Vakantie; Bagage voor baby's?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Seheira, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Hoi Hoi,

Volgende maand gaan wij voor het eerst met onze dochter 15dagen op vakantie. We vliegen met transavia en we zitten toch steeds aan onze bagage te denken. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat mag ik voor mijn dochter meenemen? En hoe doe ik dit met pampers, voeding etc? En telt de buggy mee als handbagage of moet ik die al eerder laten inchecken?

Hihi zoveel vragen.. maar wellicht dat iemand mij kan helpen. :(

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    voor de meeste vragen kun je bij je maatschappij terecht dat verschilt namelijk. meestal is buggy wel handbagage en kan ie als extra bij de bagage die je al voor je kindje hebt. verder mag je voeding meestal ook meenemen voor onderweg.

luiers zou ik niet voor 15 dagen inpakken dan heb je al een koffer vol. overal zijin babys dus ook luiers.

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zover ik weet, mag je de buggy apart meenemen en telt het niet mee met het gewicht. Voor de zekerheid moet je dat even nakijken op de website van Transavia. Zo mag je voor een baby soms ook 10 kilo ruimbagage meenemen en daarnaast dus eigen handbagage.
    Luiers en voeding zou ik voor de 1e dagen meenemen en dan daar kopen, tenzij het iets speciaals is en/of je heel veel ruimte over hebt. Melkpoeder (indien nodig) zou ik wel meenemen.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

bij transavia op de site staat dat de buggy mee telt met je kilos.
    je mag 10 kilo meenemen voor de kleine en een buggy is gemiddeld 8 kilo dus je houdt 2 kilo over

vorig jaar met transavia gevlogen en hadden 46 kilo in totaal 2 volwassenen en baby en 8 kilo aan buggy maar ze deden niet moeilijk

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je moet op je ticket kijken wat je voor je kindje mag meenemen. Dit verschilt namelijk soms van wat er op de site van de luchtvaartmaatschappij staat! Maar meestal is het 10 kilo, of geen extra bagage.

Verder mag je óf een maxi cosi óf een paraplubuggy meenemen tot aan de gate (officieel telt dit misschien wel bij de kilo's maar geloof niet dat ze daar moeilijk over doen). Kinderwagen zal ingecheckt moeten worden bij de meeste maatschappijen. Als handbagage is een luiertas (extra) toegestaan en qua voeding/medicijnen alles wat je voor de baby nodig hebt tijdens de vlucht (zorg ervoor dat medicijnen wel op naam staan). Luiers niet meenemen (behalve als je naar Afrika gaat want daar zijn de luiers van plastic dacht ik) maar gewoon ter plekke kopen.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me aan bij P1982 - alleen met dat verschil, dat ze volgens mij voor paraplubuggy's 5 kilo rekenen.

Die van ons woog uiteindelijk 6 kilo. Maar je mag dus 5 kilo in totaal extra meenemen in jullie koffers.

Belangrijk om op te letten is dat je koffer van zichzelf al geen 5 of 6 kilo weegt.

Verder mag je je buggy meenemen tot aan de slurf van het vliegtuig en daar laat je hem dan achter. In griekenland kregen we hem terug op de bagageband. Vandaar dat er wel een sticker omheen geplakt werd (net als aan je handbagage) .

Ik zou zelf kijken hoeveel ruimte/gewicht je over hebt en dat volstoppen met luiers :p .

Voeding en water mag je zelf meenemen hetgeen je nodig hebt (en 1 x extra voor in het vliegtuig) . Ik zou wél de voeding verdelen over de 2 koffers - je weet tenslotte maar nooit en voeding is wel belangrijk voor je kindje natuurlijk.

7. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben gelijk op de site van transavia aan het kijken en wordt al een stuk wijzer. Idd pampers voor 15 dagen wordt iets teveel.. dus zal voor de 1e dagen wat mee nemen en de rest daar kopen.

