Toevallig gaan wij later dit jaar ook naar New York! Ik krijg al helemaal de kriebels als ik al deze tips lees. Ik zie dat sommige van jullie gefietst hebben. Dat lijkt ons ook erg leuk. Maar waar kun je dat het beste (niet) doen en is dat wel goed te doen zonder gids? Er zijn natuurlijk wel allerlei georganiseerde fietstours, maar het lijkt me ook wel gaaf om zelf op pad te gaan (en wat goedkoper). Super gaaf trouwens dat je de reis hebt gewonnen!
Visit New York City with Big Apple Greeter Naast de vele tips die al gegeven zijn. Super leuke rondwandeling gehad! Echt een aanrader
Heeft nog niemand iets gezegd over een show op Broadway? Bij tkts.com (zitten 2 bureau's van, eentje op Times Square en eentje ergens anders, zoek die laatste op en haal daar je kaartjes, rij is minder lang) koop je kaartjes voor de helft van de prijs (ongeveer) voor die avond. Gewoon, omdat het kan
En ik heb nog niet voorbij zien komen, dat je goedkope kaartjes kan kopen voor verschillende shows bij de rode trap op Times Square! Dat scheelde echt super veel! Ik vond Ellis Island ook super interessant (daar kwamen de emigraten aan). Wij waren er 10 dagen en hadden en die New York Pass, we moesten wel elke dag 3 bezienswaardigheden in om het geld er uit te halen, maar het is ons gelukt O, en zeker naar een sport toegaan! Basketball was echt super in Madison Square Garden.
O geweldige stad... Ik zou gewoon zoveel mogelijk gaan zien...en neem ook gewoon lekker een taxi...niet duur, snel en makkelijk.
Als het mooi weer is, zou ik zeker een stukje wandelen mee pikken: https://www.archined.nl/2009/10/the-high-line-een-stadswandeling-in-het-spoor-van-new-york De Highline is een oude metrolijn (deze liep niet onder de grond maar hoog er boven), die in zijn geheel omgetoverd is tot een prachtige tuin, het hele stuk. Je ziet NY vanuit een ander perspectief En verder blijf ik toch ook een fan van gewoon lopen. Laatst ben ik vanaf puntje Manhattan gaan wandelen, naar Times Square. Je komt de leukste dingen tegen. De geuren, de mensen.. Een hapje halen bij de Union Square Greenmarket. Lekker lunchen... New York is heeeerlijk