Avond fles eraf, hoe nu slaapritueel? (13 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door honeyy, 1 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee hee!

sinds gister avond weigerd esmée de avond fles. ( fles van 19.00 )
    dus denk dat ze daar vanaf wil.

Alleen.. ze viel onder de fles in slaap, van begin af aan al. Dat is nooit anders geweest.. 's ochtends & 's middags komt ze knuffelen en valt ze tegen me aan in slaap.

Ons ritueel voor 's avonds was; pijamatje aan, slaapzak & onder het flesje viel ze dus in slaap. ik heb vandaag geprobeerd hetzelfde te doen maar dan zonder fles. 1 groot drama! ze was er gewoon overstuur van! dus haar eruit gehaald, op schoot gepakt en binnen 2 min. sliep ze. Maar dit kan toch niet? (ik vind het natuurlijk wel heerlijk zo knuffelen ;)) Ze gaat dat natuurlijk aanwennen en zt ik als ze 10 is nog zo!

hebben jullie nog tips? wat is jullie ritueel?

Ze krijgt nu alleen 's ochtends nog 180 cc koemelk. is dat niet te weinig voor 1 dag?

liefs x

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ken je probleem niet, onze dochter gaat altijd wakker naar bed eigenlijk..

Ons ritueel, wassen en pyama aan, nog even knuffelen en boekje lezen op papa en mama's bed, dan tandjes poetsen en naar bed.

Hier wordt amper melk gedronken dus ze krijgt 's morgens een bak yoghurt met muesli, tussen de middag kaas op de boterham en 's avonds krijgt ze ook weer yoghurt als toetje. 300 cc zuivel wordt aangeraden.

3. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    bij ons viel Sanne ook altijd tijdens de fles in slaap, maar de laatste maand eigenlijk niet meer. Ze krijgt nu ook de fles van 19.00 uur niet meer, en wij gaan na het tandjes poetsen, een klein verhaaltje voorlezen, dan leggen we haar op haar buik in bed, tingelding aan, en ze gaat (bijna) altijd slapen.
    had dat zelf ook niet verwacht, maar het gaat echt hartstikke goed.

smorgens hebben wij nog 150cc melk met pap, tussen de middag flesje melk, en dan savonds toetje.

ik denk dat ze even moet wennen aan het nieuwe ritme, maar zal vanzelf wel goed gaan.

succes!

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik probeer Esmée wel eens wakker in bed te leggen, maar voordat ik van de kamer ben ik ze wakker. en staat ze in bed, en het dan op een huilen zet..

mja.. laten we hopen dat het morgen beter gaat...

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hier ook niet bekend met het probleem, mijn dochter en mijn zoontje gaan altijd wakker naar bed. Ik zou het niet gelijk opgeven nu het de eerste keer niet goed ging. Volhouden is de enige manier denk ik. En dan bedoel ik natuurlijk niet dat je haar moet laten huilen, maar wel gewoon wakker naar bed doen en bijvoorbeeld even bij haar bedje blijven zitten, of elke 5 minuten naar haar toe gaan om te troosten.

En ja, 180cc melk is te weinig. Ik meen dat 300cc wordt aanbevolen. Mijn dochter kreeg met die leeftijd (en krijgt nog steeds) bij het ontbijt en de lunch (beide een broodmaaltijd) een flesje melk en na het avondeten nog een bakje yoghurt.

6. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Hier ook bij t ontbijt beker melk en in de middag nog een beker. 's avonds als toetje kwark of yoghurt. Mila heeft al geen avondfles meer vanaf 8 maanden, ze was erg vroeg met weigeren van de fles het 's avonds, toen in overleg met t cb een yoghurtje gaan geven en dit gaat prima. Mila weet al goed dat ze de pyjama aankrijgt, dan vitamine d, dan de tanden poetsen en naar bed. Meestal valt ze vrijwel direct in slaap en zo niet dan brabbelt ze maar even...

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou gewoon een vast ritueel aan gaan wennen, en dat zal even duren voor ze daar ook aan gewend is.
    Wij doen hier pyama aan, tandjes poetsen, verhaaltje voorlezen en dan slapen...ik denk dat dit na een aantal keer normaal wordt voor je dochtertje en dus ook makkelijker zal gaan.

Deel Deze Pagina