Ik wil een shirt aan (had niks aan want ik had het te warm) En ik wil graag in de spiegel kijken (heb ik toen niet aan gedacht) Misschien navelstrengbloed laten afnemen. (toen niet gedaan) Ik wil langer bv geven (toen maar 3 weken had niet genoeg meer)
hihi, alles! Ik wil geen keizersnede weer. (zal waarschijnlijk wel moeten) Geen 8 man rond mijn bed de 1e dag na de bevalling. Goede begeleiding voor de bv. Me niet onzeker laten maken door de verschrikkelijk onaardige verpleging. Mijn vriend moet minstens 2,5 week vrij hebben. Vorige keer maar 2 dagen en ik kon zelf niks de eerste 3 weken. Gelukkig was mijn moeder vrij. Hoeveel pijn ook nadien, geen morfine meer. Daar voelde ik me zo stoned door. En nog veel meer haha, maar we zullen zien.
ik wil mijn schoonmoeder er niet bij deze keer! heb daar achteraf enorme spijt van gehad, want zij dit net of zij bevallen was.... en het haar kind was! Verder zou een bevalling zonder vacuumpomp/knip wel mooi zijn...., maarja dat heb ik niet voor het zeggen..! xxmona
Ik zal iets later naar de familie bellen. Mijn ouders stonden in de verloskamer terwijl ik nog tussen het bloed lag. Toen mijn schoonouders kwamen stond ik net te douchen, dus die heb ik niet eens zelf kunnen voostellen aan ons meisje. De eerste paar uur stond er continue 10 man bezoek aan mijn bed (waar ze in het ziekenhuis ook niets over zeiden). Dat zal ook niet meer gebeuren in de toekomst.
AAAHh nachtmerrie! Hier hoeft de eerste dagen niemand te komen... en wil ik alleen hebben met ons gezinnetje... zodat mijn zoontje kan wennen aan de baby zonder dat hij ook nog overvallen wordt door al het bezoek... ook geen opa's of oma's..... en wil niemand hebben die de hele dag blijft zitten (schoonmoeder)... onder het motto dan kan ik helpen... en ondertussen overal met haar neus bijzitten.... sorry beetje off topic.... maar wel een tip...
Ramona, ik had me een beetje verkeken op hoe moe je kan zijn na een bevalling. Mijn conditie was en een paar uur tijd gezakt naar beneden nul. Maar pikken ze dat dan bij jou in de familie? Bij mij werd het nog net goedgekeurd dat ze er niet bij waren bij het persen. Ik ga er echt niet mee wegkomen om ze pas na dagen te laten komen hoor.
Alles! Ik wil dat mijn bevalling vanzelf begint, en niet hoeft te worden ingeleid. En ik wil niet overtijd lopen. Ik wil een verloskundige die me goed begeleidt. Vorige keer werden we aan ons lot overgelaten. 1 keer per 1,5 uur kwam er iemand even kijken. Ik wil aardige verpleging, die naar me luistert. Ik wil naar huis na de bevalling, geen nacht in het ziekenhuis waarin ze ook nog eens ongevraagd mijn kind meenamen naar de babykamer. En vooral: ik wil geen rugweeen. Ik wil wel veel he?
Van mij mag het eigenlijk wel weer zo gaan als deze keer. Tuurlijk zijn er dingen waarvan ik zeg: liever niet! Zoals ingeknipt worden en het hechten enzo, maar ik vond het eigenlijk heel erg meevallen. Dus ik zou tekenen voor nog zo'n bevalling. Hoop alleen wel dat ik de volgende keer betere kraamzorg krijg en dat er dan wel gelijk de eerste dag ook iemand komt....
