buitenbaarmoedrlijke zwangerschap

Discussion in 'Miskraam' started by bieke81, May 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bieke81

bieke81 Lid

Jun 15, 2006
    22
    0
    0
    Hallo,

Op 13 april ben ik geopereerd aan een bbz. Ben daardoor mijn linker eileider kwijt. Tot nu toe heb ik nog altijd mijn menstruatie nog niet gekregen. Heb al een testje gedaan maar was negatief. Wanneer krijg je je menstruatie na een bbz? Maar voor mijn zwangerschap had ik geen eisprong heb daarvoor clomid moeten nemen. Zou het kunnen dat ik weer geen eitje maak?

Groetjes,

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,200
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi Bieke,

Ten eerste wat erg dat je dit hebt moeten mee maken. Ik heb het ook gehad alleen is het bij mij vanzelf een miskraam geworden ik had dus de mazzel dat ik niet geopereerd hoefde te worden.

Ik heb 17 mei miskraam gehad en slikte ook clomid. Ik ben ook heel benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden gyn zei dat ik miskraam als laatste ongesteldheid moest zien dus ben benieuwd hoop niet dat het heel lang gaat duren. Als het te lang duurt zou ik als ik jou was toch even voor de zekerheid de gyn bellen.

Ik krijg op de 3e dag van mijn ongesteldheid een uitgangsecho en mag dan weer beginnen met clomid. Mag jij ook straks weer verder met clomid?

groetjes Vruchtje

3. bieke81

bieke81 Lid

Jun 15, 2006
    22
    0
    0
    Hallo vruchtje24,

Ik vind het ook heel erg voor jou.
    Als ik mijn menstruatie krijg moet ik onmiddellijk naar de gyn bellen. En dan mag ik ook weer starten met clomid. Maar ben nu al 6 weken aan het wachten maar het begint zolang te duren.
    Hoelang was jij al zwanger toen je miskraam kwam?

Groetjes

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,200
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Het was een vroege miskraam was zes weken. Ben ook normaal ongesteld geweest dus heb niet echt heel lang geweten dat ik zwanger was. Als ik over 6 weken nog niet ongesteld ben moet ik ook een test doen en als die negatief is contact opnemen met de gyn want dan kunnen ze je iets geven om je menstruatie op te wekken Primuluut of zoiets.

Hoelang was jij al zwanger dan?

5. bieke81

bieke81 Lid

Jun 15, 2006
    22
    0
    0
    Hallo,

Ik was 8 weken zwanger. Ik denk dat ik woensdag toch eens naar de gyn bel. Want blijven wachten is ook maar niks.
    groetjes

6. bieke81

bieke81 Lid

Jun 15, 2006
    22
    0
    0
    Hallo vruchtje24,

Ik heb juist naar de gyn gebeld en moet nu 15 dagen duphaston nemen voor mijn menstruatie op te wekken. Als ik dan een bloeding krijg mag ik weer starten met clomid. Hopelijk moet je niet te lang wachten op je menstruatie.

groetjes

7. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    hey bieke, zelf ook een bbz gehad. moest met spoed onder het mes omdat mijn eileider geknapt was en ben toen ongeveer 3 liter bloed verloren. ik ben op vrijdag onder het mes gegaan en op dinsdag moest ik maandverband gaan gebruiken. ik werd naar 37 dagen weer ongesteld.

ik hoop dat de duphaston snel aanslaat en dat je snel weer aan de gang kunt. hoe voel je je nu? ik wil je heel veel sterke wensen!

8. Illy

Illy Lid

Feb 22, 2007
    93
    0
    0
    Hoi Meiden,
    Ik kom me hier bij jullie melden! Ik ben momenteel herstellende van een operatie waarbij mijn rechter eileider is weggehaald! Je zijn al iets verder in het proces zie ik! Zijn jullie al op controle geweest in het ziekenhuis na de operatie! Wat zei de arts tegen jullie over de toekomst?

