Hoi, misschien een beetje een stomme vraag. Ik weet dat alcohol heel slecht is tijdens het zwanger zijn en worden. Ik drink dan ook geen druppel. Maar mijn vraag gaat over mijn man. Het is kermis hier... dus je raadt het al, hij drinkt dan graag een biertje. Ook weet ik dat dat de vruchtbaarheid niet ten goede komt... Maar is het ook slecht? Mocht je wel zwanger raken dus. Als wij drinken kan dat gevolgen hebben, hoe zit dat als de man alcohol drinkt?
Ja het is slecht voor het zaad, net als roken.. Maar volgens mij worden er toch genoeg zwanger in combi met alcohol, al komt dat misschien vaker ongeplanned voor.. Kijk als hij wat meer biertjes heeft omdat het kermis is dan kan het natuurlijk niet zo veel kwaad. Denk eerder bij continue veel vuldig gebruik dat we pas over wat schadelijk is gaan praten. Gewoon lekker genieten en rustig aan doen!
Hoi, Ik herken je zorgen, vandaar dat ik dat destijds meteen bij mijn arts neer heb gelegd! Mijn partner tuft er ook niet in zeg maar, hij minderde wel hoor, voordat hij moest presteren, maar toch. De arts vertelde me dat veelvuldig alcoholgebruik de levendigheid van de zaadcellen negatief beïnvloed. Maar het hoeft niet altijd zo te zijn. Als je toch bevrucht wordt als hij gedronken heeft, kan dat absoluut geen kwaad voor je kindje. Wat wel kwaad kan, is wanneer je kindje met je verbonden is qua bloedstroom en placenta (zeg vanaf 5 weken), het alles binnenkrijgt wat jij tot je neemt. Dus ook alcohol. Omdat wij IUI deden, werd iedere poging het zaad van mijn partner ''gewassen'' en geteld, en tijdens onze vakantie, toen hij wat meer gedronken had, scoorde hij hoger dan de maand ervoor! Geen zwangerschap toen, maar goed. Je kunt overigens nu gerust nog alcohol drinken, het heeft geen bewezen invloed op de vruchtbaarheid van de vrouw. Wel zeggen de artsen natuurlijk: als je 100% zekerheid wil, gewoon niet doen. Nou, ik heb wel gedronken (met mate) en toch zwanger geworden. Wel iedere keer de week voor NOD gestopt voor de zekerheid overigens. Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Groetjes Patricia
Bedankt voor jullie antwoorden. Zelf drink ik echt geen druppel. Ook roken wij allebei niet. Mijn man drinkt alleen tijdens 'gelegenheden' zoals de kermis dus. Hij vindt het geloof ik onzin dat een man niet zou mogen drinken. Gisteravond heeft hij gedronken, vandaag niet (vandaag sex gehad). Hoop niet dat dat erg is.