ongesteld, nega testen maar wel zwanger gevoel

Discussion in 'Zwanger worden' started by MamaSamm, Mar 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Hallo Dames,

Ik weet dat er vaker mensen met deze twijfels zijn geweest, maar wil nu toch even mijn eigen verhaal kwijt.
    Mijn man en ik zijn nu al een poos bezig voor nog een kindje, elke maand vlak voor mijn NOD kreeg ik wel overdreven bekende kwaaltjes. Maar testte altijd negatief. Je lichaam kan je goped voor de gek houden, dat weet ik. Maar nu is mijn menstruatie al een paar maanden anders dan anders. Eerst heel heftig 1 a 2 dagen en dan nog wat oud bloedverlies, soms maar 1 dag maar soms ook nog wel 4 dagen maar dan heeeeel weinig. Eerder was is standaard 6 dagen ongesteld en dat was het, ook niet heel erg ofzo. Een poos geleiden dacht mijn vriendin dat ik zwanger was, en ook mijn moeder dacht het aan me te zien, maar de test zei nog steeds negatief. Vooral deze maand begint mijn buik wat op te zetten. Al vroeg in de morgen heb ik een klein buikje. Ik ben ineens veel aan het snoepen en heb niet zoveel trek meer in gewoon eten. (echt het tegenover gestelde van normaal) Ik ben erg snel emotioneel, en kom moeilijk de dagen door door mijn vermoeidheid. Een stemmetje in mij zegt telkens dat ik zwanger ben, maar ik zeg mezelf dat het gewoon mijn lichaam is die me voor de gek houd omdat ik het zo graag wil. Maar het gevoel blijft, en word juist alleen maar sterker!
    Wat moet ik nou? Ik word echt gek van mezelf.

2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

Oct 12, 2012
    2,201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ben je dan net ongesteld geweest of niet?
    Want de kans dat je ongesteld word en toch zwanger bent en blijft is echt heel nihiel en zeer uitzonderlijk...
    En zoals je al zegt, je lichaam kan je heel erg voor de gek houden. Erger nog, verstandelijk gezien kan je jezelf heel erg voor de gek houden. Daarom bestaan er ook dingen als geesteszwanger (niet dat ik zeg dat jij dit hebt).
    Bij veel twijfel een bloedtest laten doen, of een echo laten maken. Dit geeft meer uitsluitsel dan een urinetest.

3. Luja

Luja Niet meer actief

Het zou alsnog kunnen, al zegt een opgezette buik niet alles!
    Bij mijn meiden ben ik de eerste drie maanden ook gewoon 'ongesteld' geweest, ik kreeg tenminste rond de normale tijd gewoon bloedingen die 3 dagen duurden. Ik wist toen dus ook pas met 13 weken dat ik zwanger was, door mijn plotseling groeiende borsten heb ik toen getest, en een knaltest dat het werd...;)
    Maar als je testen negatief blijven... Tja... Je kunt altijd hcg laten prikken bij de huisarts, zijn je testen echt omo wit of is er wel een licht staar streepje te zien? Ik hoop voor je dat het snel raak is!

4. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Lastig zeg! :(

@Larissa: mag ik je dan wat vragen? :) Hoe kan je dan met 13 weken nog een knaltest krijgen, ik dacht altijd gelezen te hebben dat je na 12 weken niet meer genoeg HCG hebt?

Liefs,

5. Lovare

Lovare Fanatiek lid

Oct 12, 2012
    2,201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @Larissa, dat is wel een prettige verrassing. :)

@ Ana, nadat mijn kindje met 11,5w geaborteerd was, teste ik 4 weken later nogsteeds positief. Dus dat kan gewoon. Je kind maakt misschien geen hcg meer aan, maar het blijft lang genoeg hangen voor een knaltest.

6. Luja

Luja Niet meer actief

Poeh, ik heb geen idee!:)
    Hoewel onze meiden heel erg welkom waren, waren ze alles behalve gepland. (ik was toen net 18 geworden en gebruikte trouw de nuvaring toen) Ik was toen totaal niet thuis in het wereldje van testen e.d. We deden de test toen meer om uit te sluiten dat het een zwangerschap was, maar er verscheen vrijwel gelijk een dikke roze teststreep (kruidvat test). En alsof het niet verrassing genoeg was bleek het een week later op de eerste echo ook nog eens om een tweeling te gaan:) het moest gewoon zo zijn, daar ben ik van overtuigd.

Hij was in ieder geval een stuk duidelijker dan mijn mooie kv test nu, met 5 weken en met 6 weken. Met bijna 4 weken kon ik me al niet inhouden en moest en zou ik testen, dat werd pas echt een tuurstreepje, nou die test van bij mijn tweeling liet niets aan de verbeelding over:)

7. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Hey Dames, sorry voor mijn late reactie. Had even heel wat anders aan mijn hoofd.
    Gister dacht ik ineens, nee ik was niet zwanger, want ik ben nu deze ronde zwanger! Waarom??
    Dinsdag avond was ik aan het tandenpoetsen en toen begon mijn tandvlees meer te bloeden. (voorgaande zwangerschappen had ik erg last van bloedend tandvlees) Dus ik dacht, zou het raak zijn? Woensdag avond na toillet bezoek had ik ineens bloed bij het afvegen. 6 dagen voor NOD! Dit vond ik wel heel vreemd. Dus dacht ik innestelings bloeding??
    Werd er helemaal opgewonden van. Zo blij!
    Maar nu Donderdag, komt er nog steeds bloed, niet zoveel als menstruatie, maar ook niet weinig. Wat moet ik hier nou mee?

Share This Page