5,6 wkn zwanger, geen vruchtje op echo :(

Discussie in 'Miskraam' gestart door FutureMama81, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    Goh dan had jij het andersom, de gynaecoloog die hoop blijft houden. Bij mij werd alle hoop gelijk de grond in geboord. Wanneer had jij de echo waarop het voor 100% duidelijk was dat het niet goed zat?
    Ik ben zo bang voor een curretage je hoort en leest ook weleens verhalen dat je daarna moeilijker zwanger wordt en aangezien ik PCO heb en dus al niet makkelijk zwanger word durf ik daar niet zo goed voor te gaan. Had jij ook al je zwangerschapssymptomen gewoon nog?

2. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Hoi Sandra,
    Heb het hele item niet gelezen maar wil je in ieder geval ff geruststellen over de curettage. De meiden die ik gesproken heb, mijzelf inclusief, vonden het heel erg meevallen, ik vond het een opluchting zelfs, ik hoor meer slechte verhalen over die pillen trouwens, er is idd een kleine kans dat er problemen opduiken tijdens curettage, maar echt een hele hele kleine kans.
    Ik was daarna meteen ook weer zwanger, maar ik weet dus niet of je met PCO een verhoogt risico heb, laat je goed inlichten door de gynacoloog zou ik zeggen.

Succes!

3. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Hoi Anouk,

kan je vertellen hoe zo'n curettage in zijn werk gaat? Die pillen leken mij wel fijn omdat je dan thuis kan zijn. Ik heb met de vroeggeboorte van mn dochtertje dezelfde tabeltjes gehad en die brachten toen (waarschijnlijk) de bevalling op gang. Ik laat me maandag inderdaad goed inlichten door de gynaecoloog.

4. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi Sandra,

Ik ben zelf twee keer gecurreteerd en heb één keer de pillen gebruikt. Dat laatste nooit en nooit meer! Hou er rekening mee dat 20-50% van de gevallen de pillen niet doen wat ze moet doen en je alsnog gecurreteerd moet worden. Zelf heb ik met dank aan de pillen alsnog een spoedcurretage moeten ondergaan, omdat ik letterlijk leeg liep en dreigde bewusteloos te raken. Daarnaast was de pijn echt vreselijk. Sorry niet echt een fijn verhaal, maar ze hadden mij ook niet erg duidelijk vantevoren verteld dat dit vaak voorkomt.
    Bij een curretage krijg je een heel licht roesje en ben je in totaal ongeveer 20 minuten buiten bewustzijn. Vaak krijg je hiervoor nog iets rustgevends en eventueel alvast wat pijnstilling. De ingreep zelf duurt ongeveer 5 minuten en daarna moet je even bijkomen op de uitslaapkamer. Als alles goed is mag je na een paar minuten weer naar je kamer en na enkele uren mag je weer naar huis. De pijn valt reuze mee en het enige wat ik zelf naar vind voelen is het letterlijke lege gevoel in mijn buik als ik wakker word.
    Sterkte ermee!

liefs

5. Trees

Trees Niet meer actief

En even als toevoeging. Ik ben na elke curretage snel weer zwanger geraakt, maar mijn eerste cyclus duurde wel wat langer dan normaal.

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Zwaait @ trees :)
    Trees ik vind je banner geweldig, de betekenis dan he :) Ik had het nog niet gezien!! Hoe voel je je? Kun je het een beetje relativeren? IK hoop zoooooo erg dat het goed gaat, maar ga er nu ook niet teveel op in als je het niet erg vind, ik wil gewoon dat het nu goed gaat met je en je op de wolk kunt blijven genieten :) Ik wens je iig alle geluk en succes die ik maar kan vinden.. Ik zal je in de gaten houden :):) Dikke knuff meid! :)