9. bieke81

bieke81 Lid

Jun 15, 2006
    22
    0
    0
    hey pluys: Ik hoop het ook dat duphaston goed zijn werk gaat doen.Lichamelijk ben ik helemaal inorde. Maar als ik zwangere vrouwen zie dan heb ik het heel moeilijk. Vooral omdat mijn schoonzus gelijk zwanger is met mij. Bij haar gaat het goed alleen bij mij is het verkeerd gelopen. Hoe is het met jou?

hey Illy: Ik ben mijn linker eileider kwijt. Ben 4 we"ken na de operatie op contole geweest en alles was in orde, ik mag weer terug zwanger worden. Ik moet nu duphaston nemen voor mijn menstruatie en dan mag ik met clomid beginnen. Over de toekomst moet je je geen zorgen maken. De eileider die je nog hebt neemt de taak van de andere over. Dat vertelde de gyn tegen mij. Een nicht van mijn man heeft ook maar ene eileider en heeft er maar 2 maanden over gedaan om zwanger te worden. Hoe is het nu met jou. Neem uwe tijd ervoor en praat er veel over dat heeft geholpen bij mij.

groetjes

10. Illy

Illy Lid

Feb 22, 2007
    93
    0
    0
    Bieke, wat fijn dat dat je lichamelijk helemaal in orde bent. Hoe lang na de operatie ben je nog thuis van je werk gebleven? Ik hoop dat de duphaston snel zijn werk zal doen en je ook weer een stapje verder komt...
    Ik heb in november ook een miskraam gehad en toen was ik ook precies gelijk zwanger met een vriendin. Dat was heel moeilijk en dat zal jij ook bij je schoonzus hebben. Zo kon ik die zwangerschap ook nooit loslaten en wist ik precies hoe ver is zou zijn als... . Deze week zou ik uitgerekend zijn als het allemaal goed was gelopen.

Pluys: hoe gaat het met jou? Ik zie dat je eisprong nadert, vind je het eng om weer aan zwanger worden te denken? Heb jij ook eerder een miskraam gehad?

Vruchtje24: mag ik je vragen wat de functie is van clomid?

11. bieke81

bieke81 Lid

Jun 15, 2006
    22
    0
    0
    Hallo Illy,

Ik ben na de operatie 2,5 week thuis geweest. Maar mijn collega's hebben mij goed geholpen zodat ik geen zwaar werk moest doen. Ik zal constant worden herinnert aan mijn zwangerschap als ik mijn schoonzus zie. Volgens de gyn zal duphaston gewoon een bloeding opwekken en als die er is dan mag ik starten met clomid.Ik vind het erg voor je dat het al 2 keer is misgelopen. Het zal voor jou wel een zware week worden. Veel sterkte.

groetjes

12. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    ik ken het helemaal. ik heb een collega die een paar weken voor mij uitgerekend is. komt nog bij dat ze heel erg veel aan het klagen is. ik trek het niet om haar te zien. heb ook met mijn baas afgesproken dat ik voorlopig niet met haar hoef te werken.

hoe het met mij is? ja wisselt heel erg. lichamelijk gaat het stapje voor stapje de goede kant op maar geestelijk is het heel erg zwaar. denk er nog bijna elke minuut van de dag aan. ik hoop dat ik het een plekje kan geven en dat ik er rust mee heb. maar zal een lange tijd duren ben ik bang!

13. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    ik stuur je vanavond nog even een pb (lang verhaal, dus kan het beter daar in schrijven ;) ) ja mijn eitje zit eraan te komen! ik vind het dubbel om weer zwanger te worden. aan de ene kant wil ik niks liever maar aan de andere kant heb ik ook een stemmetje die zegt: ja kan nu wel zwanger raken maar stel dat het weer mis gaat dan zou mijn goede eileider er ook nog uit moeten en dan kan het nooit meer op de natuurlijke manier. heel dubbel dus.
    nee heb gelukkig nog nooit een miskraam gehad.

