gister nog een getest door onzekerheid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jolanda, 19 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Gister middag heb ik een test gedaan.
    De enige reden daarvoor was eigenlijk omdat ik dus komende vrijdag een echo hem, en ik zo bang was om naar een lege echo te kijken net zoals de maanden geleden.

    Tot mijn opluchting kleurde de test zo gauw, ik hield hem boven mijn potje urine en hij kleurde al positief( bij wijze van spreken dan), maar binnen tien seconden was hij al positief, en zelfs zo fel dat de streep bijna uit het venstertje springt hihi.

    Maar toch ben ik er niet gerust op he.
    Ik ben niet misselijk, geef niet over, en dat had ik bij mijn dochtertje wel.
    En ik weet dat niet elke zwangerschap hetzelfde is, maar ik kan maar moeilijk geloven dat het eens mee zou zitten.
    Pas als ik de echo heb gehad vrijdag dan kan ik ervan gaan genieten, want ookal is die test nu helemaal positief ( de vorige keren toch veel lichter) de gedachte om weer naar een lege echo te moeten kijken , maakt me toch erg benauwd.
    Dat was de vorige keer zo'n klap, en dat trek ik nu niet meer na de stress van de afgelopen vier weken.

    pfff ik moest het even kwijt :(

    Groetjes
     
  2. Lidwien

    Lidwien Actief lid

    27 okt 2005
    104
    2
    18
    Vrouw
    Breda
    hi jolanda!
    als jij zegt dat die test zo overduidelijk was, zegt dat toch genoeg!!! :)
    Maar ik snap wel dat je pas rust hebt als je die echo gehad hebt...maar toch....

    Geniet er nu maar van!!!!
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Toch een kleine felicitatie en ik duim voor je echo!
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Waarom klein? Ze is gewoon zwanger hoor... ;)
     
  5. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Bij mijn zwangerschap voelde ik me de eerste weken ook gewoon normaal, en ik hoopte erop dat ik misselijk zou zijn ook al was het maar voor mijn eigen gerustheid. Of andere vage tekenen van zwangerschap, want ik had net als jou bij mijn zoon veel sterkere tekens. Maar dat zegt helemaal niets mijn zwangerschap nu is heel goed en rond de 12e week werd ik nog eens misselijk tot de 16e week en dan zit je er eigelijk niet meer op te wachten, maar ja niets te klagen als het toch gelukt is en je heerlijk zwanger bent!!!!
    Van harte gefeliciteerd en niet teveel zorgen maken.

    Groetjes Carry
     
  6. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    He Jolanda, ik heb precies dezelfde zorgen. Ook ik zal dan pas echt gerust zijn als ik een echo heb gehad. Bij mij duurt het nog weken, ik probeer er van te genieten, maar toch blijft er iets in je gedachten hangen.Laten we hopen en duimen op goede echo's.
    Liefs Jenny
     
  7. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    He Jolanda,

    Ik kan me de onzekerheid goed voorstellen hoor, zeker als je al een keer teleurgesteld ben. Gelukkig nog maar een paar daagjes tot dat het vrijdag is...

    Groet Chrizzzy
     
  8. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Weet niet goed wat ik ervan zeggen moet...probeer er toch een beetje van te genieten ..ik zal in ieder geval heel hard duimen voor een goede afloop.... ;)

    Tevens ook voor jou Jenny...ik duim voor je....

    liefs liselotje ;)
     
  9. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hai Jolanda,

    Ik denk dat veel vrouwen die onzekerheid kennen zoals jij die voelt. Ik zou tegen je kunnen zeggen dat je toch moet genieten, maar dat weet je denk ik zelf op zich ook wel. Waarschijnlijk kan je heerlijk genieten vrijdag, en kan je je dan wat meer ontspannen. Het feit dat je een positieve test hebt (opnieuw) kan je mogelijk toch een beter gevoel geven?

    Veel plezier vrijdag, meid!!!

    Liefs,
    Anouk.
     
