jam87 hoe is normaal je cyclus dan is die regelmatig of onregelmatig en hoelang ben je gestopt met de pil heb gehoord dat vaak door t ontpillen je cyclus van slag is welke test heb je gebruikt
Hallo mama15, Ben al een jaar geleden gestopt met de pil. Daarna Zwanger geraakt en miskraam gehad van 8 weken, daarna werd mijn cyclus dagen wat langer en nu is het wat minder geworden ( 30 tot 35) maar laatste 3 maanden werd ik netjes op tijd ongesteldl, altijd over 30 dagen ongesteld geworden en nu 8 dagen overtijd, had ik op 5 of 6 ongesteld moeten worden. Mijn vorige menstruatie in mei was weinig bloed eruit gekomen en heel erg donker van kleur (donkerbruin) Dus ik snap echt niks van. Kan zwanger zijn ook al de test negatief is? of moet ik nog een paar dagen wachten? of is het beter om naar HA te gaan en een bloedtest doen? Ik heb trouwens een Sensitest zwangerschaptest midstream gebruikt.
Je kan hier op klikken en kijken welke test die ik gebruikt heb. http://www.sensitest.nl/foto/producten/g_sensitest-midstream-hcg-700.jpg
Ik hoor ook wel eens dat je lichaam je voor de gek kan houden als je heel graag zwanger wilt worden... kan dat eigenlijk?
Hey Jam87 en Manon, Je lichaam maakt het hcg hormoon aan, dat om de dag word verdubbeld. als een test aangeeft dat je zwanger bent, ben je dat ook echt. maar andersom kan hij het nog wel eens fout hebben. Dat komt omdat de test het hcg hormoon meet, en dat vaak pas vanaf 2 weken na de bevruchting goed kan meten. eerder zit er soms nog te weinig hormoon in je urine, voor de test om erop te reageren. en dan verschilt het ook per persoon, vrouwen die meteen snel misselijk etc zijn tijdens zwangerschap maken sneller dat hormoon aan als vrouwen die geen kwaaltjes hebben. Die kwaaltjes worden juist veroorzaakt door dat hormoon. Dus wees gerust, zolang je nog niet ongi bent, is er nog hoop! misschien maken onze lichamen dat hormoon gewoon langzamer aan als andere vrouwen. Maar wat ook kan zijn, is dat je cyclus langer is dan verwacht. en dat je je ei dus later hebt gehad als je gedacht had.. dus het is gewoon afwachten, of je een deze dagen ongi word of n positieve test in handen hebt. dus ik zou niet te vaak testen, want dan word je alleen depressief van die negatieve testen.. maar als je 10 dagen na je nod nog niks merkt, zal ik maar wel even de ha bellen.. ik ben nu 4 dagen overtijd, en nog geen spoor te bekennen van de duiveltjes.. en wel lichtjes wat kwaaltjes.. ben benieuwd! ik heb gister voor het laatst negatief getest.. doe er denk ik morgen of zaterdag nog eentje.. het is alleen zo moeilijk, dat wachten.. het liefst wil ik elke dag testen! suces meiden! hoop dat ik jullie wat wijzer heb gemaakt, en als ik ergens geen gelijk in heb, hoor ik het graag! Liefs
Extreme vormen zou ik het niet noemen, ik ben erg bekend met ochtend misselijkheid en heb ontsettend veel negatieve testen beplast omdat mijn lichaam toch hormoon had om een eisprong te kunnen onderdrukken... Anyways.. Ja dit kan net als met medicatie en in een grootschalige setting.. Dr house heeft daar een leuke aflevering van gemaakt waar "schijn symptomen" opspelen.. Vooral als je probeert zwanger te raken en op gaat letten, veel er over leest kan je brein inderdaad zo slim zijn om je voor de gek te houden... Maar ik denk wel dat je gevoelig moet zijn omdat te triggeren in je hoofd dat het daadwerkelijk symptomen zich voor gaan doen die eigenlijk irrelevant zijn.. Maar dat is mijn mening
Yep, het staat duidelijk in het venstertje... verscheen ruim binnen de 3 minuten... woow, ben nog helemaal verdwaasd hihi
gefeleciteerd meid, ben blij voor je en geniet ervan. Hopelijk ben ik ook zwanger en ook voor andere meiden die graag zwanger willen worden, maar ff een vraagje! Hoeveel dagen ben je nu overtijd?
Hi Jam, gekeken naar mijn vorige 2 cyclussen is mijn gemiddelde 27 dagen. Dat betekent dat ik nu dus (incl vandaag) 7-8 dagen overtijd ben Zo raar ook, was erg onrustig de afgelopen dagen en na de test ineens heel kalm.. alsof alles op z'n plek viel. Raar! Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan! Ik hoop uiteraard dat jullie ook een positieve test krijgen!!
Hoi meiden, Vandaag ben ik ongesteld, had ik echt niet verwacht na 8 dagen overtijd...gelijk voel ik me rot toen ik bloed zag uitkomen....echt een teleurstelling. helaas..........
Weer zo'n rotvoorbeeld van "mijn lichaam houdt me voor de gek!" :x Houd moed meis, succes in de volgende ronde!