Bijna 15 weken en zó misselijk.. Tips..?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mommy2be2014, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2be2014

30 nov 2013
    50
    0
    0
    Student
    Overijssel
    Ik ben van 4 á 5 weken tot 11 weken erg misselijk geweest
    vermoeidheid, en maagzuur.
    Maar het was te doen, viel wel constant in slaap en zuur leek constant om hoog te komen maar voor mijn idee had ik het nog aardig goed.

Nu ik bijna 15 weken ben, kan ik echt nog nauwelijks functioneren
    ineens. Ik heb overal het minst last van als ik in bed blijf liggen
    en zodra ik uit bed ga voel ik weer dat ik moet overgeven

Na jarenlang..
    Heb ik voor het eerst overgegeven vannacht en ik vond het echt een hell. ( ik heb zo'n enorme angst voor overgeven )
    En dat was rond half 12 ( lag om half 11 al op bed wat echt nooit gebeurd bij mij )

En ja hoor.. Nu voel ik het weer opkomen, ik baal echt dat ik te druk ben omdat ik morgen me baby uitzet krijg dus ik moet opruimen etc. etc. Maar bah wat zou ik graag nu al willen slapen in de hoop me maag inhoud te kunnen houden :(
    En vriendlief is bij schoonouders en belt mij ook niet
    dus kan ook niet vragen of tie eerder komt (geen beltegoed)

Bah bah bah..
    wou vragen of iemand hier nog tips of adviezen had met misselijkheid en overgeven want voor mij is het de eerste keer sinds jaren en mijn hele keel brandde vannacht weg.

2. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik raad ze overal aan want bij mij werken ze heel goed: Rennies helpen tegen het zuur in je maag en zorgen dat t niet meer omhoog komt, dus probeer die eens.

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Rennies werkten bij mij ook vrij goed! En ik sliep met een extra kussen, zodat ik iets hoger lag... Voor de rest goed inademen door de neus en uit door de mond, helpt misschien meteen bij het ontspannen?
    En ik denk dat je de 'standaard' tips kent voor (zwangerschaps)misselijkheid? Kopje thee met cracker/beschuitje voor je opstaat, steeds kleine beetjes eten, geen koolzuur/koffie/sinaasappelsap/scherpe kruiden/vet eten. En wat bij mij overdag nog wel eens hielp, was kleine slokjes platte cola. Ik had standaard een klein flesje cola in de koelkast staan waar ik het prik uit had geschud...

Ik ben overigens misselijk geweest van 6 tot 17/18 weken zwangerschap, ik weet dus hoe wanhopig je hier van kunt worden!

4. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Rennies zijn mijn grote vriendjes deze zwangerschap maar ook de vorige. Ik heb ook wel eens gehoord dat een hapje vanille vla goed helpt.

Succes!

5. Mommy2be2014

30 nov 2013
    50
    0
    0
    Student
    Overijssel
    Ja aan de vla en andere huis & tuin tips heb ik al gezeten
    gaat tot nu toe goed, probeer vooral geen frisdrank enzo meer
    te drinken merk toch dat het helpt met maagzuur

Maar ik ga zeker rennies aanschaffen
    en hopelijk helpt het mij door de lastige momenten heen :)

6. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Ik kan mij heel goed voorstellen dat de 'standaard' middeltjes niet meer werken. Bij mij werkt op dit moment ook niets meer, behalve blijven liggen (en dan nog moet ik de hele dag door naar de badkamer rennen).

Heb je medicijnen van de huisarts/verloskundige? Als dat niet zo is, zou ik zeker contact opnemen met een van hun. Waarschijnlijk kun je wat krijgen tegen de misselijkheid.
    Bij mij helpt helaas niets tegen het misselijk zijn, maar ik geef wel minder over. Dat lijkt mij in jouw geval ook al heel fijn.

Sterkte in ieder geval!

7. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Jaaa ik zou zeker rennies proberen. Die werken hier geweldig. Bij het moment van doorslikken al.
    Ben in het begin ook erg misselijk geweest t/m week 16. Ik kon alleen cola drinken en wat soep of chips. Na wat googelen kwam ik het ook tegen. Cola en zout werkt goed tegen misselijkheid.

Deel Deze Pagina