knakgeluidjes in buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door April1, 6 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    :D

Horen jullie ook zo nu en dan knakgeluidjes uit je buik komen, wannneer je kindje beweegt? Net alsof je gewricht knak zegt bij het opstaan of bewegen ervan.

Bij mij hoor je het best vaak en zelfs andere mensen kunnen het horen. Het is best komisch. Volgens de verloskundige is het dan ook niets ernstigs en heeft hij er wel vaker van gehoord, maar kon niet met zekerheid zeggen of het de baby is of een spiertje van mij.

Ik ben benieuwd of mijn kleintje na de geboorte ook nog zo knakt. Pas dan weet ik of hij het was of ik!

Groetjes

2. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    :( Blijkbaar toch de enige, haha

3. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Nee hoor je bent niet de enigste ik heb dat ook meer knak plets geluid heel raar .Had dat bij me tweede kindje ook en eerst werd ik niet gelooft tot me man van toen het ook hoorde.
    wat het is weet ik dus ook niet

4. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Heb ik heeeel soms ook, maar niet dat anderen het horen. Kan me niet voorstellen dat het de baby is. Ik denk dat het onze spiertjes zijn.

:-k :-s :)

5. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Ha fijn! Nog zo'n bijzonder iemand 8)
    Mij geloofden ze ook niet erg en keken me vol medelijden aan. ;)
    Op een gegeven moment hoorde mijn vriend het ook heel duidelijk en later werden meerdere mensen getuige van dit fenomeen. Werd jouw kindje uiteindelijk een knakkerig kindje dat het was geboren?
    Bij mij kun je het best hard horen (nog net geen decibelmeter nodig ;) ) en altijd op de plek waar ik een schopje krijg of beweging voel.

@agnes78: Ik hoor het echt regelmatig en dan voornamelijk wanneer mijn kleintje even flink aan het trappelen is. Het lijkt mij ook eerlijk gezegd zo, dat het vruchtwater een hoop geluid zou moeten dempen.

Nou ja, het blijft waarschijnlijk een mysterie, maar wel een leuke!

Groetjes!

6. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Nee hahah werd geen knakkerig kindje hoor .
    Ik dacht altijd dat het van onder kwam :oops: maar ook net wat jij zegt als het kindje bepaalde beweging maakt.
    Na de zwangerschap was het ook weer weg.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou wat toevallig :confused:

Hoorde hier van de week 3 keer een 'knak'..
    Gisteravond zat ik met mijn man samen achter de computer en die hoorde het ook..

volgens me man was ze haar vingertjes even aan het knakken hahaha.. :p

8. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0

:) Jij dacht je bekkenbodemspieren even zó goed getraind te hebben, dat het ervan begon te knakken? Hahaha.
    Hm, dus geen knakkerig kindje naderhand bij jou! Misschien dan toch eigen spiertje of vruchtwaterbellenblazen met uit elkaar spattende belletjes? ;)

Groetjes!

9. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Zie je wel! Heel normaal dus, haha.
    Alhoewel ik moet zeggen dat ik het al vanaf de helft van de zwangerschap voelde hoorde!

Misschien dat jouw kindje jullie wel een seintje aan het geven is; Mama, papa, ik kom er zo aan hoor! ;)

Deel Deze Pagina