Sandra, ik las dat jij ook opziet tegen een curetage, ergens in het miskraam topic heb ik in mei een topic geopend over wat te verwachten bij een curetage.. Ik lees dat het bij iedereeen heel erg meevalt.. het is alleen een beetje spannend dat het in het zh gebeurd.. Ik heb ook een mk gehad, die vond ik persoonlijker veel heftiger.. Zowel bij een curetage als bij een spontane mk kan er weefsel achterblijven waardoor je een 2de keer of toch nog gecureteerd moet worden.. maar die kans is nihil... en ik dacht ook dat ik wel de persoon zou zijn die dat zou meemaken.. gelukkig niet.. Het enige dat bij een curetage kan gebeuren is dat je verklevingen kunt krijgen. Maar wederom is die kans zoo enorm klein dat je hem zo goed als kunt uitsluiten.. en ja natuurlijk heb ik ook gedacht dat ik dat ook vast en zeker zou krijgen na de curetage.. Ik heb me echt zo druk gemaakt.. Voro 2 weken geleden mijn eerste ongi gehad en pas toen kon ik dit alles afsluiten en kan ik zeggen eigenlijk viel het allemaal reuze mee, behalve de wachtijd erna duurde voor mijn gevoel heel lang.. EN het waren maar 34 dagen tot ik weer ongi werd..

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen gerust stellen, heel veel succes en sterkte en hopelijk ben je snel zwanger en gaat het dan wel allemaal goed..
    En dat geld eigenlijk voor alle meiden in dit topic.. Including me :):):)

7. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Bedankt allemaal voor reacties, maar ik moet dus maandag (morgen dus) eerst nog een keer voor een echo om te kijken of er nog steeds niks in het vruchtzakje zit. Ik had vanochtend ineens weer bruin bloedverlies, niet superveel maar elk verlies is teveel. Ik ga morgen maar na de echo (er van uitgaande dat de echo negatief is) eens goed praten met de gynaecoloog en dan bedenken wat het beste is voor ons. Ik hoor zowel over de medicatie als over de curretage goede en slechte verhalen. De medicatie heb ik al eerder gehad bij een vroeggeboorte en toen werkte ze goed bij mij maar goed of dat nu ook zo is. Ik vind het nu vooral zo vervelend dat ik dus waarschijnlijk geen embryo heb dus niet in verwachting ben, en waarschijnlijk al een tijdje niet, maar dat mn lichaam het niet zelf afstoot. Nou ja blijft wachten wachten en nog eens wachten, wat duurt zo'n week lang zeg.

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik had ook nog gewoon zs - kwaaltjes al waren het er niet veel , maar ik heb in mijn andere zwangerschappen ook nooit echt kwaaltjes gehad ......En als je de keuze krijgt tussen pillen en eencurretage zou ik voor de curretage gaan ....Met die pillen is het maar afwachten of ze wat doen , als ze het doen kan het ook nog zo zijn dat je met spoed moet worden opgenomen omdat e teveel bloedverliest en als ze wel werken , gebeurd het ook nog vaak dat je alsnog een curretage krijgt omdat dan niet alles is afgekomen .......

Bij mij werd het 100% duidelijk toen ik 2 weken na de echo van 6 weken ong weer een echo had en vruchtzakje nog steeds leeg was .......
    Omdat je vruchtzak nog intact is en gewoon doorgroeit en je lichaam hormonen blijft aanmaken zal je lichaam het niet afstoten.....dus dat kan heel lang duren .......

Sterkte morgen !!

Dikke knuffel Marjon

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    @ Sandra
    Ik heb zelf ook een curretage gehad. Heb deze wel in het ziekenhuis laten doen. Vond het fijner voor mezelf om te weten dat ik in het ziekenhuis in goede handen ben. De curretage heb ik eigenlijk geen last van gehad. Ben dan ook onder volledige narcose gegaan. Was ook nog maar 17 jaar. Maar heb daarna eigenlijk ook niet veel last gehad van napijn. Die pillen heb ik wel veel pijnlijke en vervelende verhalen over gehoord. Heel veel sterkte morgen.

@ Futuremama
    Ik weet wat het is om zo lang te moeten wachten. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste echo gehad. Ik dacht dat ik ruim 9 weken zwanger zou zijn. Bleek dat ik pas 5 weken zwanger was. Wel een beetje balen natuurlijk. Maargoed het groeit vanzelf. Hun zagen wel een vruchtje bij mij, maar nog geen hartactiviteiten, daar was het toch echt nog te vroeg voor. Maar als ik zelf op die echo zit te kijken zie ik echt he-le-maal niks. Ja een vruchtzakje, maar verder. Heb er dan ook weinig verstand van in zo'n pril stadium. Nu mag ik pas 28 Juli weer. Nog 23 dagen wachten. Het duurt zo enorm lang. Heb wel gevraagd of ik het niet eerder mocht laten doen, maar hun zeiden dat het voor mezelf leuker zou zijn als ik pas een echo deed met 9 weken. Dus heb me er maar bij neergelegd. Alle vrouwen zijn anders. Ik neem aan dat dit een inwendige echo geweest is? Ik zal voor je meeduimen?

