5 - 7,5 kilo afvallen- Wie doet er mee??

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Gymgirl, 28 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    haha, paaseitjes? Loop je heel erg voor of heel erg achter :p

Ik heb gisteren rode linzencurry gemaakt. Uitje bakken, alle resten groenten opsnijden en even meebakken (ik had paprika’s en courgettes en een oude tomaat), eetlepel kerrie, snuf koriander en snuf Chili (wij houden van pittig) beetje peper erbij en nog minuutje meebakken, daarna 500ml bouillon en een pakje kokosmelk erbij. Dan 6 uur in de slowcooker op low. Het was heerlijk. Ik zou de volgende keer de tomaat achterwege laten, alleen.

Avocado013 vindt dit leuk.
  2. Avocado013

23 mei 2022
    46
    26
    18
    Vrouw
    Tja we zitten een beetje in het midden haha.

Klinkt lekker.

Merlino vindt dit leuk.
  3. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Ik heb gisteren voor het eerst weer in het donker gelopen. Was wel weer even wennen. Ik woon nogal ook plattelands zeg maar. Verlichting is hier schaars. Ik loop daarom in het donker altijd met een hesje met verlichting. Verder draag ik felle kleding. Dit zie je beter als tegemoetkomend verkeer. Maar ik vond sommige stukken wel erg donker, dan ren je langs een soort bosrand op donker (nat) asfalt zonder lantaarnpalen.

Kan er iemand met je meegaan, op de fiets of hardlopend? Dat scheelt al iets qua veiligheid. Ik loop altijd alleen, maar ga mijn route wel aanpassen dat ik langs de provinciale weg (fietspad) ga lopen. Of gewoon een korter rondje, dan komen de kilometers in het voorjaar wel weer.

Gister had ik trouwens wel een record gelopen: gemiddeld 5.24 per kilometer.

Liekje81 vindt dit leuk.
  4. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Wie heeft er tips om mijn buik strakker te krijgen? Door het afvallen is de huid slap geworden. Met kleding aan lijkt het heel wat, maar in ondergoed (nog) niet zo. Kan je door oefeningen je huid strakker krijgen of is het iets waar in mij bij neer moet leggen.

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ook ik had me afgelopen zomer aangemeld, maar met de warmte lukte het gewoonweg niet, etc

Maar goed, aantal weken geleden is de knop toch echt omgegaan. Heb nu 1 vast weegmoment in de week, probeer zo min mogelijk te snoepen, 1 bord avondeten (ook als het erg lekker is ...), meer water drinken, hooguit 1 koekje 's avonds met de zaterdagavond als avond dat ik wel wat lekkers mag nemen. En ik had het niet verwacht ... Maar tot nu toe is het nog goed vol te houden :)

Daarnaast ben ik gaan wandelen, probeer elke dag een rondje van 4 à 5 kilometer te lopen. Net tussen de buien door nog snel even een rondje gewandeld (gelijk m'n PR verbroken :roflmao: 6,5 km per uur, beetje te gek, zit nog na te hijgen op de bank, maar wou nog graag voor de bui binnen zijn)

De weegschaal werkt ook mee, ben nu ongeveer 2 à 3 kilo kwijt, dus dat motiveert ook weer!

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, ik zit nu met mn zus in Rome, en gisteren voor mijn doen echt veel gegeten. Maar we hebben minstens 25 km gelopen, dus dat heft het weer wat op, haha. Ben zeer benieuwd naar wat er op de weegschaal te zien gaat zijn dinsdag of woensdag.

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Goed bezig @Felice! Hoeveel kg wil je eraf hebben?

@Liekje81 veel plezier!

@Gymgirl geen tips voor een strakkere buik (dat heb ik inmiddels wel opgegeven :|). Maar er zijn vast allerlei buikspier apps?
    Lekker tempo trouwens!

Net voor de buien uit hardgelopen. Gemiddeld 5:56, maar geloof mijn horloge dus gewoon niet haha. Van de week liep ik een keer 6:20, en voor mijn gevoel ging ik nu niet echt sneller. Maar goed, misschien toch maar het horloge vertrouwen. Dan heb ik voor het eerst 5km onder de 30 minuten gelopen :)
    Hopelijk de chips en m&ms van gisteren er weer afgelopen :|

Liekje81 vindt dit leuk.
  8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ik wil graag onder de 80, dus dan moet ik nu nog zo'n 7 kg. In de vakantie is er net wat teveel bij aangekomen, maar dat heb ik er inmiddels vanaf :p

9. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    @Liekje81 Ah wat heerlijk, Rome!! Hoop dat jullie genoten hebben!

