Baby 2-3 mnd: hoe lang alleen spelen in de box?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Annette123, Feb 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik ben benieuwd hoe lang jullie kindjes zichzelf kunnen vermaken in de box?
    Mijn dochtertje kan maar even alleen spelen (zo'n 3 min) en gaat dan huilen. Als ik erbij kom staan gaat dat weer over en kan me dan zo blij aankijken (zo schattig). Ik praat dan met haar of aai over haar bolletje, geef dan een speeltje en probeer dan weer weg te lopen (ook al observeer ik haar stiekem in de verte) Maar ik vind het ook belangrijk dat ze op een gegeven moment zichzelf leert te vermaken. Ik snap dat ze nu nog erg jong is, maar hoe gaan jullie daarmee om? Kunnen jullie kids dit al of vanaf wanneer kan ik dat meer en meer verwachten?

2. november12

november12 Actief lid

Mar 10, 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook al vrij snel mijn dochtertje (12 weken)in de box gelegd. Dit omdat ik soms even mijn handen vrij moest hebben om de kinderwagen te pakken o.i.d. Maar ook omdat ik het ook belangrijk vind dat ze zelf zich een beetje kan vermaken. De eerste paar keer vond ze het maar heel even leuk, ik liet haar dan, net als jij, nog iets langer spelen door weer wat aan te bieden. Wanneer ze het echt niet meer leuk vond, haalde ik haar er wel snel weer uit, zodat ze geen negatieve associatie krijgt van de box. Sinds ze haar handjes heeft ontdekt en ze doorheeft dat ze zelf tegen speeltjes aan kan slaan vindt ze de box geweldig - vaak zelfs leuker dan op schoot. Dus nu kan ze er na de voeding zolang in totdat ze moe wordt en weer naar bed gaat. Ik zou het daarom gewoon steeds blijven proberen en iedere keer iets langer, zodat het vanzelf een veilige en leuke plek wordt.

3. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zetten altijd eerst de mobile aan. ( als ik hem nu neerleg kijkt ie er ook echt zo naavan.. ja aanzetten, leuk!) met 8 weken moest ik hem echt steeds opnieuw aanzetten als ik wilde dat hij zich nog amuseerde. Daarna kon hij steeds ietsje langer ook zonder de mobile aan.. leg bijv ook zo n kraak ding onder zijn beentjes en wat dingen om hem heen om te kijken. Met 1x mobile kan hij nu denk ik 10 a 15 min zich vermaken. Sinds paar dagen drukt hij soms ook zo( al is t per ongeluk) op een speeltje wat geluid maakt... Lacht hij breedt uit dus vermaakt ie zichh nog langer... Hij kan nu ook gerust een tijdje omzich heen kijken.. is pas sinds paar dagen..... Het komt denk ik wel, dat ze steeds langer kunnen/ willen ... Hoewel volgens mij ook niet elk kindje t leuk gaat vinden.....

4. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Hier vanaf t begin af aan goed kunnen vermaken in de box. Nu nog, echt super! In jouw geval zou ik idd doen wat je nu doet en dan steeds iets verder uit bouwen. Misschien is een babygym aanschaffen een idee, dat vond hij geweldig...

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Hier speelt F.ay ook regelmatig lekker in de box. Ze kan zich dan echt zo´n 15-30 minuten vermaken. Af en toe kom ik wel langs en speel ik tussendoor met haar.
    Verder heb ik haar de hele dag bij me, ook slaapt ze bij me in de co-sleeper. Dus het is voor haar de enige tijd dat ze geen aandacht krijgt buiten haar slaapjes om.

Wel heb ik leuk en niet teveel dingetjes in de box. De babygym vind ze erg leuk, daar slaat ze tegenaan.
    Ik heb een grote zachtje blok met een spiegeltje eraan. Dat is echt haar favourite. En nog een knuffeltje die ze sinds een paar dagen steeds vasthoud.

Ook heb ik de box op een plek staan dat als ze kijkt me meestal wel kan zien.

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Hier leg ik haar niet zo heel veel in de box.
    Soms even. Ze ligt meer op de grond op een groot speelkleed met een babygym. Op zich bijna het zelfde denk ik alleen voelt het wat ruimer. Als ze zin heeft vermaakt ze zich tussen de 10-30 minuten gok ik. Wissel het ook af met het wipstoeltje (als ik in de keuken bezig ben) of lekker even op schoot.

xxx

7. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    je kan ook andere plekken proberen voor het leren alleen spelen. Zoals op een speelkleed, babygym of de wipstoel. Dan is het ook wat afwisselender.

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochtertje kan zich altijd al prima alleen vermaken, maar niet echt in de box. Toen ze heel klein was sliep ze daar nog wel eens, maar spelen deed ze veel liever op haar speelkleed. Ik had een speelkleed met een boog er boven. De box is er dan ook met 6 maanden uit gegaan, zag er het nut niet meer van in. Ook het wipstoeltje vond ze niks, die hebben we in het begin misschien 3 keer gebruikt in de badkamer wanneer ik onder de douche stond.

Maar zichzelf vermaken kon ze al vanaf het begin een half uur dus het lag echt vooral aan de box hier :)

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    hier ook vrij snel in de box gelegd, wel met mobiel aan zodat ze afgeleid was. Als ze merkt dat ze alleen lag ging ze huilen :D.
    Inmiddels kan ze er best lang in liggen. Ze speelt dat zo'n 20 min met rammelaar/knuffel en valt dan in slaap. afhankelijk wel dagdeel slaapt ze dan 1-1,5 uur.
    Op het kdv valt ze tijdens het slapen vaak ook in slaap :)

Share This Page