  10. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Lastig hoor, en wat je ook doet stiekem blijft toch dat onrustige gevoel op de achtergrond..
    Ik kan nu wel zeggen geniet er toch van, en probeer t van je af te zetten, maar ik kan beter hopen dat het Heel snel vrijdag is, en je dan jullie wondertje in levende lijve ( op de echo dan) mogen aanschouwen!
    Succes nog even met het wachten..
    Liefs,
     
  11. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Jolanda, ik snap je angst om naar een lege echo te kijken volledig! Maar als dat zo zou zijn, kun je er toch niets aan doen. Dus vertrouw er maar gewoon op dat alles in orde is. Dat je niet misselijk bent hoeft niets te betekenen.

    Sterkte met wachten en succes vrijdag! Hopelijk stelt de echo je vrijdag gerust!

    Groetjes, Wendy
     
  12. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Als ik dat zo lees, geloof ik dat we iemand moeten feliciteren :D
    Gefeliciteerd! En succes met de echo!
    Streepje is streepje toch?
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihihi Jolan is al bijna 8 weken zwanger ;)
     
  14. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    bedankt voor jullie reacties :D

    Ik heb net gerekend en ben nu 7 weken en drie dagen zwanger.
    vrijdag met de echo dus precies 8 weken.

    Het enige wat ik op dit moment zeker weet is dat die test niet zomaar positief kleurt.
    Ik ben ook niet bang voor de echo in de zin van of er wel of niet iets zit.
    Ik weet nu wel dat er wel wat te zien is.
    En nu is er natuurlijk altijd een kans dat het niet goed is, maar daar maak ik mij niet zo druk om.

    De reden dat ik dus bang ben om naar een lege echo te kijken is dus niet omdat ik eens een miskraam heb gehad en daardoor naar een lege echo keek, want dit is dus niet het geval, dat heb ik nooit gehad.
    Maar doordat de vorige keer gedacht werd dat ik over de 16 weken heen was, en dat toen de echo leeg was, dat was erg naar.
    Als er wel wat had gezeten en het was misgegaan had ik me daar veel makkelijker overheen kunnen zetten, dan dat jij en de dokter er allebei overtuigt van zijn dat er echt iets is, de huisarts hoorde immers ook het hartje.
    Achteraf zijn dat dus lekker spoken geweest, want er was niks en ook nooit geweest.
    Daarom was ik erg bang, het zal toch niet weer in mijn hersens zitten.
    Ik weet dat die borstvoeding daar wel vandaan kom, en die heb ik zelfs nu nog steeds na die schijnzwangerschap, dat wil maar niet weggaan.

    Na vrijdag is die onzekerheid wel weg, ik heb immers al een geweldige meid rondlopen!
    Dus dan komt het nu vast ook wel goed.
    De vraag is nu blijft het er door die hormonen maar een? of zullen het er toch meer zijn.
    Ik heb al bijna een buikje van vier maanden , ik groei echt hard ( maar dat had ik dus bij mijn schijnzwangerschap ook) dus wie weet.
    Ook daar zullen we vrijdag wel achter komen denk ik.

    we zullen het wel zien, meer kan ik nu niet doen.
    Ik vind al die reacties telkens wel erg lief, en kun je er toch een beetje over praten, dat is ook erg fijn.

    Liefs
     
  15. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi Jolanda,
    Goh wat erg voor je wat er is gebeurt.
    Ik hoop maar voor je dat er nu wel wat inzit.
    Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je nu voelt. Ik duim voor je dat de echo deze keer niet leeg is maar dat er wel een kindje inzit.
    Heel veel suc6 vrijdag. ;)
    Groetjes Nancy
     
  16. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    Jolanda,

    we leven allemaal heel erg met je mee. het komt vast wel goed, maar is erg moeilijk kan ik mij voorstellen. je draagt je eigen lichaam met je mee, maar toch weet je niet precies wat zich daar binnen allemaal afspeelt. heel eventjes geduld en dan kun je vast wat geruster zijn.

    liefs,
     
  17. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Een vriendin van me heeft ook een keer een schijnzwangerschap meegemaakt, net toen zij tegelijkertijd zwanger dacht te zijn met haar zusje..
    Ik kan me goed voorstellen wat voor impact dat op je gemaakt moet hebben en dat je daardoor nu wat voorzichtiger bent...

    Nog maar 4 dagen en het is gelukkig vrijdag!

    Liefs
    Chrizzzy
     
  18. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Heel veel suc6! Hoop dat je je snel wat zekerder kunt voelen......nog 4 nachtjes slapen....
     

Deel Deze Pagina