Wat zouden jullie doen? Twijfel

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rvdc, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rvdc

    rvdc Actief lid

    11 apr 2014
    467
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ik probeer de site een beetje te vermijden om het zwanger worden van mij af te zetten en het rust te geven voor mij zelf.
    Maar deze vraag wil ik toch graag stellen omdat ik heel erg twijfel.

    Sinds 26 juli wacht ik op mijn nod.... Het is weer zover dat er geen einde komt aan het wachten. Ik heb met mijn huisarts afgesproken dat als we niet natuurlijk zwanger worden ik volgend voorjaar terug kom.
    Aangezien ik eens in de 8-12 weken menstrueer wil ze niet 2 jaar wachten om dat onze kansen lager liggen dan bij 'normale' vrouwen.

    Hier heb ik ook vrede mee.

    Toch knaagt het aan mij of ik misschien eens iets natuurlijks aan kruiden moet gaan proberen om op die manier mijn cyclus te verkorten.

    Zelf heb ik mijn gedachten er al op gezet dat de ha mij clomid of dergelijks zal gaan geven aangezien het probleem toch echt in mijn cyclus zit..

    Er is twijfel en toch ook weer niet.... En toch ook weer wel...

    Sorry voor het lange verhaal.
     
  2. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Ik zie dat je in december 2013 gestopt bent met de pil. Heb je sindsdien steeds van die lange cyclussen gehad?

    Kan me voorstellen dat je het zo niet ziet zitten. Je bent al bijna een jaar van de pil af, je kunt ook proberen om eerder een afspraak bij de ha te maken voor een verwijzing.
    Het lijkt me eigenlijk zonde van de tijd om tot het voorjaar af te wachten. Met zo'n lange cyclus is het maar de vraag of er überhaupt een eisprong is en als die er wel is, dan heb je maar heel weinig kansen om zwanger te worden in een jaar tijd..

    Kruiden of natuurlijke middelen kun je proberen, maar verwacht geen wonderen.
     
  3. rvdc

    rvdc Actief lid

    11 apr 2014
    467
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik telkens cyclussen varierent tussen de 8-12 weken. Ik heb 1 keer van de zomer een eisprong gevoeld en dit ook kunnen bevestigen met een ovulatie test die flink positief was.

    Ik was toen behoorlijk trots op mijn lichaam. Ik had echt zo iets van zie je wel, het werkt gewoon..

    Naarna dus helemaal niks meer......
     
  4. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb in Oktober 2013 een normale eisprong gehad, dat was helaas ook de laatste.
    Sinds ik gestopt ben met de pil inderdaad laaaange cyclussen.

    Bij mij is het PCOS.

    De huisarts mag jou echter geen Clomid voorschrijven. Sterker nog, je kunt het niet eens bij de huisarts-apotheek halen, maar dit moet bij een speciale apotheek in het ziekenhuis.

    Als je daadwerkelijk PCOS hebt dan zou het zomaar nog maaaaanden kunnen duren voor je een medicijn hebt gevonden wat aanslaat.

    Ik zou dus gewoon naar de huisarts gaan en zeggen dat je binnenkort een jaar bezig bent, maar dat je geen kans krijgt omdat je cyclussen te lang zijn en dus geen eisprong krijgt (na xx aantal dagen, als je dan gaat bloeden komt dat niet van een eisprong maar gewoon omdat je lichaam opruiming houdt van onder andere je baarmoederslijmvlies).

    Ik ben in Mei 2013 gestopt met de pil, en kreeg in Oktober 2013 eindelijk een eisprong. Ik dacht: zie je wel!
    Maar helaas was het eenmalig.
    In December naar de huisarts gegaan, maar die wou me pas helpen als ik een jaar gestopt was.
    In Maart weer naar de huisarts gegaan dat ik het echt niet meer trok en die heeft me doorgestuurd.

    Vervolgens moest ik 8 weken wachten op de afspraak en werd in Mei de diagnose PCOS gesteld.
    Ik begon in Juni met Clomid 50, werkte niet, dus dan moet je afbreken.
    Vervolgens Clomid 100 en 150 zelfde verhaal.
    Inmiddels zijn we Oktober, ben ik aan het spuiten en heb ik nog geen enkele eigroei gehad.

    Trek dus aan de bel, want met een beetje pech duurt het nog een hele tijd!:(
     
  5. rvdc

    rvdc Actief lid

    11 apr 2014
    467
    0
    16
    NULL
    NULL
    Catmommy jij ook sterkte met het lange wachten!

    Mijn huisarts is wel heel fijn. En ze heeft me wel gerustgesteld dat een lange cyclus niet perse hoeft te betekenen dat je niet vruchtbaar bent.

    Zelf zit ik ook erg te twijfelen of ik niet in januari naar de ha zal gaan ipv het voorjaar, aangezien je idd echt niet weet wat voor traject je zult gaan.

