Lieve meiden zoals jullie kunnen zien ben k 5,5 week zwanger,..en hebben er 20maanden overgedaan,..nu was ik dinsdag erg bang dat het verkeerd ging omdat ik een "bruine" veeg in mijn inlegkruisje had..dit is die dag 2x gebeurd, de volgde dag helemaal niets...(zie mijn andere topics) NU ben ik al wat meer gerustgesteld omdat ik nog steeds erg veel last van mijn borsten heb en totaal geen kramp heb, en voel me nog steeds hetzelfde,..alleen ik had even een vraagje wat is nou die waterige afscheiding die ik erg vaak in mijn inlegkruisje heb, het is voornamelijk doorzichtig en af en toe neigt het naar het bruine,...maar niet zo erg als die 2 "veegjes" van afgelopen dinsdag...herkennen jullie dit ook?...of hebben jullie er weleens wat over gehoord?...ik hoop stiekem dat ik nu dus niet bang gemaakt wordt met enge verhalen,..sorry ben zo onzeker aangezien we ook al een mk hebben gehad 11 maanden geleden...dankje meiden voor het lezen van mijn vraag! x
Heyz, Het waterige afscheiding ken ik wel, ook van mijn vorige zwangerschap. Dat kan er nu eenmaal bij horen. Het is hier alleen wel gewoon helder van kleur, dus wat betreft het bruinkleurige kan ik je niet helpen. Maar zolang je geen helderrood bloed verliest en je geen krampen hebt zou ik me niet al te veel zorgen maken. Bruin is oud bloed en dat kun je, zeker in het begin van een zwangerschap, nog wel eens verliezen. En anders gewoon even de huisarts of de vk bellen.
bruinkleurig is afscheiding met oud bloed... dat kan dus absoluut geen kwaad. Pas als je dieprood bloed met klontjes gaat verliezen, net als bij je ongi of meer, moet je je zorgen maken, zeker als je daarbij buikkrampen hebt... Dat oude bloed kan komen van een gesprongen ader, je baarmoeder is nu extra doorbloed. Die ader kan springen door sex, problemen met je ontlasting, of gewoon zomaar.... En dat met die afscheiding... dat hoort er gewoon bij... ik heb regelmatig het gevoel dat het er gewoon uitloopt.... Sterkte meis... en maak je niet teveel zorgen...