@Gymgirl bij mij werd mijn buik strakker na een half jaar drie keer in de week sporten (bootcamp)…van de ene op de andere dag leek het weer ergens op.

@Feye wat ga je goed met lopen!

@Felice Succes! Heb je een bepaald dieet dat je volgt?

Ik ben sinds vrijdag wat meer gaan eten dan ik al deed, ik kon soms gewoon niet slapen van de honger. De weegschaal gaf vanmorgen 55,9 kg aan, dus het gaat toch de goede kant op!

Hardlopen in het weekend is gelukt, ik hoop dat ik er ook tijd voor kan maken door de weeks. Ik zit nu op 4,5 km in 28 minuten. Ik wil graag naar 4,5 km onder de 25 minuten.

Gymgirl en Avocado013 vinden dit leuk.
  10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    @Merlino
    Nee, geen bepaald dieet.
    Minder snoepen, ook letten op de hoeveelheden die ik eet. Meer water drinken.
    En probeer elke dag in goed tempo 4 à 5 km te wandelen.

11. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    @Merlino
    Bootcamp: oei, dat zie ik nu even niet zitten. Het fanatieke sporten is momenteel even op een lager pitje. (iets met kou, donker, regen...)

12. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja, snap ik echt helemaal hoor, zelf ook last van haha..ik deed destijds drie keer in de week buiten, zomer en winter maakte niet uit. Moet er nu niet aan denken. Probeer weleens van die filmpjes via YouTube en dan in de woonkamer, maar vind dat ook niet fijn als de rest op de bank zit. En ik ben letterlijk nooit alleen thuis. Misschien dat ik het dan wel zou doen.

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Oh dat herken ik ja, wil je even lekker actief zijn, komt er weer eentje binnenwaaien. :| dan loop ik me niet lekker uit te sloven, haha, dus dan blijft het er weer bij ...

Merlino vindt dit leuk.
  14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Vanmorgen was weer m'n weegmoment!

Gelijk aan vorige week :p
    Nou ja, had voor ik op de weegschaal stapte ook zoiets van: als er maar niks bijgekomen is :roflmao:
    En dat is dus gelukt.
    1e 2 weken ging het ook wel hard natuurlijk.

15. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Beter gelijk blijven dan aankomen ;), ik val ook altijd of heel veel af (meer dan een kilo) of ik blijf gelijk. Heel raar eigenlijk

Felice vindt dit leuk.
  16. Floortje86

Floortje86 Actief lid

29 nov 2021
    121
    172
    43
    Vrouw
    Hier mijn eerste update. Ik begon met 69.9 en nu een week later 69.8. Ach het is iets he... Ik heb bijna elke dag gewogen en het varieerde van 70.3 tot 69.2. Haha ik weet nu weer waarom elke dag wegen een slecht idee is.

Ik had me voorgenomen om elke dag 10.000 stappen te zetten, maar dat is echt veel te ambitieus. Ik mag blij zijn als ik 5.000 haal, ik krijg het gewoon niet voor elkaar om lang op pad te gaan met twee kleintjes.

Qua eten ben ik calorieën aan het tellen. Ik gebruik de app My fitness pal en heb daarin aangegeven dat ik 0,25 kg per week af wil vallen en dan kwam er een aantal calorieën uit. Het lukt wel goed om me daar aan te houden, gisteren een dagje Efteling gehad, toen heb ik niet echt opgelet. Maar verder vind ik het te doen.

Leuk om hier ook jullie vorderingen te lezen!

17. Floortje86

Floortje86 Actief lid

29 nov 2021
    121
    172
    43
    Vrouw
    Ik ben daar wel mee begonnen, krijg commentaar van onze peuter of ik het wel of niet hetzelfde doe als het filmpje. Meestal niet volgens hem :roflmao:

Avocado013, Feye en Merlino vinden dit leuk.
  18. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Hier gister 81.6, 100 gram minder dan vorige week.
    Merk dat me knop ook niet echt om gaat. En ben gewoon niet in me goeie doen.
    Ik blijf er op letten, maar zolang me hoofd nog niet mee wil, zet ik het even op een laag pitje....
    Eerst maar weer beter in me vel worden...

19. Avocado013

23 mei 2022
    46
    26
    18
    Vrouw

Je beter in je vel voelen is het allerbelangrijkste.

20. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Ja klopt hoor..
    Zoveel gebeurt afg 3 kwart jaar...
    Werk wat te veel was, me vader plotseling overleden.
    Het gaat nu gewoon niet..
    Blijf wel wegen hoor, en schrijven maar met mindere resultaten):

Deel Deze Pagina