5-6 maanden sprong?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boordevol, Sep 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    ik weet af en toe even niet waar ik het zoeken moet. Rond 4 maanden veranderde mijn rustig kereltje in een klein draakje, slecht slapen, veel zeuren, veel willen drinken (bv). Hij was zichzelf niet. Met 5 maanden waren daar ineens 2 tandjes. Dus dat verklaarde alles. Dacht ik. Het was 2 dagen rustig en sindsdien (nu inmiddels 6 maanden) niiet meer zelf in slaap kunnen vallen, veel gedragen willen worden, zichzelf wienig kunnen vermaken, moe maar korte slaapjes dus niet uitgerust. In die maand na die tandjes is hij gaan tijgeren. Rollen beide kanten op deed hij rond 4 maanden. Maar hij is nog steeds niet rustig. Wel zie ik duidelijk dat hij wil kruipen, hij staat in kruiphouding, buik van de grond maar laat zich dan weer vallen en gaat verder tijgeren. Zijn stem heeft hij allang ontdekt dus er wordt ook aardig wat gegild. Maar hij zit dus midden in een sprong denk ik. Maar hoe lang duurt dit? Vind het wel zwaar nu. dit duurt al 2 maanden al hebben die tandjes natuurlijk ook een rol gespeeld. Vooral weer het vaak wakker worden 's nachts. Hij is trouwens ook goed gegroeid dus dat zall ook wel meespelen?

Weet niet zo goed wat ik hiermee wil. Misschien herkenning en vooral het verlossende woord horen wanneer dit over gaat al kan niemand dat natuurlijk zeggen.

Pff...

2. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,287
    0
    36
    Gelderland
    Hier ook een klein draakje die sinds 1,5 week s nachts vaak wakker wordt. Soms wel 15x per nacht! Zn fopje geven is (gelukkig) al voldoende. Overdag slaapt ie wel goed. Maar met spelen is ie snel verveeld. Eerst kon ik m makkelijk half uur in de box leggen, nu is het na 5/10 minuten niet meer leuk. Ik merk wel dat ie nu nieuwe dingen kan. Idd tijgeren en klakken met zn tong en hij schreeuwt nu steeds "bababababaaa" haha. Ik vind het echt geweldig om te zien al die nieuwe dingen, maar die nachten breken me wel op. Hopelijk is ie snel weer de oude. Maar hoelang het kan duren.. Geen idee. Las ergens dat het tussen de 2-4weken kan duren. Maargoed dat verschilt natuurlijk per kind.

3. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

Apr 8, 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Zoooooooooooooooooo herkenbaar haha en zo frustrerend van een zoet erg rustig manneke is onze boef veranderd in een actief alles willen ontdekken draakje! Ook hier twee tanden en op de kruipstand maar niet vooruit komen. En gillen pfffff af en toe knappen onze oren ervan maar ja hopen dat deze fase gauw voorbij gaat en dat hij weer lekker door gaat slapen want dat doet hij ook de afgelopen drie weken niet, ach ja en toch genieten we er vollop van want het is ook heel erg bijzonder om hem zo te zien ontwikkelen.

groetjes!!

4. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

Jan 13, 2011
    2,308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Hier ook een meisje dat momenteel een draakje is en dan vooral overdag.
    Het is begonnen toen ze 2 weken geleden een tandje kreeg. s-nachts weer wakker worden, terwijl ze vanaf 6 weken al doorsliep. Gelukkig slaapt ze overdag goed (vaak in de ochtend 2-3 uur en in de middag ook nog eens 1.5-2 uur.
    Maar daartussen door pffffff 5-10 minuten in de box en dan begint ze te jengelen en dat houd dan niet meer op. Muziekjes, nieuwe speeltjes, wippertje niets helpt op het moment. En continu gedragen willen worden (wat wel weer gezellig is op zijn tijd)
    Wel ligt ze regelmatig gezellig tussen door te kletsen en rolt ze sinds kort van buik naar rug wat het wel weer gezellig en leuker maakt. Het zal een fase zijn en ook wel weer voorbij gaan. Ik houd mezelf maar voor even doorbijten komt wel weer goed.
    Iedere fase zal zijn nukken wel hebben.

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    Ik vind het overdag nog wel meevallen. Ze speelt goed, wil veel zitten op mijn schoot en ze begint heel veel te praten!! Ze slaapt overdag nog maar 2x. 's morgens van 9 - 10.30 uur en van 13-14/14.30 uur. Ik vind dat best weinig. Ik weet niet of dat normaal is. Daarna is ze wakker tot 19 uur en jengelig om 17 uur. Maar dan gaat ze niet een powernapje doen. Omdat ze ons ziet eten wilt zij dan ook haar warme hap hebben. Om 18.30/19 uur ligt ze dan knock out in bed.
    Ze sliep vanaf 3,5 maand de hele nacht door maar nu is ze al 2 nachten 's nachts wakker. Ze ligt dan met haar hoofd bij het voeteneinde of op haar buik en draait dan niet terug terwijl ze dat wel kan en een flesje drinkt ze helemaal leeg. Ik ben ook erg benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Wie heeft er tips? Gaat dit vanzelf over, is het een fase of sprongetje?

