Vraagje

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Pitahaya, 25 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik ben nog niet bezig met zwanger worden hoor... Maar daar willen we nu vanaf januari weer voor gaan.

Precies 2 weken terug had ik zo rond 2 uur in de middag een positieve ovulatietest. Die dagen ervoor had ik ook vruchtbaar slijm dus ik denk inderdaad dat er een ovulatie is geweest.
    Ik ben mijn cyclus al een beetje aan het leren kennen voor als we wel zwanger willen worden (en ik ga zondag naar de sauna) dus wil weten wanneer ik ongesteld word. Ik had eigenlijk verwacht dat ik het vandaag zou worden (precies 2 weken na positieve test) maar er is nog niets.

Is dat niet raar?
    (We willen nog niet zwanger worden dus hebben geen onbeschermde seks gehad dus een zwangerschapstest heeft geen nut).

2. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    het kan zijn dat je LF wat langer is, misschien dat je ongesteldheid morgen of later doorbreekt.

Als je inzicht in je cyclus wilt hebben zou je misschien ook kunnen tempen, dat geeft je een beter beeld.

3. Pitahaya

Maar heeft dat dan nog verder nut dan? Want ik weet wanneer mijn ovulatie is?
    Temperaturen kan mij dan niet meer vertellen dan dat ik nu al weet of wel?

4. Pitahaya

En hoe lang kan zo'n LF zijn?

5. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Je hebt je eisprong 24-48 uur na je positieve test. Dan zou je je eisprong dus op zaterdag of zondag hebben gehad. Met een beetje pech wordt je dus zondag ongesteld.

6. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Vlak voor je ongesteld wordt, heb je een dip in je temperatuur. Zo weet je dus dat je ongesteldheid eraan komt. Een LF is gemiddeld 14 dagen, maar kan ook (veel) korter of langer zijn. 11 dagen is niet uitzonderlijk en 17 ook niet. Een lijf is geen exacte wetenschap.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat wilde ik net typen. :D

Een positieve ovulatietest geeft NIET de eisprong zelf weer. Dat is een denkfout die meerdere mensen maken. Een positieve ovulatietest geeft alleen de LH-piek weer welke de eisprong in gang gaat zetten.
    De eisprong vindt binnen 24 tot 48 uur na een positieve ovulatietest plaats. Veiligheidshalve kun je beter van 48 uur uitgaan.
    Dus je NOD is dan: positieve ovulatietest + 48 uur + 2 weken.
    In jouw geval is je NOD dus aanstaande zondag.

En als je inderdaad voor een kindje gaat, is het dus verstandig om niet alleen op de dag van positieve ovulatietest sex te hebben, maar zeker ook de dagen daarna!

8. Pitahaya

Oh, dat is sowieso wel handig om te weten dan!

Grr... wel balen dat ik dan misschien zondag pas ongesteld word. Opzich doe ik wel vaker met tampon in naar de sauna (zulke lange cyclussen maar ik krijg het toch al voor de 3e keer voor elkaar). Vind dat niet zo'n probleem maar dag 1 heb ik wel altijd flinke buikpijn. Nou ja

9. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    Dit dus :)

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat is zeker niet bij iedereen zo. Bij veel vrouwen daalt de temperatuur ook zelfs pas op dag 1 of zelfs dag 2 van hun cyclus.
    Bij mij daalde de temperatuur ook wel eens pas op dag 1 of 2 van mijn cyclus, dus niet er al voor.

11. Pitahaya

Ben ondertussen dus nog steeds niet ongesteld. Vind dit wel een beetje raar hoor.

Ben benieuwd of het nou morgen gaat komen of toch vanavond ofzo nog....

12. Johanna1986

Johanna1986 Niet meer actief

Als je het graag wil weten zou je altijd kunnen testen natuurlijk. Of je wacht het nog even af.. Spannend.

13. Pitahaya

Nee, is niet spannend want wil nog niet zwanger worden.

Ik ben vanochtend ongesteld geworden. Toch raar! Is gewoon 17 dagen na de positieve ovulatietest! Heb dus wel een lange LF denk ik dan he? Is dat wel goed?

14. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Een korte LF (< 9 dagen) kan ervoor zorgen dat zwanger worden moeilijk gaat, van een lange LF heb je bij het zwanger worden geen last. Je cyclus duurt alleen wat langer. Bij jou is het heel keurig een dag of 15-16 (het hoeft niet elke keer precies hetzelfde te zijn), dus niet extreem lang en helemaal niet problematisch ;) Succes!

Deel Deze Pagina