Me bevalling mag hetzelfde gaan (was lekker snel klaar) maar na me bevalling ga ik deze keer zeker naar me vader luisteren! nl. opa's en oma's mogen op visite komen voor 1 uurtje maar de eerste week wordt de kleine alleen door mij, me vriend of de kraamzorg vastgehouden! Had ik vorig jr niet gedaan met het effect dat onze dochter in de armen van me schoonmoeder belandde die haar echt niet los wou laten! Me vriend heeft ons meisje echt moeten afpakken
oja.... Mijn kraamvisite had mijn kleine aangestoken, waardoor hij met 10 dagen in het ziekenhuis belande met 39,7 koorts en nog maar 70% zuurstof... Het is niet waar dat pasgeborene weerstand van de moeder meekrijgen ... zei de kinderarts toen ik dit vroeg... Dus mensen die ziek en zwak zijn blijven maar lekker weg!
1. De bevalling niet meer inleiden, maar spontaan laten komen indien mogelijk (dit keer wel op medische indicatie) 2. Wanneer wƩƩr blijkt dat de bevalling niet vordert, sneller beslissen voor keizersnede. 5 dagen inleiden is echt doodgaan. Na 5 dagen had ik nog maar 3cm ontsluiting. Toen pas kwamen ze er achter dat hij er niet door kon en vast zat in mijn bekken. 3. Het bezoek tijdig van de kamer sturen. Soms had ik bezoek tot 22u00. De eerste dagen had ik echt nood aan mijn ouders en man op de kamer. Mijn baby lag tenslotte nog op NICU. Maar dat anderen ook zoooo laat bleven, was voor mijn rust Ʃcht niet goed. 4. Liefst geen keizersnede meer, tenzij niet anders kan. Zie puntje 2 5. Eerst zelf tijd doorbrengen met de baby alvorens de ouders en schoonouders op bezoek komen en de baby opeisen... Vooral de schoonouders waren een echte ramp. Mijn ouders hebben de baby pas 7 dagen na geboorte (2 dagen vanaf NICU) vastgehouden... 6. Minder plannen en minder "voorstellingen" maken. Uiteindelijk loopt toch alles in't honderd...
Het is toch wat met die schoonmoeders, wat bemoeizuchtig! Zieke mensen bij het kraambezoek vind ik helemaal het toppunt! Ik heb m'n zoon ook niet hel hele rondje doorgegeven, vind ik ook zo zielig.
Ik wil geen pethidine meer (morfine)! Wat een naar spul zeg. En graag de volgende keer minder dan 32 er over doen...
Van mij mag het wel weer het zelfde gaan als de vorige keer. Alleen zet ik dan wel een vluchtkoffertje klaar (had ik de vorige keer niet) En ik zou graag dan de zelfde dag nog naar huis willen (de vorige keer meosten we een nachtje blijven omdat wendy licht was bij de geboorte en ze geprikt moest worden voor suikers ?) Voor de rest is het allemaal heel relaxed gegaan en de omas en opas kwamen pas een paar uurtjes later dus heb eerst even lekker kunnen wennen aan het idee dat wendy was geboren en even samen met mijn man kennis kunnen maken met haar. Wendy is om half drie geboren en de opas en omas kwamen pas tegen half zeven dus dat was heel lekker even.
Oei daar vraag je wat... even zien. - Niet ongevraagt weer 7+ man aan studenten meer rond me heen als ik daar lig te liggen omdat de persweeen foetsie zijn. - Niet meer aan mn lot over gelaten worden direct na de bevalling waar door ik on nodig 1.5 liter bloed verlies. - Als ik dan toch bloed verlies wil ik niet 2 dagen afwachten of ik dit zelf aan maak. Ook al heb ik n zeldzame bloedgroep. -En als ik dan toch in t ziekenhuis moet blijven heb ik graag zusters met bedside manners ipv die horken die ik de vorige keer had en me nog NET niet uitscholden - Wil mn ex schoonmoeder er niet bij...maar goed dat is al geregeld aangezien ze mn EX schoonmoeder is -Wil een kundige KZ die WEL weet wat spruw is zodat er meteen wat aan gedaan kan worden ipv na 7 dagen pas omdat ik t idee had dat ze t mis had en de huisarts had laten komen. -Wil n man die me ondersteunt en helpt, ook na de geboorte. Dat zal ook wel goed zitten deze keer. - Wil dat de nacontrole die ze beloven te doen ook echt gedaan wordt! En dan graag zonder dat ik ze moet bellen of ze nog ooit komen. - wil niet weer meer als 10 dagen over tijd zijn. laat deze maar of eerder of precies optijd zoals mn 2e zijn. - Graag n kraam zorg die niet mn kind niet wil geven omdat ze m zelf ff wil vast houden....mn rompertjes niet te heet in de droger stopt zodat ze krimpen en ik weer nieuwe moet halen. En dat alles toppie gaat zodat ik de kraamzorg na 3 dagen t huis uit kan zetten (ja ben n echte fan van kraamhulp ) Oja en liefst geen aambeien meer en al helemaal geen vleesbomen die weg gespoten moeten worden...au.