    Hoe het zit met clomid daar heb ik ook geen idee van hoe het werkt hoor. Maar ik verwacht gewoon dat dat het eerste is wat ze me zullen geven om het 'normaal' te krijgen.. Poging tot.

    Bedankt voor je reactie!
     
  6. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Als je schildklier waarden goed zijn dan zul je zeer waarschijnlijk Clomid krijgen
    Maar dat is per ziekenhuis verschillend en hier gaan onderzoeken aan vooraf.
    Ik krijg op dag 3 van mijn cyclus een bloedonderzoek en een inwendig onderzoek.
    Als ik jou was zou ik gewoon nu al om een doorverwijzing vragen.

    Wat je huisarts zegt klopt op zich want er zijn vrouwen met een hele lange cyclus die toch een eisprong krijgen, maar de meeste vrouwen krijgen bij een cyclus van meer dan 40 dagen echt geen eisprong meer.
    Dit heeft de Gynaecoloog mij verteld.

    Bovendien als je een cyclus met eisprong zou hebben van 2 maanden, dan heb je al de helft minder kansen dan een gezond stel.
    En als je cyclus dan ook nog eens zo onregelmatig is, moet je wel heel veel mazzel hebben om raak te schieten bij die sporadische eisprong.

    Dankjewel!
    Die wachtmaanden zijn zo slopend:(
     
  7. rvdc

    rvdc Actief lid

    11 apr 2014
    467
    0
    16
    NULL
    NULL
    mag ik vragen of jij veel onderzoeken hebt gehad voordat je een diagnose kreeg?
     
  8. Ruth2014

    Ruth2014 Lid

    12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook een hele lange cyclus en ben dus na het stoppen met de pil al snel naar de huisarts gegaan. Na 4 a 5 maanden. Ik heb toen meteen een doorverwijzing gekregen van de huisarts.
    Ik kreeg toen een echo en bloedonderzoek en daar bleek uit dat ik PCOS heb.
    Ik zou dus als ik jou was zo snel mogelijk om een doorverwijzing vragen, want zoals veel meiden hier al aangeven, de kans dat je uberhaupt een eisprong hebt met zo'n lange cyclus, is erg klein.
    Als je inderdaad pcos hebt dan krijgt je vriend ook zaadonderzoek (is standaard) en daarna mag je beginnen met clomid50. Dit is een pilletje dat je 5 dagen slikt en vervolgens wordt aan de hand van follikelmetingen (echo's) je cyclus in de gaten gehouden.
    Ik snap dat je het allemaal erg spannend vindt, maar het zou zo zonde zijn als je er pas volgend (voor)jaar achter komt dat je eigenlijk al die tijd geen kans hebt gehad.
     
  9. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier heeft mijn vriend geen zaadonderzoek gehad.
    Dit doen ze bij mij pas als de eerste eisprong in zicht komt.

    Ik heb op de 3de dag van mijn menstruatie bloedonderzoek gehad (dit komt wel precies, kan alleen maar in de eerste dagen van een cyclus vertelde de gyn mij).
    En ik heb toen ook een echo gehad.
    Een paar dagen later kreeg ik de uitslag.

    Ik dacht wel dat ik af en toe een eisprong heb gehad.
    Omdat ik vruchtbaar slijm had, en zelfs iets wat leek op een ovulatiebloeding.
    Ook de klachten en zelfs ovulatietesten met donkerdere streepjes!
    Maar dit is allemaal geen eisprong geweest:(
    Maar die klachten zijn er omdat de rest wel goed functioneert, zoals het aanmaken van baarmoederslijmvlies.
     
  10. Ruth2014

    Ruth2014 Lid

    12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Catmommy wat ik heb begrepen van mijn kliniek en andere ziekenhuizen dat na een intake bij een kliniek/ziekenhuis de partner altijd ook zaadonderzoek moet laten doen. Dit om uit te sluiten dat er eventueel ook nog andere problemen zijn. Dit willen ze dan natuurlijk graag meteen weten. Maar bij jou (jouw vriend) is dit niet gebeurd dus?
    Blijkbaar zijn er toch verschillen per ziekenhuis.
     
  11. rvdc

    rvdc Actief lid

    11 apr 2014
    467
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

    Ik denk dat ik onbewust voor mezelf toch al wel heb besloten dat als ik deze maand nog niet ongi word dat ik dan terug ga.. Dan zit ik weer op 12 weken ruim.

    Al hoop ik stiekem elke dag van de week dat de menstruatie doorbreekt..


    Hmm even mn agenda erbij gepakt. Ik zit nu al op 11,5 week..

    Baal momentje
     
  12. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je kan nog aan het ontpillen zijn.

    ha schrijft geen clomid voor; moet je echt voor bij de gyn zijn en alle onderzoeken doorlopen.
     

Deel Deze Pagina