Vindt het toch iets spannender dan ik dacht om met zo'n kleintje te gaan vliegen haha

8. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Net terug van Mallorca en met Transavia gevlogen. De buggy wordt als 5 kilo bagage gerekend. Alleen drinken in een flesje voor je kind wordt oogluikend toegestaan. Alle pakjes drinken, thermosflesjes etc. wordt allemaal weggegooid c.q. geleegd. Na de douane kun je dat weer kopen voor veel duurder. Maar ja dat is niet anders. Op de terugvlucht hadden we minder bij ons en meer kilo's. Rara hoe kan dat. We konden dus bij het inchecken kiezen om vier kilo uit de koffers te halen en over te doen in de handbagage of bijbetalen a 10 euro per kilo. Met een hele rij achter ons hebben we maar betaald, maar ik denk dat de weegschaal daar iets anders ge-ijkt is. Op de terugvlucht mochten we wel pakjes drinken meenemen in de handbagage.

Pampers kun je daar kopen, maar kosten een tientje voor 20 luiers (4+) in de buurtsuper. Ga je meer uit het toeristische centrum naar een megasupermarkt betaal je al veel minder. Maar in ieder geval is alles te koop. Neem niet teveel kleertjes mee. Ik had voor iedere dag een stelletje voor koud en voor warm weer en de helft is ongedragen mee teruggegaan. Wat je verder echt moet doen is alle kleren van jullie zelf en van de kleine over de koffers verdelen en voor jullie zelf de badkleding meenemen in de handbagage. Het gebeurde onze buren op vakantie ook dat een van de koffers een week later kwamen. Als dan toevallig al jouw kleren of die van de kleine in die koffer zitten ben je mooi de sigaar. Fijne vakantie.

Oh ja, je krijgt een sticker bij het inchecken op je buggy, zorg dat je die sticker ook bij je hebt, anders krijg je de buggy soms niet mee. En op Schiphol komt de buggy aan op een aparte band, dus niet de band waar je koffer op komt. Wij stonden allemaal te wachten op de buggy's terwijl we als eerste de koffers hadden.

9. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Ja, we zitten er zeker aan te denken om de pampers daar te kopen. We gaan naar Turkije, waar mijn man vandaan komt. Mijn schoonmoeder vertrekt een week eerder dus die hebben we al de opdracht gegegeven om op het vliegveld klaar te staan met genoeg pampers voordat wij naar het hotel vertrekken. Alleen weten we niet zeker hoe het zit met zwemluiers.. of we die daar kunnen vinden of dat we die idd zelf mee moeten nemen en hoeveel.

Het is allemaal een beetje puzzelen zo voor de eerste keer, maar ik weet zeker dat het straks achteraf gezien wel mee is gevallen, zoals altijd ;)

10. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben 3 weken geleden naar Turkije geweest en in het winkeltje van het hotel verkochten ze luiers (Prima, is vergelijkbaar met pampers) en zwemluiers van Huggies. Dit winkeltje was alleen erg prijzig! Even het hotelcomplex af naar de supermarkt en je komt genoeg tegen...

Ik zou zelf genoeg luiers meenemen voor 2 dagen, dan hoef je niet meteen op het vliegveld te stressen;)'

Ik had na veel getwijfel een flesje met diksap gevuld en goed verpakt in mijn koffer gedaan. Was hier erg blij mee... kon in het hotel alleen maar zoete troep krijgen!

11. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Zwemluiers schijn je uit te kunnen wassen als er alleen in geplast is. Even ophangen en als ie droog is kan ie weer aan. Scheelt weer in de kosten.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou van thuis zelf een stuk of 5 zwemluiers meenemen - hier worden ze ook een keer of 3 hergebruikt vaak.

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

Geld dat ook voor bijv pyamapapje of fruitflesje met opvolgmelk??
    Zo ja dan moet ik dus melkpoeder meenemen in het vliegtuig.

Deel Deze Pagina