met 40+5 strippen. iemand ervaring?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Loenepoen, Dec 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loenepoen

Loenepoen Niet meer actief

Hoi dames!

Ik ben helaas nog steeds aan het wachten tot mijn kleine frummeltje eindelijk bedenkt dat het tijd is om zijn papa en mama te gaan ontmoeten...

Ik ben nu 40+3 en mijn verloskundige wil as vrijdag kijken of ik al wat ontsluiting heb en eventueel strippen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben erg benieuwd hoe dat is, doet het zeer/is het gevoelig? Ik vind het best spannend...

Ook even iets anders, sinds gisteravond zijn mijn schaamlippen erg gezwollen, het is erg vervelend.. zijn er mensen die hier toevallig ervaring mee hebben en weten waardoor dit kan komen? Waarschijnlijk de doorbloeding ofzo??

Een nog steeds afwachtende mama-to-be <3

2. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Oh wat spannend! Kan me voorstellen dat je nu wat ongeduldig raakt :D Hier geen ervaring, maar wel heel veel succes!

3. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

hier gestript met 39 weken dacht ik of 40.
    ook zonder ontsluiting kunnen ze wel een beetje de baarmoedermond stimuleren maar vaak geeft dat weinig effect en krijg je valse weeen. met 1cm kunnen ze goed strippen.
    bij mij geen effect gehad. ik ben met 40,4 bevallen. heb er 30 uur over gedaan omdat mijn ontsluiting op 2 cm bleef hangen.

gezwollen schaamlippen is normaal:) is allemaal goed doorbloed.
    kunnen zelfs nog spataders komen. gaat na de bavalling weer weg.

helaas heeft strippen 2 kanten.
    als je de baarmoeder gestimuleerd word en de boel was er nog niet klaar voor kan het leiden tot een lange bevalling.( volgens mijn verloskundige )

maar het kan ook dat ene kleine beetje hulp zijn om het wat op gang te helpen.

en soms doet het helemaal niks.

maar jij bent al bijna 41 weken. dus verwacht ik wel dat het iets zou kunnen betekenen voor jou.

hopelijk is het niet nodig en krijg je vanavond spontaan weeen;)

succes!!

4. jomidi

jomidi Bekend lid

Oct 13, 2010
    904
    1
    0
    Ja ben gestript met 40+5van de eerste, had al 2cm, paar uur daarna bevallen.

2e gestript met 39 weken, geen effect

3e gestript met 40+1. nog geen cm ontsluiting, paar uur daarna bevallen.

Hier wel effect dus.

5. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    3x gestript en geen effect gehad helaas, wel een hoop gerommel, maar zette niet door in goede weeën. Uiteindelijk de vliezen gebroken (daar de verloskundige) met 41+3 en daarna zette het pas door....

6. Loenepoen

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb al ruim 2 weken een soort ongesteldheidsgevoel wat een beetje uitstraalt 'naar beneden', dit is vooral als hij lekker aan t stunten is en dus veel beweegt.
    En sinds een ruime week heb ik ook vaak harde buiken, alleen totaal geen regelmaat... Het is dus denk ik wel al een beetje aan het rommelen? Ik hoop dat het dan al wel rijp genoeg is en dat het dan juist niet averechts werkt en het leidt tot een lange bevalling...

7. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Strippen leidt niet tot een lange bevalling... het kan een laatste zetje zijn om te gaan bevallen, kán...hoeft dus niet. Het kan ook daardoor gaan rommelen en voor meer ontsluiting zorgen... zonder dat je direct bevalt. Of er gebeurd helemaal niks... over 1,5 week heb je je kleine sowieso in je armen!!! :p

8. pline

pline Actief lid

Dec 25, 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Hoi,

Ik ben precies even ver als jou... Ik ben maandag gestript, maar het had weinig effect (had al een cm ontsluiting) - heb vanmorgen wel mijn slijmprop verloren. Het was helemaal niet pijnlijk (ik vind een uitstrijkje persoonlijk minder comfortabel). Hoop dat get voor jou meer effect heeft!

Pline

9. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Gezwollen schaamlippen had ik ook bij de eerste zwangerschap maar toen pas een stuk later in de zwangerschap. Nu heb ik er al vanaf dat ik 5 weken zwanger ben "last" van. ;)
    Gelukkig trekt het weg na de bevalling. :p

10. MommieD

MommieD Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    1,496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier gestript met 41 en 41.2 zonder effect, bm was ook nog niet helemaal verweekt en krap aan 1 cm. Op 41.3 sochtends flink gestript (au!!), daarna meteen harde buiken om de 3 min die een paar uur later overgingen in rugweeen (au au). De volgende ochtend om 5u is ie eindelijk geboren met vacuum. Hier dus wel lange bevalling maar of t door t strippen komt? Kleine man was afgevallen in de buik dus waarschijnlijk verzwakt geweest (en nog even als sterrenkijker gelegen). Was iig blij dat t op gang kwam!

11. stella84

stella84 Actief lid

Jan 8, 2011
    169
    0
    0
    Gestript met 40+4 en die nacht begonnen de weeën. Volgende ochtend is zoon geboren. Ik vond het strippen persoonlijk wel vervelend, had ook nog geen ontsluiting toen.

12. MomOf2

MomOf2 Actief lid

Sep 2, 2012
    199
    0
    0
    Ben bij de 2e gestript met 40+5. Was rond 11 uur. Zoonlief is dezelfde dag om 19:15 geboren! Vond het strippen wat vervelend voelen, deed niet echt pijn.

