familie als gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Fleur1976, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Fleur1976, 23 sep 2011
    Laatst bewerkt: 23 sep 2011
    hallo dames,

ik heb een vraag we zijn druk bezig met een 2e kindje, maar met de bezuinigingen op de kvd zijn we aan het twijfelen, ben ik bang dat het niet betaalbaar blijft voor ons. ze zouden 3 dager er naar toe gaan.

als ze 2 dagen gaan, blijft het wel betaalbaar, maar dan moet ik voor 1 hele dag oppas vinden. ik heb een schoonzus die zou het misschien wel willen doen maar die wil er btaald voor worden, dus dat schiet voor ons niet op.

nou kwam mijn vriendin met de opmerking.
    als jou schoonzus een opleiding/cursus gaat doen voor gastmoeder, en ze staat insgeschreven als gastouder bij een bureau, kan jou schoonzus, als ze dus 1 dag zou oppassen, daarvoor geld verdienen.
    ik hoef niet extra voor die dag te betalen.

ik denk niet dat niet dit waar, ik denk dat ik nog steeds dan voor die dag moet betalen.
    kan het nergens terugvinden .

weten jullie antwoord hierop?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

jij hebt gelijk: je moet natuurlijk ook de gastouder betalen en daarvoor krijg je ook weer een deel vergoed en een deel zal je zelf moeten betalen. Het gob (gastouderbureau) moet je ook elke maand betalen.

Ook zal schoonzus een opleiding moeten volgen en ook dat kost geld + ehbo voor kinderen.

Als je wilt weten hoeveel moet je eens kijken op de site van de belastingdienst, want ik weet jullie inkomen niet natuurlijk en niet wat je aan het kdv en wat je schoonzus wilt verdienen.

3. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

dank je voor het antwoord.
    zoiets dacht ik al inderdaad

4. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Het kan wel zijn dat het dan goedkoper is. Je kunt een voordelig gastouderbureau (bv. koba, het gastouderbureau, allkidz) zoeken en het totale tarief binnen de maximale toeslaggrens houden. De opleiding is niet heel duur (hoeft maar één keer en is ook niet heel moeilijk) en misschien heeft schoonzus al een geschikt diploma. EHBO kun je online doen, met één keer praktijk (wel elk jaar herhalen). Evengoed moet je betalen natuurlijk, maar met schoonzus kun je wel afspreken dat je bv. alleen de uren betaalt die je echt afneemt en niet bv. verplicht 11 uur per dag of in de vakantie of als je kind ziek is.

Deel Deze Pagina