Hallo allemaal Ik heb een regelmatige cyclus van 25 dagen met eisprong op dag 11. Nu heb ik op de vierde cyclusdag op het begin van de avond seks gehad met mijn man. Verder geen seks meer gehad wegens dat man griep had. Heb ik een kans dat het raak is of is dat toch te vroeg geweest dag 4. Het was mijn laatste menstruatiedag. Xx
als je eisprong op dag 11 is en je hebt dag 4 sex gehad dan is de kans klein denk ik. Zaad kan tot een paar dagen overleven (ik dacht iets van 72 uur?) soms wat langer, soms wat korter, maar van dag 4-11 is een overbrugging van 7 dagen...
De kans is klein dat je hierdoor zwanger raakt. Spermacellen leven 2-3 dagen, met uitschieters tot 6 dagen. Als je nog ongesteld bent of net erna is het baarmoederslijmvlies echter niet "vriendelijk" voor spermacellen om zo lang te overleven.
Ja die uitschieters zijn wel echt uitzonderingen.. een 'normale' spermacel in een 'normale' omgeving houdt het inderdaad zo'n 72 uur uit en wat Fluss1984 ook zegt, jouw baarmoederlijke omgeving is niet de meest vriendelijke voor spermacellen tijdens je menstruatie. Waar zit je nu in je cyclus? kun je eventueel voor je eigen gevoel een testje doen? Uiteraard, alles kan en het zou niet het eerste uitzonderlijke verhaal zijn maar de kans lijkt voor mij nihil dus ik zou niet al te veel hopen om teleurstelling te voorkomen...