Wij gaan begin juli voor 2 weken met de auto naar Frankrijk(met 3 kids) en dat is ongeveer 1300 km rijden..eerst wilde we 2 dagen eerder vertrekken in de nacht en dan de volgende dag een hotel pakken. Maar toch zitten we ook te denken om die nacht ervoor te vertrekken en in 1 keer door te rijden..wie heeft hier ervaring mee? Wat is nou beter/verstandiger?
heenweg s'avonds rond een uur of 19.00 gaan rijden. De auto in de ochtend inpakken en degene die moet rijden, moet dan s'middag even slapen en uitrusten. Terugweg hetzelfde of een tussenstop inlassen.
Dat gaan wij 2 juni ook doen. Kindjes gaan naar mijn schoonouders, ik moet gewoon werken en mijn man gaat 's middags slapen. Rond 19.00 uur halen we de kindjes op en rijden dan meteen aan. Voorheen hadden we een overnachtingshotel, maar het blijkt dat we dan alle vijf nauwelijks aan slaap toe komen.
ik zou kiezen voor een overnachting.. Anders kom je daar al aan met een slaaptekort. Maar ik kan zelf slecht tegen slaaptekort, en ons jochie slaapt overal makkelijk, dus dan is de keuze weer anders. vorige jaar naar schotland hadden we een reis van 700km (veel binnenwegen), die hebben we ook opgesplitst. 1e nacht op de boot, 2e nacht bij B&B op 400km, en daarna door naar ons huisje. Terugreis hadden we nog een week een huisje halverwege, dus toen geen lange rit. En onderweg de mogelijkheid om wat rond te wandelen, rustig koffie te drinken etc..
Vind het moeilijk in te schatten, als de kids nou de hele nacht slapen en we komen daar s'middags aan dan is er voor hun niks aan de hand en we willen omstebeurt gaan rijden, dus kunnen we, als het lukt, nog wel ff dutten in de auto.. Als we een overnachting maken zitten we weer met onze spullen, vind het wel een risico om onze auto met al onze spullen te laten staan..
Nou, ik zou lekker een nachtje overnachten. Doorrijden is echt wel heel ver hoor, als het nou 750 km was zou ik zeggen: doorrijden, maar dit is echt ver! Ik kan mij van mijn eigen kindertijd herinneren dat ik het op een gegeven moment helemaal gehad had in de auto en dat ik blij was met de overnachting in het hotel! Ik was toen zelf tussen de 4-12 jaar oud toen wij naar het zuiden gingen met de auto. Later toen we zelf gingen gingen we ook altijd overnachten met een verre rit. Toch wel lekker hoor!
Ik vind het eerlijk gezegd wel een hele kluif om in 1x door te rijden, vooral met kinderen. Ik zou dat niet kunnen. Het lijkt mij persoonlijk fijner en relaxer om te overnachten, zodat je uitgerust aankomt en zo je ritme een beetje te behouden. Wij hebben in de zomer iets van 1100 km voor de boeg en wij gaan zeker overnachten (nu hebben we een caravan, is ook iets makkelijker misschien) en als de kinderen het nog niet trekken doen we er desnoods 3 dagen over. Ik wil geen haast hebben en vooral geen kinderen (incl. ikzelf) die uit hun hum zijn. En de auto neerzetten bij een hotel is volgens mij veilig, je moet je waardevolle spullen natuurlijk wel meenemen.
wij gaan over 2,5 week nar spanje 1460 km en rijden in 1 keer we gaan rond 20.00 s avonds rijden en rijden samen. s'middags gaat de kleine even op bed bij mijn schoonouders kunnen wij de auto inpakken en even gaan slapen nog dan daar eten en rijden wij vinden het fijn zo te rijden en het bevalt goed de kleine valt waarschijnlijk gelijk in slaap vorig jaar wel en eer hij wakker werd in de ochtend waren we al zo op een 1000 km we doen iedere 2 uur wisselen en maken in de nacht geen lange stops zodra de kleine wakker wordt maken we lekker uitgebreide stops en hebben we een dvdtje voor onderweg mocht het nodig zijn, als we daar aan komen is het in de middag en kunnen we onze vermoeidheid even rekken en eten we even makkelijk en gaan vlak na de kleine naar bed de volgende middag weer fris en fruitig. ik moet wel zeggen ik heb geen rust met een overnachting doe geen oog dicht.
hoe lang doe je er dan over? daar kijken wij altijd naar. ff routeplaner doen. wij vertrekken smorgens om 5 uur dan na 3 uur ff ontbijten en dan rond 12 uur ergens lunchen en om ong een uur of 4 smiddas op bestemming.