Liefs Mariel

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    @Sandra heel veel sterkte vandaag !!

@Belliebel , dat is lang wachten , vooral als e zo terug wordt gezet en je nog geen hartje hebt gezien ....als je het echt moeilijk kan volhouden kun je nog altijd eerder proberen .....

11. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Hoi Sandra, (sorry voor de late reactie, lig sinds vrijdag met buikgriep op bed, heel fijn hihi)
    Ik kreeg een spoedopname omdat ik weeachtige pijnen kreeg omdat mijn lichaam het dus wel wilde afstoten maar het kwam er niet uit en na een week bloeden vonden ze het risico van infectie te groot, maar de curettage is hetzelfde gegaan uiteraard als bij ieder ander.

Ik kreeg intake bij gynacoloog en ze maakte een echo waarop te zien was dat alles er nog zat.
    Toen doorgestuurd naar anesthasie (voor interview over narcose), ik ben gegaan voor algehele narcose, dit is standaard maar als je wilt mag je plaatselijk verdoofd worden (zou ik niemand aanraden). Toen bloed laten prikken en toen was er een bed voor me geregeld (moest wel vier uur nuchter zijn ivm narcose).
    Procedure duurde bij elkaar een half uurtje voordat ik op de uitslaapkamer lag (er is super voor me gezorgd, iedereen was heel lief en zorgzaam) op de uitslaapkamer heel even gehuild van de opluchting en spanning (pijn was nl meteen weg) en werd na half uurtje naar de kamer teruggereden, ik mocht naar huis nadat ik wat gegeten en gedronken had en zelf naar de wc was geweest.
    Ik werd om 16.15 ongeveer gecuretteerd en liep om 19.00 uur naar buiten. Ze hadden me aangeraden rest van de week niet te werken omdat je lichamelijk wel ok bent maar je emotioneel de klap nog kan verwachten, maar voelde me eigenlijk wel goed, tuurlijk ook wel verdrietig maar dat lijkt me logisch.

succes met wat je ook besluit en hopelijk brengt de echo vandaag misschien toch nog goed
    nieuws!

oja, vier weken later mn nod alweer en twee weken later dus zwanger geworden, wat nu wel goed lijkt te gaan!

12. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Dankjullie wel, ik ben op van de zenuwen. Ik weet dat er slecht nieuws gaat komen en ik wil het eigenlijk helemaal niet weten. Nog ruim 2 uur en dan weten we wat we moeten doen. Ik ga me goed laten inlichten in het ziekenhuis en neem jullie meningen zeker mee.

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    hoessie gegaan in het ziekenhuis , Sandra ?

14. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Hallo,

ik ben gisteren in het ziekenhuis geweest het vruchtzakje was nog steeds leeg dus ik kon kiezen voor de curettage of medicatie of tot het spontaan kwam. Dat laatste had ik geen zin in dus heb uiteindelijk toch voor de medicatie gekozen. Ik mocht ze vanochtend innemen en heb om half 2 de miskraam gehad zonder pijn en met maar heel weinig bloedverlies dus ben blij dat ik daarvoor heb gekozen. Bij de curettage zaten ook veel nadelen zei mijn arts en dit werkte voor mij dus heel goed.
    Nu is het wachten op een volgende zwangerschap en dan hopen dat alles goed mag gaan maar daar gaan we maar vanuit.

Groetjes Sandra

15. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Heel veel sterkte Sandra, het is een schrale troost maar je kan nu tenminste verder, ben blij dat de medicatie goed voor je heeft geholpen, succes met verwerken en volgende zwangerschap!

16. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Dankjewel, het voelt wel leeg nu maar wel prettig dat het allemaal zo snel is gegaan. Nu kunnen we weer verder. Met goede moed op naar een volgende zwangerschap

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Goed dat je zo positief blijft meid !! Petje af !!!
    En hopelijk snel weer zwanger !!!!!!!!

dikke knuffel

18. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Wat verschrikkelijk voor je meid. Ik zal voor je meeduimen dat je snel weer zwanger bent.

Liefs Mariel

19. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Veel sterkte Sandra!

20. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727