Hoi, de titel zegt t al. Ik had donderdag ongesteld moeten worden en is nu al de 5e dag dat het uitblijft. Vandaag nog een test gedaan maar die was negatief. Hoe zou dit kunnen? Ik heb echt altijd een cyclus van 28 dagen en weet niet anders dan dat ik altijd op donderdags ongesteld word. Word hier echt mega onzeker van. Moet ik naar de huisarts?
Het kan best zijn dat je cyclus een keer wat langer is, Daar is ook helemaal niks mis mee. Ik denk dat als je de huisarts zou bellen ze je ook adviseren nog een test te doen als je menstruatie nog langer uitblijft.. Maar hoor ook verhalen van vrouwen die gewoon een keer een hele menstruatie overslaan. Als je voor je eigen gerustheid de huisarts wil bellen kan dat tuurlijk altijd want daar zijn ze ook voor maar zal me er niet te veel zorgen over maken.
Je slikt dus geen pil? Heb je dan een andere vorm van anticonceptie? Is het de bedoeling om zwanger te raken?
Je zou idd een cyclus over kunnen slaan. Of deze keer is je eisprong bijvoorbeeld een weekje later, dan schuift je NOD ook op.
Je eisprong kan soms later komen door bijv griepje, stress etc en hierdoor Menstruatie ook later. Misschien ziek geweest deze cycles of veel stress gehad? Zou over weekje nog is testen en dan nog negatief en geen menstruatie zou je naar huisarts kunnen. Menstratie overslaan gebeurd soms zonder enige oorzaak
Ik heb de 16e een ovulatietest gedaan en die was super positief dus denk dan wel dat ik de 16e of 17e eisprong heb gehad. Het is ook wel de bedoeling om zwanger te worden maar zit geen haast achter. ben niet ziet geweest, heb geen stress zover ik weet en heb na overtijd te zijn 3 verschillende tests gebruikt. Ik heb voor donderdag een afspraak gemaakt bij de huisarts
Bij een positieve test springt je ei binnen 48 uur. Dat betekend dus dat je uiterlijk de 18e je eisprong hebt gehad en de 19e 1 dpo is. Vandaag dan 18 dpo. Bij een luteale fase van 14 dagen ben je dan vandaag 4 dagen overtijd. Mijn cyclus is zolang als ik me herinner 28 dagen en toch 2 maanden geleden had ik ineens een cyclus van 35 dagen. Waarom...?? Geen idee, je cyclus kan weleens wat langer zijn, zij het door stress, onderliggend griepje, of gewoon omdat het gebeurt. Afgelopen maand weer een cyclus van netjes 28 dagen. Ik persoonlijk zou me daar niet zo druk om maken en het gewoon nog even afwachten. Een huisarst kan hier ook verder niks aan veranderen.
Je kunt gewoon eens een langere cyclus hebben. Dat heb ik ook gehad de maanden voordat ik zwanger raakte. Daar kan een huisarts weinig aan doen. Volgens mij maak je je er iets te druk om (gezien je topics). Ik zou even proberen te ontspannen
Ik vermoed dat je ei niet gesprongen is na de positieve test en dat je dus mog niet overtijd bent. Ik zou zelf even 2 weken wachten en kijken wat er gebeurd.