Hoe maak je tandenpoetsen leuk? Mond op slot

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inez01, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Mijn zoontje van 9 maand heeft sinds 2 weken zijn eerste tandjes. Meteen begonnen met poetsen met zo'n vingertandenborstel ( daarvoor ook al weleens tandvlees gemasseerd met de vingertandenborstel). Eerst ging de mond goed open, maar nu ho maar.

Inmiddels ook een gewonen tandenborstel voor baby's geprobeerd, maar ook dan blijft mond op slot. Liedjes zingen werkt ook niet.

Enige wat tot nu toe een beetje lukt is speen bij zijn mond houden en als hij dan hapt, vlug tandenpoetsen. Hij vindt dat echt niet fijn en zet het op een huilen.

Herkenbaar voor jullie? Tips voor verbetering zijn welkom.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat doet ie als je hem de tandenborstel geeft? Dat doen wij, Thijmen heeft een tandenborstel waar ie op kauwt en wij hebben er 1 waar we dan zijn tanden mee poetsen. Dan gaat het redelijk.

En wat mijn vriend soms doet is in bad bij de badeendjes de tanden poetsen en dan bij Thijmen. Dat vindt ie blijkbaar erg grappig en dan gaat het ook beter.

3. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Alex is nog een stuk jonger en dus heeft hij misschien niet helemaal door wat we doen... Ik weet wel dat toen zijn 2e tandje doorkwam hij het een stuk minder grappig vond dan daarvoor. Ik denk dat zijn tandvlees pijnlijk was en dat het daardoor niet zo fijn was voor hem. Nu ze allebei goed door zijn is het geen probleem meer. Hij vindt het juist reuze interessant :D
    Succes!

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hier lukt het ook alleen als we haar zelf ook tandenborsteltje geven en als mijn partner en ik beide thuis zijn gaat mijn partner naast haar ook zijn tanden poetsen en dan vind ze het opeens heeeeel stoer om ook haar tanden te poetsen ;).

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier vond ze het in het begin ook leuk (echt lekker zelfs, zo leek het! we mochten blijven poetsen!) en nu gaat het een stuk minder. Zodra ze de tandenpasta eraf heeft gegeten, vind ze het niet leuk meer...
    Geen tips dus echt. We wisselen af in gebruik van de vingerborstel en de gewone, maar het werkt beiden niet geweldig meer.

6. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    @ Athina: Herkenbaar verhaal. Zal toch ooit wel weer anders worden? ;) ;) ;)

@ B en N: Is een goed idee. Soms poets ik nu mijn tanden weleens bij hem als hij nog in zijn bedje ligt, maar dat kan natuurlijk ook als hij zelf aan de beurt is ( al is het maar voor de show).

@ Geesje: Gelukkig dat het zo'n succes is.

@ Rosao: Vanmorgen heb ik hem zijn eigen tandborstel gegeven, maar hij doet er niks mee. Klein beetje tandpasta eraf gelikt en rest zat aan zijn hand. Tandenborstel verdween achterstevoren in mond. Kortom hem zelf laten doen werkt hier ( nog) niet.

Idee van tandjespoetsen bij eendjes in bad is leuk. Goed plan, ga ik ook eens proberen.

7. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Hier mag ik dr tandjes wel poetsen, en ze weet nu dat we haar daarna ook zelf de tandenborstel geven, in t begin ging ie ook achterstevoren in dr mondje, maar na een paar keer voordoen doet ze hem nu goedom in dr mond en kauwt erop.

ze wilt hem alleen niet meer teruggeven hehe :D

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wanneer er bij Joey een tandje dwars zit mag ik ook niet poetsen. Zodra het tandje door is mag het wel weer. Even doorzetten, en misschien samen tanden poetsen?

9. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik had een tandenborstel gekocht en die aan hem gegeven en toen had ie ook geen clou van wat ie ermee moest. Hij zat toen in bad en plonste het wat in het water. :D
    Ik heb het toen voorgedaan met mijn eigen tandenborstel en dat resulteerde in dat ie mijn tandenborstel ook wilde vasthouden en die ook in het water plonste.
    De volgende dag had ie door wat de bedoeling was, alleen niet bij zichzelf. Hij wilde mijn tanden poetsen met zijn tandenborstel. Dat heb ik dus toegelaten en de dag erna deed hij het bij zichzelf.
    Nathan heeft pas 6 tandjes, ik denk niet dat we al heel rigoreus hoeven te poetsen,. Hij kauwt op de tandenborstel en ik denk dat dat meer dan genoeg is voor nu.

Overigens hoor ik jullie tandpaste noemen, ik dacht dat je voor die hele kleintjes nog geen tandpasta mocht gebruiken, of is dit van die baby tandpasta?

groetjes.

10. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik heb idd babytandpasta :)

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier Sensodyne 0-5 jaar. Alleen is die uit de handel dus als deze op is gaan we over op Elmex

Deel Deze Pagina