5 dagen kdv?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Mamaloe26, Sep 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoeveel dagen kdv

1. 5 dagen

2. minder dan 5 dagen

3. andere vorm van opvang

4. thuis blijf moeder

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ons zoontje gaat 1 dag per week naar het kdv. 5 dagen per week vind ik persoonlijk echt niet kunnen, maar helaas hebben sommige misschien geen keus:(.

2. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Sil gaat gemiddeld 3,5 dag per week naar het KDV. Ik werk 32 uur en mijn man gemiddeld 36 (om-en-om een 32 en 40-urige week).
    5 dagen KDV zou hier alleen gebeuren als het strikt noodzakelijk zou zijn ivm studie of financiele situatie, maar zoals het nu is gaat het prima.
    Zit wel een beetje in een lastig parket nu, omdat mijn werk me heeft gevraagd in de drukke tijd meer te werken zodat ik in de rustige tijd meer vrij kan nemen, maar ik weet echt niet hoe ik dat moet regelen... Opa's en oma's zijn geen optie, ben ik bang, want die wonen te ver weg en het KDV is gewoon niet flexibel in de mate die ik hiervoor nodig zou hebben. Dilemma'tje, dus ;)

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Mijn oudste twee gingen 4 dagen naar het kdv. Ik studeerde en werkte daarnaast.
    De 3e ging 3,5 dag naar het kdv maar ik heb nu verlof dus de halve dag is eraf gegaan (ga straks toch max 3dg werken) maar ipv die halve dag kdv gaat ze 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Dit wilde ze zelf heel graag, mama ik wil naar school, al sinds ze 2,5 was. Dus na lang nadenken gaat ze dus toch naar psz. Ze vind het fantastisch en is echt een kind dat veel met andere kindjes wil spelen.
    De jongste gaat 3dg kdv. De baby straks ook vanaf februari.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jeetje, wat een boel reacties in 1 dag!

Mijn jongens gaan 3 dagen naar het KDV. Ik werk sinds kort 32 uur en mijn man werkt officieel 38 uur. Mijn man werkt 1 dag (dus 6 uur) thuis.

5. misa

misa Niet meer actief

2 halve dagen kdv en 1 dag naar oma.
    Persoonlijk vind ik 5 dagen niet thuis erg veel.

6. Mariekevdb1984

Aug 5, 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kids gaan 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar mijn moeder. Ik vind 2 dagen genoeg voor ze. Het zijn best vermoeiende dagen voor die kleintjes.
    Ik werk zelf in de kinderopvang en bij ons is er niemand die 5 dagen komt. 4 dagen komt ook zelden voor. De meeste komen 2 of 3 dagen.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Tja...volgens mij valt het ook wel mee. Heeft iedereen een goede balans.
    Snapte de discussie ook al niet...;)

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    onze dochter gaat 2,5 dagen naar de opvang, voor ons een prima evenwicht tussen met haar thuis zijn en werken/opvang.

straks als ze 4 is gaat ze 2 middagen naar de bso

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Maar ik snap de discussie sowieso niet zo, want wie weet hebben de mensen wiens kinderen 5 dagen per week naar het kdv gaan ook een goede balans... ;) Ik vind het echt heel moeilijk om daar vanuit mijn luie bank (heb geen stoel haha) over de oordelen...

10. Bri

Bri Niet meer actief

Eens met miepie. Als mensen er nou happy mee zijn om hun kinderen 5 dagen per week op het kdv te brengen, wie zijn wij dan om daar iets van te vinden?
    Ieder zijn/haar eigen keuze, gelukkig mag dat nog altijd!

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Hier twee dagen schoonmoeder en de andere dag is papa thuis. Wij hebben het geprobeerd op een kdv maar mijn dochter weigert pertinent. En dan praat ik niet over vijf minuutjes huilen... Voor ons dus de ideale constructie.

12. Reza2306

Reza2306 Actief lid

Dec 14, 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Per november werk ik 3,5 dag en onze meid gaat 2,5 dag naar het KDV aangezien ik ook op zaterdag werk is het op zaterdag vader-dochter-zonder-mama dag hahaha

Share This Page