In iemands portomonee kijken kan ik (gelukkig) niet, dus als iemand financieel meer moet gaan werken, ja wie ben ik om daar iets van te vinden. Wel is het zo dat we met zijn alle mogelijk een bepaalde luxe willen. Als ik naar mezelf kijk, ik werk 3 dagen, soms zou ik wel willen stoppen, maar dan besef ik ook dat we niet zo kunnen leven dan dat we nu doen. Ja waar kies je dan voor. Ik vind nu mijn kinderen nog niet allemaal op de kleuterschool zitten, 3 dagen de max. Soms werk ik in het weekend extra, maar dan is mijn man thuis. 5 dagen naar de opvang, maakt voor mij geen verschil of dat een kinderdagverblijf is of elders vind ik echt teveel. Je mist zoveel van de kleintjes. De tijd gaat al zo ontzettend hard. Voor het sociaal aspect vind ik het ook heel belangrijk dat ze andere kindjes zien. op een kinderdagverblijf of gastouder etc. maar dat hoeft geen 5 dagen te zijn. Als ze 4 zijn en naar de kleuterschool gaan, hebben ze daar nog tijd genoeg voor. Is het niet mogelijk dat je man meer gaat werken? of mogelijk iets bij zoekt in de avond-uurtjes. Mijn broer werkt 5 dagen en gaat 2 avonden taxi rijden. Dat zou ook nog een mogelijkheid zijn misschien?? Veel succes met je keuze. En laat je niet gek maken door alle adviezen. Doe wat bij je past en jij moet je er goed bij voelen.
Hoi Hoi Onze dochter gaat 3 dgn naar het kinderdagverblijf. Dit is voor mijn gevoel echt de max, liever zou ik maar 2 dagen doen maar dat is qua werk niet haalbaar.... Ze heeft het daar gelukkig super naar haar zin en wil soms niet eens mee naar huis haha. Ik hoorde wel dat kindjes van 2 jaar in Belgie al 5 dagen in de week naar school gaan, met kinderdagverblijf is dat dan niet veel verschil..... Mijn gevoel is echt 3 dagen de max maar iedereen heeft hier zijn eigen gevoel en gedachtes bij dus doe waar jij je goed bij voelt. Liefs, Sleepy