hoe hebben jullie het verteld dat je zwanger bent aan je ouders/schoonouders/familie/vrienden? graag leuke tips en ideeen!
ik heb het met moederdag verteld maar ik denk dat dat voor jou te laat zou zijn ik had een babyfotoboek gekocht voor foto's in te plakken met daarin foto's van de testen en van de eerste echo, de rest mochten/mogen ze zelf bijvullen met nieuwe echo's en de eerste fototjes
Svader en szus waren laatst jarig, hadden we voor allebei als kadootje een foto van de echo in een lijstje gedaan en ingepakt. Tegelijk uitpakken uiteraard.
Wij hebben met de eerste een kaart geschreven, mijn schoonmoeder was jarig en daar gingen we eten met de fam. Heb haar het kaartje gegeven als cadeau en en het leuke is dat ik aan haar zag wanneer ze las "als alles goed gaat word je half oktober weer oma!" ze werd helemaal emotioneel en de rest snapte er niks van haha! Mijn ouders ook een kaart gegeven "omdat jullie zoveel voor ons doen een kleinigheidje!"hihi voor mijn ouders was dat het eerste kleinkind en ze hebben dan ook 3x het kaartje gelezen! Voor mijn broers had ik ook een kaart gemaakt en die gaf ik hun op de verjaardag van mijn broer, mijn broer snapte het gelijk maar mijn broertje niet dus zei ik dat hij het maar hard op moest voorlezen! Erg leuk!!! Deze keer hopen we het met de kerst te kunnen vertellen. (hopelijk dan al de echo gehad!) Wou het mijn ouders kerstavond vertellen, mijn zoontje een shirt aan doen waarop staat "ik word een grote broer!" eerste kerstdag zitten we met de hele fam bij mijn schoonouders en liggen er altijd cadeau's onder de boom en wou dan een cadeau doen waarop staat dat er weer een kleinkind komt. Weet nog niet precies wat, of het shirtje voor tim, of een slabbetje met tekst, misschien de foto van de echo ofzo.
Ik laat cupcakes maken (http://2.bp.blogspot.com/_FRMJ78_G-84/S8LSLLiRnSI/AAAAAAAABFE/19BOvYfRF1c/s1600/Baby+Boy+Shower+Cupcakes+(2).jpg). Zoiets, maar dan neutrale kleuren haha. Met surpriseavond eten we bij mijn schoonouders, dan krijgen ze deze als voorgerecht, met de tekst opa, oma, oom en tante erop
Leuk idee cupcakes, ook super om te maken , dit hebben we bij de zwangerschap van dƩon gemaakt, met orgineel echo foto
Wij hebben voor mijn ouders een houten kistje gekocht en hierin 2 piepkleine schoentjes gedaan en een gedichtje. Voor mn zusje hetzelfde kistje met een rompertje "ik ben tantes knuffel"
Yvon wat leukk die taarten en cupcakes! Ziet er supergezellig uit Toen ik zwanger was van de eerste hebben we gewacht tot na de eerste echo, en toen de echofoto ingelijst met een persoonlijk gedichtje voor opa, oma en tante erbij en dat ingepakt. Mochten ze tegelijk uitpakken, was heel grappig haha, die gezichten! En dit keer heb ik het mijn ouders verteld door mijn dochter een romper aan te doen met een tekst; binnenkort ben ik niet meer in mijn.. en achterop een plaatje van een eendje Was ook heel leuk alleen mijn zus had het weer als eerste door dus die gilde al voor mijn ouders de tekst hadden gezien BEN JE WEER ZWANGER! Ja toen wisten ze het wel haha
Wij hadden zowel voor mijn ouders, als voor mijn schoonouders een EHBO (Eerste Hulp Bij Oppassen) -koffertje gemaakt, met daarin een pamper, speentje, een knuffeltje, sokjes en nog een leuk gedichtje erbij uit de naam van hun kleinkind. En ze vonden het heel super !
- Bij vrienden: "We hebben nog een leuke vakantiefoto" en toen lieten we de echo zien. - De echo foto hadden we ook ingescand en als laatste toegevoegd aan de fotoserie van onze vakantie. - Cake met muisjes erop gemaakt en uitgedeeld in de familie. Gelijk duidelijk..
Ik had voor beide schoonouders het boek: Kleinkind op komst gekocht en met Kerst gegeven. Verder niks gezegd, gewoon gekeken hoe ze reageerden. Geweldig. En ze hoefden het niet eens te lezen maar ze hadden het allebei zo uit...
*1e zwangerschap: mijn moeder werd 50 en ik had een heel gedicht geschreven met daarin op een gegeven moment de boodschap dat ze oma werd. *2e zwangerschap: een lijstje met een gedichtje Je kunt me nog niet horen, Je kunt me nog niet zien, Maar als ik over 9 maanden ben geboren, Mag ik dan in dit lijstje misschien *3e zwangerschap: een doorzichtige kerstbal met roze en blauwe muisjes erin en een speentje. *4e zwangerschap: Onze dochter liet gewoon een echo foto zien van haar zusje.
Bedankt voor al die leuke reacties!!! ben pas 6 weken zwanger, maar toch al leuk om er over na te denken!! Wij zijn nog druk bezig met klussen in ons huis, en wil misschien mijn ouders naar boven toe lokken en dan gewoon de 'babykamer' op lopen en dan staat er al een bedje met de echo mijn schoonouders ga ik het de 2e kerstdag vertellen, misschien voor het diner een kinderbordje erbij zetten zonder iets te zeggen..of tijdens de cadeautjes een lege doosje parfum inpakken met de positieve test erin. mijn familie wil ik misschien cupcakes gaan bakken met een voetje of rompertje op. nog even goed erover nadenken, wil het graag speciaal doen!
ja klopt, anders was het wel heel leuk geweest! ben nog maar 6 weekjes zwanger van de kleine uk, ben rond augustus uitgeteld, maar wel een heel leuk idee!
Ik had sokjes met I love opa/oma ingepakt voor de verjaardagen van schoonouders. Schoonpa snapte de cleu ervan niet echt... Die doorzichtige kerstballen kun je bij de Action halen. Daar heb ik ook een aantal van gehaalt voor echo foto's in de boom
Wij hebben het onze ouders 1 dag na de positieve test verteld. Allebei de opa's en oma's in spƩ kregen een cadeautje met daarin een bibi speen met daarop i love opa/i love oma... de hint was voor de oma's meteen duidelijk. Bij de opa's duurde het even haha. De vriendengroep hebben we het verteld d.m.v. een taart met muisjes en een baby erop.
Mijn schoonouders kregen een shirtje met "Mijn oma is de liefste" en slofjes met "I love opa", ze hadden het direct door! Mijn schoonzusje kreeg een romper met "Ik ben tante's knuffel" en van haar kregen we de vraag of het ook echt voor een kindje bestemd was Toen mijn man ja knikte kwamen de tranen ^^ Mijn vader en moeder (gescheiden) had ik hetzelfde kado voor, maar helaas door omstandigheden heb ik ze beide gewoon gebeld. Ze reageerden er niet minder blij om