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,200
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Bieke goed dat je toch gebeld hebt ik hoop dat het snel gaat werken en dat je snel ongesteld wordt en mag beginnen met clomid. En dat er daarna natuurlijk een goede zwangerschap mag ontstaan voor ons allemaal.

Liefs vruchtje

15. bieke81

bieke81 Lid

Jun 15, 2006
    22
    0
    0
    Hallo pluys,
    Ik ben eigenlijk heel blij dat mijn schoonzus er niet met mij over praat. Doet me al pijn genoegd als ik ze zie. Ik denk er ook nog elke minuut aan. Heb foto van mijn testje gemaakt en daar mijn heel verhaal bijgeschreven. Had ook een echo ervan maar nu stelt die echo niks voor ze dachten dat het in mijn baarmoeder zat maar was niet zo. Heb het ook een naampje gegeven. En zal het nooit vergeten.

Hallo vruchtje24,
    Ja hopelijk mag ik er snel weer aan beginnen. Ik wil het zo graag maar heb bang dat het weer verkeerd gaat.

Ik wens ook iedereen een goede zwangerschap toe.

Groetjes

16. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    bieke, ik snap je echt helemaal. zwangere vrouwen zien is al hard genoeg. laat staan "gezellig" over hun zwangerschap praten (vooral als ze het dan o zo moeilijk hebben) hoe ver is je schoonzus? zelf heb ik 2 schoonzussen waarvan ik weet dat ze dit jaar gaan beginnen aan kinderen. 1 heeft al een zoon en gaat voor de tweede, maar (gelukkig voor haar) die is zo vruchtbaar als ik weet niet wat. die hoeft er maar aan te denken en ze is zwanger. mijn andere schoonzus stopt in september met de pil voor hun eerste kindje. en het klinkt misschien heel erg gemeen en vals van mij en kom nu misschien heel erg jarloers over maar ik hoop toch echt dat het bij mij eerder raak is.
    toen ik zwanger was heb ik ook veel zw testen gedaan en al een paar kado's van mensen gekregen. ik heb de testen mooi bij elkaar gebonden en de rest van de kado's in een doosje gedaan. ik denk aan dat ik die kado's niet zal gaan gebruiken bij een volgend kindje.
    ons kindje heeft ook een naam : guppie. dit had het al toen het nog in mij zat.
    en het klopt wat je zegt: je vergeet het nooit!

17. bieke81

bieke81 Lid

Jun 15, 2006
    22
    0
    0
    pluys: Mijn schoonzus is 14 weken zwanger. Dat was ik normaal ook. Maar een vriendin van mij is nu ook aan het proberen voor een kindje. Maar ik wens haar dat echt toe, een goede zwangerschap. Maar vanbinnen in mij hoop ik eigenlijk dat ik terug voor haar mag zwanger zijn. Is eigenlijk wel erg dat ik zo hoop. Maar kan er echt niks aan doen. Het zal weer moeilijk zijn als ze voor mij zwanger is. Ik hoop dat we snel mogen zwanger worden.
    groetjes

18. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    pff dat je schoonzus nou net zo ver is dan dat jij eigenlijk ook zou moeten zijn. dit maakt het extra hard! heb ik ook met een collega. die ontloop ik nu ook, kan de confrontatie niet aan!
    ik denk dat het 'normaal'is dat we hopen dat we eerder zwanger zijn. ik ga echt voor ons duimen dat het snel raak is bij ons allen!

19. bieke81

bieke81 Lid

Jun 15, 2006
    22
    0
    0
    Hallo,
    Ik ontloop mijn schoonzus ook. Maar zij kan er helemaal niks aan doen. Maar toch zie ik ze liever niet dan wel. Je eisprong nadert nu maar goed klussen en hopen dat het snel lukt.
    Groetjes

Share This Page