Invloed van koorts op zaadkwaliteit

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mari83, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Hallo allemaal,

Afgelopen zomer is bij mijn vriend kanker geconstateerd. Een operatie was in eerste instantie voldoende. Nu zijn er mogelijk toch uitzaaiingen. Over een paar weken horen we dat definitief, dan kan dat onderzocht worden.
    Nu zijn we ook bezig met een fertiliteitsonderzoek waarvoor mijn vriend volgende week zaad moet inleveren. Hij heeft nu echter hoge koorts.
    Ik heb hierover al contact opgenomen met het ziekenhuis en er werd geadviseerd wel zaad in te leveren, meestal zou het pas na een paar weken van invloed zijn en we zouden het eventueel later nog een tweede keer kunnen testen. Ik maak me er alleen wel zorgen over wat dit betekent als er toch chemotherapie nodig is en er zaad moet worden ingevroren, want dan zal de kwaliteit waarschijnlijk niet goed zijn (als het sowieso al goed was natuurlijk). Weten jullie hoeveel invloed koorts kan hebben op de kwaliteit?

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Wat erg dat je vriend kanker heeft en er waarschijnlijk uitzaaiingen zijn. Helaas is koorts een boosdoener voor de kwaliteit van zaad. Het ligt er wel aan hoe goed zijn zaad normaal gesproken is, of de koorts problematisch is of niet. Volgens mij duurt de aanmaak van zaad een behoorlijke tijd, dus dat hij nu koorts heeft kan best pas over een hele tijd zichtbaar zijn in de zaadkwaliteit. Veel sterkte en succes met de zwangerschapswens!

Deel Deze Pagina