Hoi dames, Wanneer voelde jij de eerste beweging? Ik lag vanmorgen heel ontspannen op mijn zij en voelde ineens iets, en dat had ik nog nooit gevoeld! Op de plek waar mijn BM zit, een soort plopjes, kietelig, weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Ik weet echt zeker dat het mijn darmen niet waren! Maar wat was het dan? Verbeelding? De kleine? Vind het nog zo vroeg! Al heb ik net 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met extra veel rust, en is hij ook duidelijk flink gegroeid in die dagen!
Met 16 weken ong. Begon ik gevladder te voelen en lichte beweginge. En sinds de 20 weken voel ik hem elke dag schopjes geven(al dacht ik eerst dat het darmen waren). Echt heel leuk die plopjes! 😍 Als ik mijn kleine een halve dag niet heb gevoeld word ik al ongerust haha.
Met 14 weken voelde ik voor het eerst gekriebel super vroeg voor een eerste vertelde ze me. Maar ik voelde een eerste schopje pas met 22 weken en met 24/25 weken voelde mijn vriend het voor het eerst.
Vandaag voor het eerst, eerder al eens gedacht maar wist het niet zeker. Met een muziekdoosje bij m'n buik en rustig afgewacht, maar het waren toch echt duidelijk schopjes
Vanaf week 16 had ik zoiets is dat het? Vanaf week 17 wist ik het zeker, vanaf week 20 voelde manlief haar ook en vanaf 22 weken kon je het duidelijk zien aan de buitenkant. En nu bijna 30 weken zitten de billen lekker in m'n ribben dr hoofje in mn blaas (voor mn gevoel dan xD) en voel ik iedere beweging overduidelijk. Geen gefladder of plopjes maar overduidelijk een voet in je rib of een uitstekend hoofdje ofzo. Maar het is inderdaad wel heel speciaal! Geniet er maar van! Btw: mijn placenta zit voor dus iedereen vond het heel vroeg bij mij.
Bij 17+6 voelde ik het eerste plopje en nu voel ik met regelmaat echt geschop had vorige week zelfs dat de kleine zo hard schopte dat ik het aan de buitenkant zag. Heb overigens de placenta aan de voorkant dus de kleine heb aardig kracht al in de beentjes.
Mijn zoontje voelde ik rond 18 weken.(1ste zwangerschap) En mijn dochtertje voel ik al sinds 14 weken
Zoontje voor het eerst gevoeld met 20 weken. Ook een voorliggende placenta en hem daardoor nooit echt fel gevoeld.
Aan 14 weken voelde ik af en toe een klein plopje. De gyne had al vermeld dat het een erg actieve baby was. Sinds vorige week (17 weken) voel ik de baby stampen van 's ochtends tot 's avonds. Gisteren (18 weken) had ik mijn hand op mijn buik gelegd en voelde ik de baby tegen mijn hand komen liggen, was echt raar, maar wel enorm leuk!