help! spruw

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zia86, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hoi meiden,

Ik geef borstvoeding aan mijn meisje van 5 weken en ze heeft nu al 2 weken spruw geef haar Nystatine en zelf smeer ik met miconazol, maar de spruw blijft! Zelfs op haar billen zit nu uitslag wat vanmiddag iets bloede ondanks ik het goed insmeren met sudo. Help wie heeft de gouden tip! Ik ben het zo zat vind het zo sneu voor haar het doet haar pijn en de dokter schrijft allen dit voor.

2. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Bij mijn oudste heb ik dit ook gehad...grrr verschrikkelijk. Wat hier hielp was peau d'arco thee, bij de tuinen verkrijgbaar.
    Zelf drinken en met een gaasje in de thee gedipt het tongetje schoonmaken. Daarna gaf ik hem ook nog een lepeltje van de thee. Daarna nooit meer terug gekomen.
    Succes!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik kreeg de tip van mijn kraamzorg haar tongetje schoon te maken met bosbessensap van de Hero....ik gebruikte daarbij een wattenstaafje of wen gaasje.
    Ze vond het ook nog eens lekker.

Maar ze had wel beginnende spruw dus nog niet heel erg.

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb baking soda gebruikt tegen spruw.
    Oplossen in een beetje water en dan tong goed schoonmaken met een wattenstaafje die een vlakke/platte kant heeft.

Speentjes wel goed uitkomen met een flinke scheut azijn!

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Gentiaan violet.
    Kun je online bestellen.

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Er zijn een paar goede tips tegen spruw
    Inderdaad die peau d'arcothee
    Extra vierge kokosolie
    Borax glycerine
    En gentiaal violet. Dit laatste heef ons er deze keer doorheen geholpen! Wel even een paarse mond en billen en jij je tepels, maar het is zo weg.

Nystatine hielp hier voor geen meter

7. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Oh en stoppen met de sudo! Kokosolie smeren.

8. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Inderdaad.. nystatine helpt echt niet. Hier heeft de huisarts het 3 keer voorgeschreven. Toen was ik het zat. Daktarin oral heeft hier wel goed geholpen alleen geven ze dit in principe niet en al helemaal niet aan zulke kleintjes ivm het kunnen verslikken.

Verder is een goede hygiëne echt van belang. Handen wassen voor en na de voeding, speentjes regelmatig uitkoken (min 1 maal pd), als je kolft na ieder gebruik vh kolfapparaat het uitkoken. ik heb ook ergens gelezen dat je afgekolfde melk weg moet gooien omdat de bacterie daar ook in kan zitten en in de vriezer niet dood gaat. Wat van dit laatste waar is weet ik niet. Dan kun je beter niet kolven als het niet noodzakelijk is. Nou zoals ik het lees smeer je je tepels ook al in na iedere voeding.. helemaal goed. Verder de bovenstaande tips toepassen!

veel succes en sterkte er mee. Ik weet hoe vervelend het is. Heb er ook lang mee gekampt. Maar ik zou zeggen stoppen met de nystatine en met de vuist op tafel bij de ha;)

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gentiaan violet! Een verandeming hier toen we na drie nystatine kuren nog niet van de spruw afwaren (en ik geen vierde kuur meer wilde).
    Te halen bij zo'n beetje elke lactatiekundige of te bestellen op internet.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Absoluut gentiaal violet :)

11. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Na 2 nystatine kuren heb ik gentiaan violet besteld. Binnen 2 dagen was het weg!

12. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn dochtertje heeft het 5 weken! gehad en toen was ik het helemaal zat (ze kreeg er ook obstipatie door). Heb ban de ha geeist dat hij iets anders gaf (dactarin wilde hij niet voorschrijven). Ik heb toen een middel gekregen wat haar hele systeem behandelde (1x per dag 7 dagen) en met 2 dgn was alles weg! Ik weer helaas de naam niet meer, maar je ha zal wel weten wat het is.

Als ik had geweten hoe goed het hielp, had ik er eerder om gevraagd. Vond die spruw en de pijn die mijn meisje had echt verschrikkelijk om te zien.

Sterkte!

13. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij was het Fluconazol

14. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Meiden super bedankt! Ik ga de gentiaan violet bestellen! Lief dat er zo veel meiden hebben gereageerd! En ik zal haar billen tot ik het violet binnen heb insmeren met kokos olie!

15. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Ik wil de gentiaan violet bestellen maar kan ik gewoon het potje bestellen met het vloeibare gentiaan violet voor haar mondje billen en mijn tepels? Of moet ik ook nog andere varianten bestellen? En ik kan niét op de site van eurolac vinden hoe je het moet gebruiken? Met je vinger op de plekjes smeren gewoon? Ik hoop zo dat dit goed werkt!

16. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Wat sneu Mar30 voor je meisje toen! Als de gentiaan violet niét werkt ga ik het zeker vragen aan mijn dokter! Bedankt voor de tip! Ze ligt nu heerlijk te slapen met haar kokos billetjes <3

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met de oplossing kun je idd alles behandelen. Bij veel spugen even een paar dagen wat oude kleren aan. Bij ons viel het mee (deed het met een wattenstokje over haar tong rollen) maar dat paarse spul geeft nogal af.

Wat betreft fluconazol: dit is echt niet geschikt voor die kleintjes. Je mag het zelf als volwassene zelfs alleen gebruiken in zeer extreme gevallen, omdat het ook in de moedermelk komt.
    Snap heel goed dat de huisarts dit niet gelijk wil voorschrijven. Ik denk dat ik, zeker gezien het legio aan alternatieven, het zelfs op het randje van onverantwoord vind...

18. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Oké bedankt merah, jeetje over fluconazol wist ik niét zeg!

Deel Deze Pagina