ik wil niet meer 13 ,5 uur achter 1 op dat kut verlos bed liggen bah bah (mocht niet lopen jason was niet ingedaald) ik wil zeker niet dat een stundentje mijn kind de eerste fles geeft (deed ze met jason wel) verder ga ik niet meteen iedereen meer bellen dat het geboren is dan staan ze allemaal vooraan en kan je niet eens even eerst van je gezin genieten verder was ik wel tevreden over me bevalling
geen keizersnee zonder verdoving meer.... voor de rest maakt het me niet uit. een bevalling doet nu eenmaal zeer. maar ze kunnen het erger maken dan het al is. (da's pech, verdoving weg, en dan toch snijden!) niet direct de hele familie om me heen.
Waaaaat? Wisten ze dat je geen verdoving meer had en zijn ze toch doorgegaan? Dat vind ik echt barbaars! Qua bevalling, mocht die er ooit nog komen (en dat zou alleen kunnen als de pil niet werkt plotseling ): - wil niet al 2 dagen van te voren rugweeen hebben voor een miezerige 4 cm ontsluiting - als ik een ruggeprik krijg wil ik dat die hoger wordt gezet zodat ie langer werkt - wil niet dat de ruggeprik wordt uitgezet bij volledige ontsluiting om vervolgens 4 uur te wachten op persdrang (want de weeen gingen gewoon door)! Ik weet inmiddels dat je ook gewoon zo kunt persen. - wil geen knip meer (auw!) - graag dezelfde kraamzorg Zij was onwijs aardig en hardwerkend! - En als we dan toch aan het wensen zijn, dan zou ik ook graag niet misselijk (of in elk geval niet zo onwijs misselijk) willen zijn. Want dat heeft de boel flink vergald....
Ik zou ook het een en ander anders willen... Ten eerste hoop ik dat ik beter in de gaten gehouden word door de vk. Want hoogstwaarschijnlijk heb ik achteraf zwangerschapssuiker gehad, en ging mijn bevalling moeizaam doordat Damani te groot was ! Ik hoop dat ik zonder knip en vacuüm kan bevallen... En dat ze me niet meet zo lang laten persen (2,5 uur) ! En dus eerder ingrijpen. En ik zou ook idd. wat aan willen, vind het jammer van de foto's dat ik zo in m'n nakie lig haha...! Tsjaa... Ik zou wel weer heel graag mijn moeder erbij willen en mijn vriend uiteraard, tsjaa, mijn schoonmoeder vroeg ik uit beleefdheid ! Maar goed, had geen last van der ofzo ! Helaas heb je het niet altijd voor het zeggen, maar ik hoop dat de volgende bevalling beter verloopt ! Ga iig. niet meer naar de zelfde vk ! -X-
Ow jeetje, heb dit topic net even doorgelezen en van sommige verhalen krijg ik de rillingen. Ik moet nog voor het eerst bevallen en het zit er bijna aan te komen, maar begin steeds meer rampscenario's in mijn hoofd te ontwikkelen. Maar ik blijf optimistisch hoor...enne door dit zo gelezen te hebben kan ik ook weer rekening houden met bepaalde dingen zoals bezoek en dergelijke.