Ha dames, ik ben benieuwd naar jullie mening. Zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien, doen wij het officieel nog met condoom. Maar dit gaat niet altijd even secuur (vinden we beide prima, ik vooral ). Nu heb ik sinds halverwege vorige week echt allemaal kwaaltjes. - buik lijkt al wel 3 maand zwanger (opgezet), - laat vieze scheetjes (scuzi), - stoelgang is anders, - plas ruikt veel sterker, - soms hoofdpijn, - soms buikpijn, - vrij constante steekjes in linker lies en in buik (laag en soms tussen ribben), - droge ogen, - spierpijn in bovenbeen en billen, - moe, - afscheiding transparant-wit, meer dan normaal (zuur), droogt op is niet meer rekbaar, - lijk een vaginale schimmelinfectie te hebben (smeer nu zalfje), - laag libido voor mijn doen (heb normaal best euwhm veel en vaak zin). Veel gekkigheden hè? Als we nu fanatiek hadden geklust, maar ik kan me slechts 1 of 2 keer rondom mijn vermoedelijke eisprong (check met afscheiding) herinneren dat we al een beetje voor-vreeën alvorens we toch maar een condoom pakten (plan is/was nog enkele maanden wachten). Mijn vraag: Ik wil graag en denk enerzijds dat ik zwanger ben (voelt zo anders), maar anderzijds weet ik van mezelf dat ik ook een groot inlevingsvermogen en fantasie heb. Wat denken jullie er van? Ik verwacht 12 april mijn NOD/eerste menstruatie dag te hebben.
Tja, alles kan en van voorvocht kun je ook zwanger worden. Maar het kan ook dat lichaam een rot geintje met je aan het uithalen is en dat je toch nog ongi gaat worden. Ik hoop voor je dat het goed nieuws is.
Dankjewel Esther. Ik weet dat het nog alle kanten uit kan helaas, maar voel me er zo onzeker over. Hoop daarom op wat steun, ideeën en meningen van jullie. Ben dus blij met jou reactie.
Ik weet precies wat je bedoelt! Zelf last van tepels, krampen, plassen en misselijk. Ze zeggen als je erge last heb van je tepels en maagzuur heb dat het raak kan zijn maar kan ook een voorteken zijn van ongi. Dit heb ik ook een paar gehad, vorige maand was ik 5 dagen overtijd met allerlei kwaaltjes en toch nog ongi geworden met veel pijn en veel bloed Maar om het allemaal zeker te weten tocj even afwachten tot de 12de!! Ik hoop dat het raak is!!
Helaas, ik heb ook iedere keer last van deze dingetjes, tot maagzuur en stekende tepels aan toe. Maar iedere keer word ik toch echt ongesteld. Misschien kun je voorzichtig zo'n gevoelige zwangerschapstest doen? Volgens mij zij dat die van kruidvat 2 voor 5 euro wel. Het is vervelend, vooral als je eigelijk wil dat het raak is! Ik hoop het voor je!!!!
Dankjulliewel voor jullie meedenkende reactie! Fijn. Ik ga proberen om braaf tot vrijdag 12 april te wachten. Hopelijk ben ik dan niet ongesteld. Nog 4 nachtjes. Ben ik dan nog niet ongesteld, dan ga ik zo'n zwangerschapstest van de Kruidvat doen. Durf nu eigenlijk nog niet te testen, te bang voor een omo-wit resultaat. Als ik 'm nu namelijk zou doen dan wordt ik verdrietig als hij negatief is. En als ik dan een volgende cyclus weer eerder gekke mankementjes heb, dan kan ik niet half hopen dat het misschien dan wél een zwangerschap is. Hwmm maar hij zou natuurlijk nu ook heel misschien positief kunnen zijn. Arghh... Maar mijn humeur is nu nog niet echt "#%K%U#T&" omdat ik mooooogelijk zwanger kan zijn. Mochten het gewoon puur ellendige kwaaltjes zijn en dat het mijn lichaam is die flauwe spelletjes speelt, sjah dan kon ik nog wel eens écht gaan balen. Dan worden gekke mankementjes echt stom-stom. Herkennen jullie dat? Eigenlijk durf ik dus niet te hopen, maar wil ik dit wel en voelt het zo gek. Jullie snappen me waarschijnlijk inmiddels helemaal niet meer, want ja, ik word geloof ik vaag.
@ Jellebelle: Ik zit in het zelfde schuitje als jou,rommelen ook wat aan haha. Heb ook 12 april me NOD. Heb eigenlijk niet zo heel veel klachten. - veel afscheiding - af en toe steekjes in de buik/liezen - beetje lage rugpijn - tandvlees iets ontstoken - verstopte neus We zullen zien!! Succes!