Inmiddels bijna 40 weken onderweg van nr 3. Vorige vrijdag met 38+6 gestript. Heeft helaas niet geholpen. Helemaal geen effect. Had toen 1 cm ontsluiting. Als de kleine zich niet binnen 2 dagen aandient moet ik vrijdag weer naar de vk. Ben dan 39+6. Wordt dan opnieuw gestript, zien wat de ontsluiting dan is en hopen dat het dan wel effect heeft.

Je moet wel al iets ontsluiting hebben anders kan je simpelweg niet gestript worden (kunnen ze niet bij de vliezen). Helaas werkt strippen ook niet altijd. Je kunt er pijnlijke harde buiken van krijgen die niks doen.
    Zoals ik aangaf vind ik het strippen niet pijnlijk maar alleen een vervelend gevoel. Tip: zorg dat je goed ontspant en goed doorademt. De vk zal ook precies vertellen wat ze doet en je vragen of het (nog) gaat.

Succes vrijdag! (zal voor ons beide duimen dat helpt en dat de kleintjes snel komen ;) )

13. Irismarieke

Irismarieke Actief lid

Mar 15, 2012
    410
    178
    43
    Female
    Ik ben met 40+1 gestript was niet verweekt en had geen ontsluiting
    Daarna had ik met 40+4 een verweekte baarmoeder, daarna nog een keer gestript. Toen ging het een dagje rommelen en met 40+6 begon de bevalling.
    Ik vind dus zeker wel dat het je iets verder helpt, of het je bevalling start is de vraag.

14. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ja het kan wel tot een lange bevalling leiden.
    net zoals inleiden.
    als de kleine of de boel er nog niet klaar voor is door het aanwakkeren stimuleren kan het dus een moeizame bevalling worden. de ontsluiting die blijft hangen. lange weeen etc.
    ik heb het bij meerdere mensen ervaren. ( die mensen waren met de bavalling niet voldoende verstreken maar wel gestript. met als gevolg dat het bevallen erg lang duurde en pijnlijk.

maar goed dit is maar een klein % van de gevallen.

als je goed verstreken bent loop je weinig risico.

( let wel op ontsluiting wil niet zeggen ook verstreken)
    vraag dat even goed na )

15. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,087
    0
    36
    Hier ook wel ervaring.

Bij de tweede gestript met 40 weken had toen 2 cm en was volledig verstreken. Op bloedverlies en harde buiken na geen effect. Twee dagen daarna hebben ze de vliezen gebroken. 90 minuten daarna was onze zoon er.

Bij de derde gestript met 38+1 ik had toen 2cm en was voor 3/4 verstreken. Wederom bloedverlies en harde buiken.
    Met 38+4 nogmaals gestript toen had ik 4cm en volledig verstreken. Dit heeft helemaal niks gedaan. Dag daarna heeft de Vk thuis de vliezen gebroken. Baby was er 80 minuten later.

Of het pijnlijk is? Dat ligt eraan wie het doet. De laatste keer was wel pijnlijk dit vooral omdat ze overal goed bij kon en al zei ik stimuleer flink zodat het misschien nu wel wat doet.

Hier heeft het dus niet aangezet tot een bevalling maar wel voor verweking en extra cm's.

Succes!!!

16. Minime3

Minime3 Bekend lid

Oct 13, 2013
    674
    133
    43
    Ja ben bij beide vorige zwangerschappen gestript.
    De eerste verloor ik slijmprop...thats it. Week later ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging.
    En bij de tweede braken mijn vliezen, maar geen weeen:( maar wel na 3 dagen bevallen dmv inleiden.

Het voelt bij de ene wat pijnlijker dan bij de andere.
    Het voelt niet heel aangenaam, maar om het nou echt pijnlijk te noemn...nee bij mij niet.
    Zou het zo weer doen deze zwangerschap.
    Maar hopelijk beval ik gewoon een keer spontaan;)

Succes met je laatste loodjes, wachten kan lang duren he;)

17. Loenepoen

Ik ben net terug van de huisarts (ook mijn verloskundige) en gestript. Ik had 1cm ontsluiting. Ik hoop dat het iets gaat doen! Sinds gisteravond blijven mijn harde buiken langer aanhouden, maar nog steeds geen regelmaat en het doet ook niet echt zeer...

18. butterfly23

butterfly23 Actief lid

Jun 28, 2008
    146
    0
    0
    Hier mijn ervaring

Bij de 1e s ochtends ben ik rond 10 uur gestript met 39+1 weken, paar uur later braken me vliezen, en in de nacht/ochtend begonnen me weeen. Kleine meid is na 7 uurtjes geboren om 9:13 uur ( ik had al een verweekte baarmoedermond, voorweeen en 2cm ontsluiting voor het strippen)

Bij de 2e smiddags rond 14:00 uur gestript met 38 weken, rond 17:30 me eerste wee en om 19:53 is me 2e dochter geboren.
    (Ook hier had ik een verweekte baarmoedermond en 2 cm ontsluiting voor het strippen)

Strippen vond ik vervellend, maar niet pijnlijk

Als je lichaam er aan toe is helpt het strippen is mijn idee..

Succes met de bevalling!

19. MomOf2

MomOf2 Actief lid

Sep 2, 2012
    199
    0
    0
    Hier gister rond 16 uur voor de 2e x gestript. Hoop dat het helpt bij je, hier doet het tot nu toe weinig... rommelt alleen iets meer ... Kan nog natuurlijk, blijven hopen ;)

20. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

Nov 8, 2012
    296
    94
    28
    Met 39.2 gestript, om 16:30, uur later begonnen de weeen pijnlijk te worden.. Had voor t strippen al 2 cm ontsluiting, daarna 3 cm. Uiteindelijk bevallen om 06:30! Bij mij hiep t zeker!

Share This Page