ook echt net zo is als jouw onderste.

Hopelijk ook voor jou op naar een prachtige echo maandag! Ik duim!

9. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    HAHA ja klopt! Ik kon 'm zelf zo snel niet meer vinden. :D Thanks!

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik zou zeker even wachten tot je test is opgedroogd maar ik vindt de test echt niet lichter?

11. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Niet lichter? die is toch echt duidelijk lichter naar mijn mening.

Annabeth laten we hopen dat het bij mij ook zo gaat dan:)

12. Derbi

Derbi Niet meer actief

Tja, hij is inderdaad wel iets lichter, maar ik zou me geen zorgen maken. Ik werd een beetje bang van al die verhalen over lichte testjes dus toen ik een positieve test had ben ik gestopt te testen en wacht ik de echo gewoon af.

13. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Ja had ik eigenlijk ook gewoon moeten doen...

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hoe is ie nu dat hij is opgedroogd?

15. missnien

missnien Lid

10 sep 2011
    65
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey Lotte,
    Heb ik ook gehad. Net hetzelfde. Ik dacht laat ik mijn laatste testje opgebruiken. Ik maakte me ook heel erg zorgen, maar zie mijn banner. We zijn 6 weken verder en hebben afgelopen dinsdag twaalf weken echo gehad. Alles was super.
    Ik denk ook dat het te maken heeft met de test zelf. Hoewel het hetzelfde merk is is het waarschijnlijk wel een andere productie geweest.
    Veel succes !!!

16. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Nog iets lichter. Toevallig heb ik net "i dindn't know i was pregnant" gekeken. Daar zijn de gyn ook dat als je een test doet net voor je eigenlijk nieuwe menstruatie dat hij gewoon negatief kan uitvallen, ivm de hoeveelheid hcg. Dus ga er nu maar even vanuit dat het daar aan ligt. Maandag zullen we het weten.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dus je bedoelt dat de test lichter is opgedroogd of gewoon nog altijd lichter dan je eerdere test...

Ja ik vindt het altijd nog meevallen hoor dat verschil....
    komt vast goed!

18. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Allebij;)

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

dat is gek want kruidvat droogt normaal juist duidelijker op.

Maar ik weet wel dat de laatste tijd de kruidvat wat vreemd zijn. Had de test bv ook erg lang nodig voordat het tweede streepje kwam?

Deel Deze Pagina