bijna 1300 km. Denk als je de nacht flink doorrijd we zeker al een eind komen en als dan s'morgens de kids wakker worden ff een lange stop maken, wat eten ergens en weer door tuffen met eventueel een dvd-tje aan.
keek dus naar tijd maar zal dan zo ong 11 of 12 uur zijn toch? dan zou ik idd in de vooravond vertrekken miss als de kids normaal naar bed gaan (mits ze slapen in auto naturlijk) dan zelf elke 2 uur oid wisselen kun je ook steeds ff wat slapen. (al kan ik dat dus niet haha) smorgens lekker wat ontbijten ergens en dan iss dvdtje ed aandoen . dan moet het jah wel te doen zijn. wij rijden er ong 8 uur, zonder stops dan, over.en gaan dus pas om 5 uur weg smorgens. hotel is voor ons ook niks onderweg ten eerste vind ik het mega duur vaak en je moet als je vooraf wil reserveren vaaka met creditcard betalen. (hebben we dus niet) en idd je spullen dan nog die je in de auto hebt staan. en je ligt dan weer met zn alleenin zo n hokkie en bij jou moet je miss zelfs verplicht wel 2 kamers huren. ik zou het dus gewoon proberen. degene die als eerst gaat rijden zou miss zelf smiddags al ff kunnen slapen.
whahah jah dat weet je maar nooit he. das maar net afwachten. zo waren ze hier juist het begin echt wle wakker haha helemaal spannend zo in het donker rijden natuurlijk. pas later hebben ze allebei dutjes gedaan. nu was disney niet zo ver natuurlijk vorig jaar dit jaar word het voor ons ok wat verder en de kleine man weer ouder dus moeten ook maar afwachten de tweede dag van vakantie maken we ook geen plannen ff rustig bijkomen zeg maar....
Wij zijn vorige zomer naar Italiƫ geweest met onze kinderen, 1400 km rijden en wij hebben gekozen voor een overnachting in Zwitserland. Wij vonden dit een aanrader. Je bent allemaal lekker uitgerust en komt dus ook fit aan, ipv afgepeigerd na een nacht doorhalen. Wij hebben wel gekozen voor een hotel met een afgesloten parkeerplaats (met slagbomen en een in- en uitrijdkaart), niet direct langs de snelweg. Dit in verband met het feit dat je spullen in je auto achterblijven. Onze mening: je vakantie begint al met de reis er naar toe, dus waarom zou je die ook niet ontspannen afleggen? Nadeel is wel dat er extra kosten bijkomen....
Ik lees hier even mee! dit jaar voor t eerst ver rijden met onze kleine vent erbij. Hier ook richting Frankrijk, en ook ongeveer 1300 km. Wij hebben ook een twijfel. Maar ik neig toch meer naar een stop in de avond en de volgende ochten weer lekker gaan rijden. @ Anakin; Wat je zegt over je vakantie begint al met de heenreis, dus waarom die niet ook ontspannen afleggen? Helemaal waar!! Goed punt !!!!
Dat is natuurlijk wel te hopen dat het dan een ontspannen heenreis wordt, want ik ben namelijk bang dat die van mij met het vele rijden vreselijk vervelend gaan worden, heb echt zeurkindjes en dan wordt dat echt geen ontspannen reis, alleen maar stress en iedere keer stoppeen en als we dan in 1 keer doorrijden dan hebben we alleen de ochtend, als ze natuurlijk de nacht blijven slapen en we rijden omstebeurt, dus kunnen wij ook nog even slapen.. Ben er al uit haha, wij rijden in 1x door.. dank meiden voor de ervaringen.
ik ben het er helemaal mee eens dat je vakantie al begint met de reis dat klopt hier ook wel als we de grens overgaan heb ik echt zoiets van joepie vakantie, maar ik kan niet zo goed slapen in een andere ruimte als we aankomen ben ik ook altijd 1 nacht vreselijk aan het spoken dus als we onderweg zouden overnachten slaap ik geen seconde, daarbij ik denk dat mijn mannetje het fijner vindt overdag maar ene klein stukje dan de hele dag in de auto als hij nu wakker wordt zijn we er bijna
Wij gaan naar zuid-Frankrijk en overnachten in een B&B. Ik weet zeker dat onze kinderen niet de hele nacht zullen slapen in de auto en 's nachts moet je toch wel je koppie erbij kunnen houden. Dus wij vertrekken 's ochtends vroeg, nemen onze tijd en zullen na het avondeten aankomen in de b&b. Daar even douchen, kinderen op bed, wij drinken nog even een wijntje en dan slapen. De volgende ochtend uitgebreid ontbijten en dan door naar de camping. Daar mogen we toch pas rond 16uur in de mobil home.