Kramp die toeneemt

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tijdvoormezelf, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdvoormezelf

    tijdvoormezelf Niet meer actief

    Hallo
    Ik ben nu 12 weken zwanger. Ik heb vanaf week 1 buikkramp. Het voelde als hevige kramp alsof je ongesteld moest worden. Ik ben bij de vk geweest om te kijken of t geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap was, maar gelukkig was alles goed.
    Ik heb in week 11 helderrood bloedverlies gehad, maar dit had waarschijnlijk te maken met de druk van de ontlasting.
    Nu heb ik echter zo'n enorme buikpijn (kramp) dat ik het echt moet wegzuchten. Het gaat met pieken en dan zakt t weer weg. Als de pijn op,t hoogtepunt is, is het echt onhoudbaar. Gelukkig duurt dit slechts 30 seconden ongeveer. Maar het komt steeds terug .
    Ik heb nu geen bloedverlies erbij.
    Ik maak me toch wel zorgen over de hevigheid van de kramp. Is het slim om contact op te nemen met iemand hierover?
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Supersam,

    wat vervelend voor je. Heb je geen blaasontsteking?! Anders ben ik geneigd te denken dat jij gewoon enorm last hebt van het groeien van je baarmoeder. Tot 12 weken is bloedverlies meestal niet zo erg, maar als je daarna nog af en toe bloedverlies hebt zou ik dat wel even melden aan je vk. Dan is het misschien handig er eens een gyn naar te laten kijken.
    Wat betreft de buikpijn. Probeer eens een warme kruik en/of een warm bad. Als het erger wordt en het wordt echt te pijnlijk voor je; bel je vk!

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina