Hallo iedereen, Vroeg me af of iemand hier een antwoord weet op mijn volgende vraag; oke eerst even op een rijtje, ovulatie testen meten de concentratie Lh hormoon in de urine en er wordt aangeraden om elke dag rond hetzelfde tijdstip te testen zodat je zo goed mogelijk kunt vergelijken. Dit klopt toch? Oke nu mijn echte vraag, hoe groot is het "venster" waarin een test een positieve uitslag geeft, want het lijkt mij dat als je vanaf een bepaalde dag niet zeg 2 keer op een dag gaat testen je je positieve test "mist" weet iemand dit?
Ja, ik! Sommige vrouwen testen zodra het streepje donkerder wordt tweemaal per dag. Dat doen zij - inderdaad- om de piek niet te missen. Het "venster"waarin de test een positieve uitslag geeft verschilt per vrouw. Dat kun je dus voor jezelf alleen bepalen als je eens een maandje gaat testen en er vrolijk op los test.
dank jullie wel, we zijn deze maand bezig met een ovutest offensief om wat inzicht te krijgen in mijn cyclus
Ik test altijd gewoon 1x per dag en ik heb altijd 2 dagen een positieve ovutest. Daarom hoef ik ook niet vaker te testen