@ Bibi. O wat leuk, beide vrijdag NOD. Relaxt dat je niet veel klachten hebt, hoewel een flink lage rugpijn wel vervelend kan zijn. Jou klachten zijn echt heel erg zwangerschaps-achtig, toch? Zijn jullie al echt actief bezig om zwanger te worden? Sinds vannacht denk ik toch weer dat ik het gewoon allemaal verzin en dat ik gewoon irritant ongesteld enzo ga worden. En dat tandvlees had ik de afgelopen dagen ook. Ik dacht echter dat dit gewoon kwam omdat ik weer eens wat beter moet gaan flossen... Heb je een vaste cyclus? Ga je - indien niet ongesteld - ook testen? Zo ja, wanneer?
Wil je niet teleurstellen maar ik had bijna dit zelfde lijstje maar dat kwam door het ontpillen.. 2 jaar geleden bij mijn eerste en nu we voor een 2e gaan en ik in september met de pil ben gestopt had ik ook de verschijnselen in oktober/november.. Maar... Iedereen is anders! En ik duim voor je mee! Liefs, LB
Hwmm, ja daar probeer ik ook ernstig rekening mee te houden. Mijn enige 'verdediging' hier tegen is echter dat ik vorige maand (toen had ik echt last van 't ontpillen) echt gigantisch emotioneel labiel was (hihi) en ook de hele maand last had. Nu kwam het enkele dagen na mijn vermoedelijke eisprong opzetten. Maar sjah, ook dat kan waarschijnlijk wel door hormonale veranderingen komen. :x Ik MOET mezelf gewoon inprenten dat het logischer is dat ik niet zwanger ben dan wel, maar het zou zo leuk zijn... (en 't voelt gek).
Vind het grappig om te lezen hoe elk lichaam weer zo totaal anders kan reageren. Mijn partner en ik zijn twee maand geleden gestopt met de pil. De eerste keer werdt ik na 25 dagen ongesteld. Had wel dat ik echt een enorme emo koe was geworden haha. Kon overal om janken. Deze keer had ik vorige week ongesteld moet worden maar dat was niet gebeurd. Gisteren thuis getest en was positief, maar ik voel dus echt helemaal niks. Alleen eind maart ergens wel een ochtend het gevoel gehad dat ik een blaasontsteking had, maar ja voelde zoiets wel vaker. En vorige week wel de hele week echt ontzettend moe geweest, kon mn ogen amper open houden, maar ja ik heb B12 tekort en last van de spieren, dus ja ook dat ben ik wel gewend. Toen ik vorige week niet ongesteld werdt bleef ik volhouden dat dit nog wel zou komen haha. Maar volgens de test gister toch zwanger.....nooit verwacht dat het zo snel zou gaan. Vanmorgen urine ingeleverd bij de huisarts, wil toch een second opinion, haha want geloof het gewoon niet. Heb nog steeds het idee dat ik gewoon ongesteld ga worden. Vind het zo onwerkelijk. Vanmiddag bellen voor de uitslag....ben erg benieuwd.
hoi jellebelle! Vervelend hoor al die klachten, zelf had ik deze ook maar dat was echt ontpillen ben zelf trouwens ook in feb. gestopt met de pil en zit nu in de 2e ronde as we speak en te wachten op mijn nod die als het goed is na 26 dagen cyclus eind van deze week moet komen.... ook ik heb/had veel klachten maar ik gooi het er echt op dat het ontpillen is, ben namelijk 16 jaar aan de pil geweest dus ja..maar ik wil je zeker de hoop niet ontnemen want heel veel ontpilklachten zijn ook zw klachten dus wie weet! helaas afwachten...en dat is het moeilijkste succes en hopelijk toch een zw gewenst! liefs migske
Hé Lievebeeb, Hoe ver ben je nu in je cyclus? Heb je intussen niet meer veel mankementjes tussen in de laatste (anderhalve) week van je cyclus?
@Nib1981; Wauw, lees eigenlijk nu pas dat je dus zwanger bent. Hihi, door jou twijfel en mijn iets te snelle lezen had ik helemaal niet gezien dat je gewoon hartstikke zwanger bent. Gefeliciteerd!
Ik herken je kwaaltjes stuk voor stuk, heb zelf ook vlagen van misselijkheid, loop hier al 1-2 weken mee....7 maart mn laatste menstruatie, maar tot nu toe alleen nog maar negatief getest. Nou heb ik soms lange cyclussen (56 dagen) dus geen idee wanneer mn NOD is. Aangezien ik sinds begin maart Etos zwanger worden multivitamines slik (met Vingus, waar je cyclus korter van kan worden), kan het bij mij alle kanten op. Mn gevoel zegt zwanger, je voelt je soms écht anders dan anders. Maargoed, misschien heb ik de afgelopen dagen wel weer een goeie eisprong gevoeld, en ben ik daar naar van. Het blijft afwachten, zucht....
Hej MarriedGirl, Ik zag je reacties in het andere topic zopas ook. Fijn om te weten dat er meer 'lotgenoten' zijn hè? Voor jou is het inderdaad nog iets moeilijker omdat je niet weer wanneer je ongeveer je NOD zou kunnen verwachten. Ik heb meteen de eerste maand toen ik stopte met de pil de 'Zwanger worden' van de Etos geslikt. Deze maand deed ik nog deels die pil en daarna van de Kruidvat 'Zwanger Vitaal' zonder dat Vitex-spul. Wilde eigenlijk namelijk een zo natuurlijk mogelijke cyclus, maar waarom? Dat weet ik nu even niet meer, hahahaa. Hopelijk is mijn cyclus nu wel gewoon ook 27 dagen, anders is het net zo onvoorspelbaar voor mij als jij dat nu ook hebt. Bah. Wanneer ga jij testen? Wat waren je laatste drie cycluslengtes? De langste daarvan, daar schijn je namelijk vanuit te moeten gaan dacht ik. Zullen we elkaar wat op de hoogte houden?
sommige kwaaltjes herken ik niet en ik ben zwanger waarom doe je geen test of anders naar ha bloedtest ? je lichaam kan je soms ook goed voor de gek houden dat is mijn opgevallen ook,bij mijn duurde het 10 rondes succes
@Jellebelle Ja dank je wel, haha. Ja kon het zelf niet geloven idd. Nu nog niet echt, haha. Uitslag gister bij de huisarts was ook positief Gelijk de verloskundige gebeld, 15 mei hebben we onze eerste afspraak en krijgen dan ook een echo. Volgens haar moest ik nu ongeveer in mijn vierde week zitten......maar dat gingen ze aan de hand van de echo ook even bekijken. Weet nl niet precies wat mijn cyclus was omdat we zo snel al zwanger bleken te zijn. Gestopt met de pil en ongesteld geworden, toen geen pil meer geslikt en 1x zo ongesteld geworden na 25 dgn en de tweede ronde van de "natuurlijke" cyclus die haalden we al niet meer, haha. Als die ook 25 dgn zou zijn dan zou ik gister een week over tijd zijn. Geen idee dus wanneer precies mijn eisprong heeft plaatsgevonden. Zo uit de losse pols schatte de verloskundige mijn bevallingsdatum op 12/13 december ongeveer. Maar als het goed is krijgen we 15 mei wat meer duidelijkheid daarover. Denk dat ik als ik de kleine dan op de echo zie ook echt pas geloof dat we zwanger zijn. Voel me nu namelijk nog niet heel erg anders, haha. Dacht dat je altijd gelijk misselijk enzo zou zijn, of komt dat meestal pas na paar week op gang? Heb ook geen gevoelige borsten enzo, niks duidde er dus op dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Alleen het feit dat de ongesteldheid weg bleef, maar goed, had nog maar 1x een natuurlijke cyclus gehad, dus voor het zelfde geldt duurde het nu gewoon veel langer en was het gewoon nog onregelmatig. Maar dat bleek niet het geval dus, haha. Is ons eerste kindje, vind het zo spannend allemaal, heb al heel lang een kinderwens en nu is het eindelijk zo ver . Vind de zwangerschap en de bevalling wel eng nog, haha. Hebben meer mensen daar last van?? Of ben ik gewoon een beetje raar, lol. Leuk om hier met anderen te kunnen kletsen en ervaring enzo uit te delen. Kan er in mn omgeving namelijk nog met niemand over praten, haha. We hebben samen afgesproken het pas na twaalf weken te vertellen aan de familie, ouders, vrienden etc. Mits we het zolang verborgen kunnen houden, haha. Ben zelf ontzettend slank dus weet niet of er al vrij snel wat te zien is straks. En als je ineens alleen maar ziek bent of overgeeft dan is het voor mensen ook snel 1 en 1 is 2 natuurlijk, haha.
Hihi, die Nib. Je bent nog een beetje half in een ontkenningsfase, of eigenlijk een "ik geloof het nog niet" fase hè? Houdt ons op de hoogte van alles, vinden wij leuk en zo heb jij toch meerdere mensen (buiten je vriend om) waar je het mee over kunt hebben. 15 mei naar de verloskundige, dat duurt zeker voor je gevoel nog flink lang, of niet? Mocht ik uiteindelijk zwanger zijn, dan zou ik denk ik ook onzeker zijn hoor. Niets vreemds aan. En dat je opziet tegen de bevalling kan ik me ook wel voorstellen. Afgelopen weekend sprak ik echter een vriendin van me. Zij is nu in verwachting van haar tweede. Ze is totaal niet gespannen voor deze tweede bevalling. Want, naar haar zeggen gaat het dan zo in een roes aan je voorbij en wil je maar één ding; Je kindje veilig en snel op de wereld helpen. Hoop dat ze gelijk heeft en heb besloten er precies zo over te denken. Mijn opa zei vroeger verder nog; Pijn is fijn, maar of ik dat motto nu helemaal omarm... nee. Al met al: Ik begrijp je onzekerheid en het is ook allemaal nieuw. Volgens mij kun je nieuwe dingen op twee manieren benaderen: Met nieuwsgierigheid en (een soort van) zin. Of met angst en onzekerheid. Het moge duidelijk zijn dat we beter optie 1 zoveel mogelijk kunnen gaan uitvoeren. O, maar je houdt ons dus wat op de hoogte van hoe het met je gaat enzo hè?