Hoe weet je of je progestoron te laag is?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Aardbeitje7, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Ik heb zelf een vermoeden dat het daaraan ligt dat ik 2 mk heb gehad maar de gyn wil me er niet voor laten prikken tot de uitslagen van de stollingen er zijn en als daar niks uit komt moet ik nieuwe afspraak maken om misschien voor progestoron te laten onderzoeken:(

Kan dit ook via de huisarts ofzo want voordat de uitslagen erzijn ben ik ook weer een tijdje verder..

Hoe ging dit bij jullie?

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik had een waarde van 24, was goed volgens de gyn. Ik vond hem aan d elage kant. Dus gisteren zijn w ebij haar geweest en heb ik mijn twijfel uitgesproken. Maar aangezien mijn lf inmiddels 13 dagen is, dacht ze niet dat het kwaad kan. Ze proberen te prikken op de piek, maar wellicht hebben ze bij mij voor of na mijn piek geprikt. Ik mocht gelukkig gisteren (vooral voor mijn eigen gemoedsrust) nog eens prikken. Ik krijg maandag de uitslag.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Aardbeitje, hoe lang is je luteale fase?
    Hoe kom je erbij dat je progesteron te laag zou kunnen zijn?
    Prikken kan via de huisarts (als die er het nut van inziet natuurlijk), maar je zit wel gebonden aan een vast aantal dagen in je luteale fase (7-10 dagen na je eisprong). Ik weet niet waar je nu in je cyclus bent, maar anders kun je net zo goed wachten tot de uitslagen van je stolling...

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zie in je banner dat je op cyclusdag 1 zit. Aangenomen dat je een regelmatige cyclus hebt, met een eisprong op dag 14 (ongeveer), moet je dus nog minimaal 3 weken wachten voor je uberhaupt kunt prikken voor progesteron...
    Ik neem aan dat je stolling dan al bekend is. Dit is meestal binnen een week.

5. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Ja dat klopt dan wacht ik het maar even af..thnx voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina