Hi meiden, Even met het idee van de aankomende winter.. Normaal ga ik altijd eens in de 2 weken in de winter onder de zonnebank, omdat ik er anders zo snel slecht eruit zie. Als je zwanger bent mag je natuurlijk niet onder de zonnebank. Iemand ervaring met zelfbruiningscremes tijdens de zwangerschap?
Ik ben bij mijn beide zwangerschappen wel onder de zonnebank geweest tot een maand of 6 meen ik daarna ook gewoon naar het strand. Wel mijn buik af en toe afgedekt met een hydrofiele luier. Het gaat erom dat je buik niet te heet wordt en als je verder op weg bent kan de kleine last hebben van het felle licht. Geniet van het zonnetje...Hoewel de meningen hier vast over verdeeld zijn
Klopt kapedi. Mijn vk heeft het me afgeraden. Heeft idd te maken, als je verder bent, met het licht, maar ook dat je vruchtwater te warm kan worden. Daar helpt een hydrofieleluier/handdoekje niet tegen. Heb geen ervaring met crèmes. Zou ff Google raadplegen, misschien kan je daar wat op vinden, anders je vk om advies vragen. Ik zou iig de zonnebank vermijden
Ik wilde voor het huwelijk van m'n zus ook een bruin tintje. Zonnebank mag idd niet i.v.m. het licht voor de baby & de warmte. Mijn gynea zei ook dat de crèmes niet gebruikt mogen worden tijdens de zwangerschap. Er zit te veel chemisch spul in dus... Ik zou het in het belang van je kindje geen van beide doen.
Misschien een suffe vraag hoor, maar wordt je onder de zonnebank zoveel warmer dan van de gewone zon? Heb tijdens de vakantie gewoon in de zon gelegen hoor, daar werd deze mama-to-be heerlijk ontspannen van . Niet liggen bakken op t heetst vd dag maar die middag zon, hmmm. @TS en alleen een gezichtsbruiner is dat geen optie? Dan zie je er toch wat gekleurder uit en hoeft de rest van je lijf niet mee te doen?
Geen rare vraag bouwjaar1979. Je warmt idd veel sneller op in een kortere tijd als je onder de zonnebank gaat. Zon is ook zeker niet slecht hoor! Ik heb er ook heerlijk van genoten. Wel zo veel mogelijk m'n buik afgedekt en wat sneller onder de parasol gegaan (was meer omdat ik nu niet zo goed tegen de warmte kan). Vind de optie van een gezichtsbruiner idd een hele goede!
Mijn gynaecoloog vindt het geen probleem maar wijst wel op idd opwarming vruchtwater en zonnemasker. Mijn man die ook een arts is wil het absoluut niet. Ik heb visagie gedaan dus ik gebruik in mate een bronzer (poeder) iedere morgen.
Ik heb nèt de verloskundige gesproken met de vraag of ik wel onder de zonnebank mag. Ze zei gelijk van "Ja hoor! Dat is geen enkel probleem. Als je je kindje druk voelt bewegen, dan moet je even een handdoekje op je buik leggen en baby's vinden het soms niet prettig als je lang op je rug ligt, dus dan moet je een beetje op je zij draaien." Dus ik ga zo 20 minuutjes onder de zonnebank liggen!