5 - 7,5 kilo afvallen- Wie doet er mee??

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Gymgirl, 28 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.370
    23.560
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heb meer tijd en energie om te sporten, dat scheelt al een hoop. En heb in vakanties nooit de neiging gehad helemaal los te gaan of elke dag uit eten ofzo. En zit niet elke avond alleen, waardoor ik minder de neiging heb te gaan snaaien. :)

Avocado013 en Fruity90 vinden dit leuk.
  2. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.965
    933
    113
    Vrouw
    @Felice Ben je weer wat opgeknapt?
    @LoveXx Welkom!
    @Liekje81 Heb je nu vakantie? Lekker! Ik snap je trouwens wel hoor, afvallen in de vakantie. Je hebt meer tijd en je bent vaak toch actiever dan normaal. Je zwemt en wandelt meer. En als je dan op je voeding let, val je af. Het scheelt dat ik geen alcohol drink, heb dus geen moeite met wijntjes en cocktails.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.370
    23.560
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Yep! Nu 1 week samen met dochter, dan volgedne week 2 weken met zn 3en. Dus morgen gaan dochter en ik naar Drievliet en vrijdag Apenheul.
    Heb gisteren hardgelopen, net half uur op de crosstrainer. Zat vanochtend op 68,2. 68 was het laagste 4 weken geleden. Sindsdien heen en weer tussen 68 en 69. Dus ik hoop zaterdag onder de 68 wel hoor.

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.583
    8.553
    113
    Ja! Ben er nog niet helemaal, maar al wel weer wat gewandeld. Aan de andere kant paar dagen weg geweest, inclusief uit eten en terrasjes ... Fout!!!! :|

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik schrok me rot van de week van de weegschaal :eek: 79 kilo bij een lengte van 1,69m. Broeken zitten ook te strak. Ik hoop weer richting de 70 kilo te gaan.

Ik probeer weer terug te gaan naar 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes.

Naar werk of als ik op stap ga brood, rauwkost en gekookt eitje mee als lunch. De andere dagen proberen geen brood te eten. Kijk of ik salades weer weg krijg, sinds mijn longontsteking vorig jaar zomer heb ik daar zo moeite mee.

Als vegetariër vind ik het lastig om aan voldoende eiwitten te komen.
    En dat koolhydraat arm/beperkt, denk ik hoe dan??? In alles zit dat.
    Verder eet ik wel gezond. Deels biologisch, veel fruit en groente.
    Ik eet max 2 koekjes op een dag (natuurlijk gezoet) en max. 2 blokjes chocola van lindt 90% puur.
    Op een dag zit ik tussen de 1800 en 1900 calorieën.
    Drink alleen thee en water, minimaal 2 liter. Soms vers geperst sinasappeltje.

Mijn conditie is 0,0.
    In 1 jaar tijd 2 longontstekingen, overspannen, mislukt ivf traject, miskraam, en ontsteking evenwichtsorgaan.
    Ik fiets dagelijk een uur, mits het niet meer dan 15 km/uur waait, want dan kom ik niet vooruit. :rolleyes:
    Sportschool vind ik vreselijk. Zwemmen of s avonds stukje wandelen is lastig als alleenstaande ouder.

Weet niet waar ik nog aan kan sleutelen. Dus tips welkom.

6. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Je zou een gebakken ei met groente als lunch kunnen eten. Yoghurt met fruit en havermout als ontbijt. Dan heb je dat al beperkt. Als je koolhydraten wilt beperken zou ik de koekjes toch laten staan. Dan fruit eten of groente.
    sinasappelsap is lekker maar zit ook veel suiker in.

Allws wat je hebt meegemaakt gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Merk zelf ook dat t veel van invloed is op wat ik eet en hoeveel ik beweeg. Slaap je goed? Slecht slapen kan ook zorgen voor aankomen.

Een uur fietsen is prima toch. Je zou bv iets vaker nog kunnen lopen/fietsen ipv auto als je dat al niet doet. En wat actiefs met je kindje ondernemen in je vrije tijd.

wat mij nog geholpen heeft een tijd terug is alles bijhouden wat ik at. In een app, echt elk dingetje. Plakje kaas hier, klein koekje daar etc stapelt zich ook gewoon op. Zo wordt je bewuster van wat je eet en hoeveel kcal en voedingsstoffen overal in zitten.

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @xxmoixx - ja ik hou nu bij in de eetmeter.
    Ik slaap als een blok door 1 van mijn medicijnen, maar ik word vaak niet uitgerust wakker. Ik kamp met enorme vermoeiheidsklachten.

8. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Lastig :( Is daar nog wat aan te doen?

9. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.965
    933
    113
    Vrouw
    @aicirtap Ik gebruik ook de eetmeter. Als je op het radartje naast je genomen calorieën klikt kan je alle koolhydraten filteren. Zo zie je in 1 keer welke producten veel bevatten. Die zou je dan kunnen vervangen.

aicirtap vindt dit leuk.
  10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Nee helaas niet.

11. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.965
    933
    113
    Vrouw
    Vandaag is het weer mijn weekdag. Vorige week was er niks af, maar deze week kwam de beloning. Ik weeg nu 61,3 kg. Mijn einddoel is in zicht.
    De sale is begonnen en ik ben hard toe aan een nieuwe (passende!) garderobe. En eerlijk gezegd, winkelen is nu veel leuker dan ooit. Vanmiddag leuke zomerjurkjes en shirts gekocht.

Avocado013, Feye, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.965
    933
    113
    Vrouw
    ladies, hoe gaat het afvallen?

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.492
    3.944
    113
    Vrouw
    Ik zit in de laatste dagen van de vakantie, over 3 dagen vliegen we terug. Ik snack en snoep weinig, dus dat gaat goed, maar compenseer dat dan wel weer met wijn :D
    Thuis was ik veel aan het wandelen, hier totaal niet (te warm). Uiteraard wel zwemmen, maar of dat nou zo opschiet. Ga vrijdagochtend wegen, zien wat het resultaat is na de vakantie.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.370
    23.560
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Deze week niet zo, haha. Maar komende weken vriend ook vrij, dus merk afgelopen weekend als dat ik niet snaai. De aangekomen kilo is er alweer bijna af.
    Gisteren 5k hardgelopen en 16km geskeelerd, dus aan de beweging ligt het niet.
    Vandaag lekker op vakantie! Neem mn hardloopkleren mee.

15. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.090
    316
    83
    Ik sluit me graag aan bij jullie!
    Nu 1.75 en 83,1 kilo...
    Was vorig jaar 76, na een afvalpoging, en streven is die kant weer op.

Laatste jaar toch last gehad vd corona, hardlopen lukte niet helemaal goed meer... toch weer veel snaaien...
    In mrt me vader onverwacht overleden, in juni een slijmbeurs ontsteking aan me heup, waardoor ik dus helemaal niks meer kon doen

Zeker de laatste 4 maanden is er toch zo'n 4 q 5 kilo bijgekomen.

Gister terug gekomen van vakantie, vanmorgen helaas maar 3 km hard gelopen, voelde toch me heup weer.
    Aankomende week dus maar weer rust en kijken of ik iets anders kan doen qua bewegingen...

Ga voor de rest proberen minder te snoepen, gezonder te eten, en niet alle restjes meer op te eten.
    Laten we daar maar eens mee gaan beginnen

16. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.965
    933
    113
    Vrouw
    @Feye Geniet nog even van je laatste vakantiedagen. Waar ben je naartoe?
    @Liekje81 Jij bent een fanatieke sporter volgens mij. Goed hoor! En die kilo al kwijt... :thumup: :thumup:
    @cw26 Welkom! Wat een nare tijd heb je achter de rug. Top dat je het afvallen wel weer gaat oppakken. Hou je van zwemmen? Gewoon schoolslag/baantjes zwemmen. Daarmee verbrand je ook erg veel calorieën. En het is niet belastend voor je gewrichten.

Hier gaat het goed. Ik ga langzaam aan weer wat lekkers toevoegen aan mijn dagen. En soms een extra boterham. Mijn einddoel is in zicht, dus moet kunnen. Vandaag weer gelopen (8 km) en dat ging lekker, al vond ik het wel warm. Maar komende dagen wordt het pas echt heet, dus maar even kijken hoe en wanneer ik ga lopen. Sowieso 2 keer zwemmen.

17. roever

roever Niet meer actief

Misschien toch ook maar wat meekletsen! :)

hoi!
    Dame van 36 en housewife van een lieve man en 4 jonge kids.
    Sinds maart begonnen met wat minder en gezonder te eten en veel klussen buiten wn wandelen.
    -10kg! :0

nu de moeilijkste.. de laatste 5-10kg

Gymgirl en Avocado013 vinden dit leuk.
  18. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.090
    316
    83
    Nee ben echt geen zwemmer, maar moet wel wat...
    Liep voorheen ( tot aan maart ) 2 x in week hard, elke keer zo tussen de 10 en 15 km.
    Daarnaast nog zaalvoetballen.

Nu door die heup komt de klad er echt in.... ook qua kilo's...van fietsen en zwemmen totaal geen voldoening ...
    Voel me heup vandaag ook best wel, had zo gehoopt dat de fysio behandeling en de rust had geholpen, maar niet...

misschien dan toch maar thuis sporten, gebruiken jullie daar een app voor?

19. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.492
    3.944
    113
    Vrouw
    Dank! We zitten op de Antillen.

Gymgirl en Liekje81 vinden dit leuk.
  20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.370
    23.560
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Op vakantie, en net lekker hardgelopen. Vind het wel fijn, een weekje geen weegschaal. Ik bleef ook al een aantal weken stabiel, dus ik weet inmiddels wat ik wel en niet moet doen daarvoor. Dus ik hoop volgende week dinsdag niet aangekomen te zijn.
    Daarna wil ik echt nog wat kilo's kwijt, maar moet nog even wat motivatie vinden. :p

Avocado013 en Neuzeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina