5 dagen oude baby, blijft snachts veel huilen. HELP!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xmicheller, 19 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xmicheller

13 okt 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een kleine meid van 5 dagen ze is op de wereld gekomen op 14 oktober 2015 en nou is ze overdag veel aan het slapen soms ook wel wakker. En eet ontzettend veel. Wij mogen van kraamzorg nu 60 tot 70cc geven ( flesvoeding) ik heb borstvoeding geprobeert maar mijn tepels kunnen het niet aan. Nou drinkt ze overdag gewoon 60cc en wilt ook niet meer is 1 keer gebeurt van wel. En snachts als ze 70cc heeft gehad dan wilt ze na een uur alweer eten. Het is ook echt niet iets anders ze wilt echt voeding. Als wij haar dan nog extra 10cc geven dan is dat niet genoeg want 1.5 uur later gaat ze weer huilen en vragen om eten. Nee het is niet alleen dat ze op iets wilt zuigen want na 2 min zuigen op mijn pink word ze boos omdat er niets uit komt. Ik heb dus gewoon een kleine vreetzak.. Nou wil ik haar graag eten geven maar ik mag niet te veel geven. Ik wil niet dat ze darmkrampjes krijgt en nou ben ik al 4 dagen op rij continu wakker om het uur of half uur omdat ze zo veel huilt. We hebben een speen maar die spuugt ze uit na een paar minuten en dan gaat ze weer huilen omdat ze m niet kan vinden het enige wat tot nu toe een beetje werkt is mijn pink geven maar dan voor 5 min want dan is ze er al weer klaar mee of gewoon bij mij neer leggen. Ik wil haar niet bij mij in bed hebben als ik zelf ook wil slapen omdat ik dat te eng vind ivm verstikking.. en ik heb nu echt geen idee meer wat ik moet doen. Kraamzorg hier helpt ook niet echt mee.. want overdag doet ze dit niet en heb niet echt een antwoord gekregen wat ik moet doen om dit te verhelpen.. ik ben zelf kapot en mijn vriend ook.. we zijn chagerijnig tegen elkaar omdat we gewoon te weinig slaap hebben ik heb gisteren bijv. Maar 2 uurtjes geslapen intotaal en vandaag zal het waarschijnlijk het zelfde zijn.. en dan heb ik ook nog eens dat mijn borstten bijna ontploffen en ik die met de hand moet afkolven tegen de pijn en ik nog moet herstellen van de bevalling vanwegen hechtingen. Heeft er iemand een tip hoe ik mijn meisje haar ritme om kan draaien dat ze overdag misschien vaker wakker is en snachts gewoon slaapt.. want soms slaapt ze overdag gewoon 7 uur en wilt ze niet eens eten en moeten we het echt er in proppen en daarna slaapt ze gewoon weer verder. Of dat ze iniedergeval minder huilt vanwegen honger snachts.. ik heb forte staan van nutrilon maar durven we niet te geven aangezien er ook op staat dat er overlegt moet worden met het consultatiebureau en die zien wij nog een aantal dagen niet.. En de kraamhulp is heel erg volgens het boekje en weet "alles". Maar die is wat dit betreft totaal geen hulp.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoelang doet ze over een fles..?

3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Het lijkt ook alsof je dochter misschien dag en nacht nog omdraait, wat heel normaal is. Als ze overdag veel slaapt en je het gevoel hebt dat je het 'er in moet proppen'. Ze is nog maar 5 dagen oud dus daar is helaas niets aan te veranderen. Misschien zou je kunnen proberen wat meer op verzoek te voeden door haar overdag en 's nachts het moment van eten wat meer te laten kiezen. Wellicht dat ze dan nog steeds 's nachts juist veel wakker is, maar dan kun je zelf ook overdag wat bijkomen en wordt het in ieder geval wat rustiger voor jullie allemaal. Meestal draait dat ritme vanzelf wel om, maar dat kost tijd.
    Wij hebben trouwens in de eerste weken ook gehad dat niets genoeg was behalve bij 1 van ons liggen, dus hebben we om en om een paar uur met haar gezeten op de bank, terwijl de ander kon slapen. Het was niet anders en zij had er veel baat bij.

4. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Anders kolf je en geef je de borstvoeding met de fles? Aan borstvoeding zit geen hoeveelheidslimiet, dat mogen ze onbeperkt.

5. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou in ieder geval proberen om je slaap overdag ook een beetje in te halen als dat mogelijk is. Dan kun je het misschien wat beter aan als zs snachts zo aan het rommelen is.

Vind het trouwens ook wel apart dat je kraamhulp je niet echt helpt.. Heb het zelfde gehad. Zoontje veel huilen en werd gezegd, hij is hongerig en ongelukkig (wilde volgens haar nog helemaal niet hier zijn) dus geef hem maar eten als ie huilt en laat hem maar lekker bij je liggen. Met als gevolg dus een overvoed kind met constant buikpijn, en een kind dat nergens anders kon slapen als bij mij.

Maar ik denk dat je kindje dag en nacht idd omdraait. En wat ik daar aan gedaan heb is overdag bij uit bed halen de gordijnen open, normaal praten etc. En snachts zo donker mogelijk houden en niet of zachtjes praten. Maarja ik ben daar pas later mee begonnen dus weet niet of dat bij zo'n jong kindje al nut heeft. Je zou het natuurlijk altijd kunnen proberen :)

Wat de voedingen betreft wil ik je de tip geven om uit te kijken dat ze niet te veel krijgt voor haar gewicht. Ik spreek uit ervaring ;) meestal als ze veel te veel krijgen gaan ze meer huilen en dan denk je dat er honger is, maar uiteindelijk blijkt dat ze gewoon buikpijn hebben..

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het is zeker geen honger na 1 uur 70cc !
    Ze huilt om andere reden. Weet je wat het is je kan 200cc geven sommige drinnken dat zelfs op of elk uur. Voeding is zwaar dus door drinken worden ze moe en gaan slapperig worden.

Je dochter heeft duidelijk rust en regelmaat nodig. Voed strik elk 3 uur. Soms iets eerder/larer niet erg maar proberr dat aanhouden dat betekent ook uit bed halen voor voeding.
    Dag: gordijnen open of half open nacht dicht.
    Slapen enkel in eigen bed of op 1 plek. Wakker inleggen. Speen blijven indoen (pasgeborene nemen niet goed speen of spugen snel uit- gewoon 100x indoen).
    Je kan beginnen inbakeren voor nacht

Ze is nog erg klein en moet ritme vinden. En tja kraampjes krijgt toch iedereen;)

Verder als ze ontroostbaar huilt uren lang dan heeft ze pijn ( reflux/darmen/alleegie/kiss). En geef niet te veel voedinb want zo heb je niets om op te bouwen en straks zit ze aan max per dag en heeft dan inderdaad wel honger maar je mag niet meer

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    En tja, tip?
    Neem je baby op borst, slaap mee in bed of vlak naast of op borst, loop mee, wieg, kom op ze is pas 5 dagen oud!
    slaap en rust overdah opv nacht voorlopig. Het komt wel goed.

Kolven: huur een medele bij thuiszorg.

Andere voeding: kan maar hoeft niet want je dochter heeft geen honger, ze heeft mamahonger en wil bij je zijn. Probeer overdag iets langer wakker houden, vaste ritme dus en licht houden. En voor nacht badje in, donker.
    Je kan baby bij je leggen verstikken zal niet gebeuren als je niet rookt/overwicht/alcohol drinkt. Neem voedingkussen en leg haar half op je borst/arm half op kussen. Vouw kussen dubbel zeg maar. Je kan ook kussen tussen leggen met molton over de dubbel kussen spannen en je baby erin overleggen tussen jullie.
    Of cosleeper. Laat haar op je borst slapen halfuurtje en leg over in de nacht.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kindje draait dag en nacht nog om, dat is heel normaal. In de buik had ze dat ritme ook: overdag wiegden jouw bewegingen haar in slaap, en 's nachts werd ze wakker omdat jij zo rustig was. Je moet haar de kans geven om dat ritme weer om te draaien. Veel baby's hebben dat de eerste dagen.

Verder heeft ze waarschijnlijk veel zuigbehoefte. Hoe lang doet ze over een fles? Dat moet minstens twintig minuten zijn. Haal je dat niet, dan is het belangrijk om een kleinere speen te gebruiken.

En ik lees dat ze haar tutje niet wilt. Probeer ook eens wat andere merken. Veel baby's zijn nogal kieskeurig in welke tut ze willen. Mijn dochter wou enkel MAM...

Probeer er vooral rustig onder te blijven. Ja, het is lastig om zo weinig te slapen. Maar het is nu eenmaal normaal, met zo'n kleintje. Het zijn geen machines.

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Heel herkenbaar. Die eerste weken waren hier ook heel pittig. Idd overdag je rust pakken, eventueel wisseldiensten met je man houden. Om de beurt slapen. Hier hielp het om haar veel bij me te nemen. Op schoot sliep ze vaak wel. Behoefte aan contact met mama ook. Sterkte! En het wordt beter, echt!

10. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.788
    491
    83
    Ons mannetje had na de 2e week (eerste week hebben we in het ziekenhuis doorgebracht) vooral dat hij niet wilde slapen na de fles van 4/5 uur. Ondanks dat hij bij ons op de kamer lag, was dat niet genoeg. Hij had echt mamma honger en wilde alleen op mijn borst slapen.

En ondanks dat ik het eng vond, toch maar gedaan. Zelf half recht op, voedingskussen over m'n buik en onder m'n armen geklemd, nog meer kussen om me heen en die kleine kon geen kant meer op. En zo sliep hij dan door tot een uur of 8. Alleen ging het wel ten koste van m'n rug haha, dus uiteindelijk op het aankleedkussen gelegd, zodat hij wel mijn nabijheid voelde. Ik heb hem toen tussen de muur en mezelf neergelegd, omdat m'n vriend nogal groot is en nogal vast slaapt. Is dat misschien een optie om te proberen?

En verder is het echt gewoon even een ritme zoeken. Zeker de eerste periode is het vermoeiend, maar het wordt vanzelf beter, echt!

11. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Zoals anderen hier al schreven; haar dag/nacht ritme is omgedraaid... is ze toevallig in de ochtend geboren? Hier is ZL om 5:00 geboren en sliep na de bevalling de hele dag en was s'nachts wakker. Dit heeft een tijdje geduurd! Is vanzelf over gegaan maar tot die tijd was het gewoon ruk

Ze is pas5 dagen, echt nog een ieniemienie. Ik vond die eerste weken loodzwaar. Eigenlijk tot hij 3 maanden was vond ik er weinig aan (slaap tekort, huilende baby, zelf ook veel gehuild) maar ook dat is goed gekomen.

Jullie moeten elkaar leren kennen en je baby moet ook nog eens aan al het andere wennen en ook dat duurt. Tot 6 weken gaan veel baby's ook nog een veel huilen. Pak je rust wanneer je het kan. Laat het huishouden voor wat het is

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hier ook een meisje wat in het begin de nacht en dag omgedraaid had.
    ik denk ook dat het van invloed is op welke tijd ze geboren zijn.
    mijn oudste is savonds geboren en heeft nooit geen problemen gehad met slapen snachts.
    nu dl #2 is aan het begin van de middag geboren en sliep dus de eerste nachten niet.
    wij zijn overgestapt naar voeden op verzoek overdag (snachts deden we al waren al blij als ze sliep) wat al scheelde in de nachten.
    overdag licht op de kamer en snachts donker.
    nu heeft onze kleine meid ook last van darmkrampjes en die zijn savonds en snachts het ergst en dan wil ze ook alleen bij mama op de buik of borst slapen.
    de speen pakte ze pas na 2 weken toen wist ze pas wat ze er mee moest doen en hoe ze erop zuigen moest.
    dat scheelde ook weer.
    nu heeft ze goede en slechte nachten.
    maar het is gelukkig niet meer elke nacht een slechte nacht..

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier was het bij alledrie zo (ochtend, avond en nacht geboren), maar volgens mij hoort dat gewoon een beetje bij die pasgeboren ukkies. Zoals iemand al aangaf: overdag sliepen ze veel in de buik en 's nachts waren ze meer wakker.

Kijk inderdaad naar hoelang een voeding duurt, probeer een ander speentje en probeer daarnaast zoveel mogelijk jullie rust te pakken overdag. Zie dat jullie een ouder kindje hebben, maar ga dan om beurten even boven verder slapen, of bij de oudste op de bank met even een filmpje/tv aan voor haar en zelf even wat doezelen.
    Hier sliep de baby overigens beneden in de woonkamer overdag, zo kon ze merken en horen dat wij actiever waren of boven in bed met gordijnen open.

Het wordt wel weer beter, maar mijn inziens hoort het er wel een beetje bij.

14. harmsen85

harmsen85 Lid

7 apr 2015
    93
    0
    0
    mijn klein wondertje!
    lelystad
    jeetje 5 dagen oud! waar praat je over,wij hadden het 10 maanden lang:) maar net wat iedereen hier al zegt, is echt dag en nacht ritme, laat je baby niet je stress voelen! want daar zijn ze ontzettend gevoelig voor! waardoor het misschien erger kan worden,

wat wij wel deden was savonds toch extra geven, met johannes wat het dikker maakt en ze iets beter vol zitten, weet alleen niet vanaf welke leeftijd het mag, wij deden het pas vanaf 2 maanden.en tja krampen, het hoort er helaas allemaal bij! wat ik je aanraad is de dr brown fles!!!! heeft bij ons zoooooo goed geholpen tegen krampjes!!!! waardoor eigenlijk alles echt wel beter ging!

overdag gordijntjes open, savonds dicht, zelf overdag mee slapen! zodat je het beter trekt! been there done that.. know how you feel!
    maar het word echt wel beter! ookal voelt dat nu niet zo, maar net wat ik al zei is pas 5 dagen;)

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Goh met 5 dagen is dit doodnormaal hoor.. Ze hebben nog geen besef van dag en nacht..

De 1ste maanden vond ik idd heel zwaar.. Pas sinds 6-7 maand is het hier (meestal) gemakkelijk beginnen te gaan

16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.557
    113
    Neem haar lekker bij je. Wissel elkaar af.
    Je kleintje is nog maar net in de boze buitenwereld.
    Voed op verzoek en veel knuffelen.
    Hoe meer ontspannen jzelf bent hoe beter het gaat.
    Kijk zelf ook niet teveel op de klok

17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb als enige tip: ga er in mee! Ons zoontje deed dat ook de eerste weken. Het enige wat werkte was rond lopen, voeden en op onze borst liggen. Het werd vanzelf beter. Het is nog wat vroeg om zijn dag en nacht om te keren maar dat komt snel genoeg hoor!

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ze is pas 5 dagen. Slapeloze nachten zul je nog wel eventjes hebben. Het is vermoeiend, maar dat wordt beter.

Onze zoon heeft 4 weken in ons bed geslapen. Ik vond het heel normaal eigenlijk. Wij zorgden wel voor veilig samen slapen. Ik legde het voedingskussen om hem heen. Dus ik kon niet op hem rollen. Man en ik hadden tijdelijk ons eigen deken ipv 1 grote en onze zoon had zijn eigen lakentje. Dan kun je prima samen slapen. En als je kindje er behoefte aan heeft dan kun je dat best doen met 5 dagen oud...

Overdag, ook samen lekker het bed in. Elk kwartiertje dat je in slaap sukkelt is er weer eentje. Welkom in de wereld van verse moeders ;)

19. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Niet onaardig bedoelt, maar wel lastig als je na 5 dagen al oververmoeid bent. Dan hebben jullie nog een lange weg te gaan.
    In de eerste periode draaiden vl en ik 'diensten'. Dus hij 2 uur en ik 2 uur. Als de een op was, kon de ander slapen etc.
    Je kindje is net uit jouw buik en wil logischerwijs bij jou zijn. Dus flink bij je houden en knuffelen. Verder zou ik ook niet steeds de fles geven. Ook niet met moedermelk. Aan de borst kunnen babies het zelf regelen, maar zodra het uit ene flesje komt, lukt dat niet meer. Welke fles gebruik je? Je kindje kan makkelijk kramp krijgen van de sloten melk die je geeft ( ik vind 70-90cc wel veel met5 dgn).
    Ik las dat piccolina aangaf strak elke 3 uur. Lijkt me voor zo'n kleintje echt niet handig. Tenzjj dit op haar verzoek is. Een babiy van die leeftd hoor regelmatig( ong elke 2 uur) kleine hoeveelheden te drinken. Dat is natuurlijk drink gedrag.

Overdag mee slapen met de baby. Ik weet niet of je nog andere kinderen hebt? Zo niet, kruip gewoon met elk slaapje mee. Er is niets is met je kindje. Ze is gewoon net op deze wereld, van slag en moet wennen aan licht, geluid, honger, kou etc. Volg je kind en knuffel!

20. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik vind het niet gek hoe je je voelt. Ik herken het wel. De wereld staat al op zn kop, je voelt je onzeker 'is dit wel normaal?!' En dan is je kindje ook nog onrustig. En niemand kan je eigenlijk de oplossing geven.

Geef jezelf en je kindje de tijd en ga mee in hoe de situatie nu is. Moeilijk, vermoeiend ja, maar er tegen vechten is nog veel frustrerender. Zoek het hem in hoe je het beter vol gaat houden. Wissel elkaar af inderdaad en denk eens aan een cosleeper. Dat is een bedje die je aan je eigen bed vastmaakt zodat je baby dicht bij je kan zijn, maar je wel de veiligheid kunt bewaren. (Hoewel bij mij de eerste weken babylief alleen op mij geplakt wilde slapen en ik de keuze maakte om dit gewoon te doen om niet in te storten, maar dat terzijde)

Eet zelf goed en gezond. Vraag als het kan hulp van familie, slaap overdag mt je baby mee.

Laat je niet ontmoedigen. Het hebben van een baby is zwaar, maar het s nachts spoken is volkomen normaal babygedrag. Het wordt elke week een beetje beter. Sterkte!

Deel Deze Pagina