Ik heb ook het idee dat ze flink gegroeid is. Ze heeft lang in maat 50 en 56 gezeten en nu nog maar een maandje in maat 62 maar deze wordt al te klein.

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Het is inderdaad een sprong, werd me ook bij het CB verteld. Maar ik vind het vooral lastig dat hij overdag veel gedragen wil worden. Ik kan dat niet doen ivm nog een kindje maar dan resulteert het al gauw in veel gehuil en dat is ook niet prettig. Gillen inderdaad heel hard, en tijgeren, speeltjes pakken is allemaal erg leuk om te zien maar vind het erg vermoeiend want overdag doet hij nog maar 3 of 4 slaapjes van stipt 45 minuten (waar hij voorheen slaapjes van 3 uur deed) en "s avonds vanaf 19 uur ligt hij er echt in voor de nacht maar zoals gister was hij om 23u al voor de 4de keer wakker. Ik denk dus toch echt tandjes die door moeten komen. Twee zijn er zoals gezegd al door. Het vervelende is dat een speen niet genoeg is, hij kruipt zijn hele bed door en blijft dan huilen. Ivm broerlief kan dat niet te lang anders zit ik met 2 huilende kids 's nachts. Maar fijn de herkenning te lezen. Je zou denken dat je eht allemaal wel kent als je het voor de tweede keer meemaakt maar het overvalt me toch weer.

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    Ik denk dat ook al maak je het voor de 2e x mee, dat het toch weer anders is. Het zijn natuurlijk ook 2 unieke kinderen hè?
    Gelukkig heeft ze hier weer goed geslapen na die 2 nachten 1x wakker te zijn geweest voor een fles. 2 weken geleden was ze nog 62cm en vanmorgen alweer 65cm! Ik denk dat het toch echt een groeispurt was dat ze 's nachts wakker was. Ook ligt te nu weer lekker op haar rug te slapen en niet meer om te draaien naar haar buik. Ze kan wel terugdraaien maar doet dat niet meer of ze weet niet meer hoe het moet. Ze zit dan te trappen met haar beentjes en te zwaaien met haar armen, ze ligt dan alleen op haar buik. Bedoel je dat misschien met tijgeren?

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Even kort vanaf mn tel: tijgeren bedoel k mee liggen op zijn buik en zichzelf dan voortduwen over de vloer. Hij gaat nu alle kamers door zo en af op speeltjes, stopcontacten, alles wat hij interessant vindt lijken.

Flink gegroeid dus je meid. Kan indd een groeispurt zijn.

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi dames

Wat een super onderwerp hier haal ik herkenning uit hoef niets te typen.
    Dit is precies waar wij al een week of 2 mee kampen.
    Eerst een lief goed doorslapertje en ineens in de nacht wakker of spontaan beginnen twee huilen midden in de nacht uit het niets...

Tanden heeft hij nog niet wel bulten maar ja die heeft hij al weken dus. Hij kan al 2 maanden bewust rollen van rug naar buik heel leuk natuurlijk maar terug gaat niet dus brullen.

Ach het zullen periodes zijn he nu deze week begint hij kruiphouding aan te nemen en 2 samen later kan hij al langer in deze houding zitten en zijn hoofd omhoog en heen en weer schuiven er gebeurt ineens zoveel mss daarom ook spoken in de nacht.

Succes allemaal

Groetjes een mede draakje- mama

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Alom herkenning dus. Alleen is mijn zoontje twee weken ouder en is het nog niet over. Ik merk ook dat hij eigenlijk erg moe is maar maar weinig kan slapen. Dat vind ik wel moeilijk. Ik kan hem niet dwingen te slapen of zijn slaapjes uitrekken zodat hij langer dan 40 minuten slaapt maar blijkbaar heeft hij dat wel nodig. Iemand hieromtrent nog tips?

11. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

Jan 13, 2011
    2,308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Gisternacht echt een spooknacht gehad. Dat heeft ze nog nooit gehad. Ze slaapt al door sinds 6 weken. Nu was ze om half 3 waker en is niet/nauwelijks meer gaan slapen. 15min. Echt krijsen 15 min. Stil en dat de hele nacht door. Werd er behoorlijk wanhopig van. Alleen in mijn armen werd ze rustig. Respect voor de ouders die dit heel vaak hebben!!!
    Gelukkig ging ze vannacht weer goed slapen en is ze maar 1x wakker geworden.
    Net flesje weer niet leeg gedronken en erg jengelig. Hoop dat het geen voorbode is.
    Ben dus niet de enige en zal dus echt wel een sprongetje zijn.

Share This Page